Asus cpu temp varmere end soltek??
Fra : Mikkel Schou

Dato : 03-07-02 12:35

jeg har lige skiftet bundkort fra Soltek sl75kav til Asus A7V333 med den
samme processor - en XP 1700+. da jeg havde soltek blev cpu'en max 55
grader mens den nu runder 60 C, jeg har hørt at asus og soltek måler på
forskellige måder, nemlig at soltek måler i hulrummet mellem cpu og mb
mens asus måler inde i cpu'en.... er det rigtigt og er min temp så for
høj? hvis ja overvejer jeg at investere i Silent Viking!!??

mail tilbage på mikkelschou@post.tele.dk

hilsen mikkel

Fra : Leony

Dato : 04-07-02 11:54

"Mikkel Schou" <mikkelschou@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mens asus måler inde i cpu'en.... er det rigtigt og er min temp så for
> høj? hvis ja overvejer jeg at investere i Silent Viking!!??

Du kan ikke sammenligne 2 forskellige mobos temperaturmålinger af samme
årsager som du selv nævner.
Min temp faldt engang 10 grader ved en opgradering af BIOS på mit Asus
cuv4x.
Din temperatur er for høj i det øjeblik din computer bliver ustabil. Indtil
da er alt OK.
AMD cpu'er bliver lidt varmere end Intel's. Omlring 60 grader passer vist
meget godt til hvad gennemsnitstemperaturen er på den slags cpu'er her i
gruppen (ca. tal fra hukommelsen, ikke et egentligt regnestykke).

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Martin K

Dato : 04-07-02 12:23

Leony wrote:
> [...]
> vist meget godt til hvad gennemsnitstemperaturen er på den slags
> cpu'er her i gruppen (ca. tal fra hukommelsen, ikke et egentligt

Nu vi snakker varme, så synes jeg da også at min processor i den seneste tid
er blevet noget varm. Den var på de tre måneder jeg har haft den steget med
en 6-7 grader i idle og ved full load, hvilket jeg naturligvis ikke brød mig
om. Derfor begyndte jeg at overveje at lave et dual blowhole i toppen af mit
kabinet med to 80 mm blæsere. Da jeg åbnede kabinettet for at tage mål, så
jeg at der var mange store 'nullerfætre'. Ved at fjerne disse kunne jeg
faktisk lave en 'støvbold' med en 4-5 cm i diameter! Derefter skulle jeg
lige se om det havde hjulpet på temperaturen, og det havde det sq. Den var
faldet med 6 grader, så den nu er lige så varm så da jeg startede den første
gang

--
Martin K

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-07-02 03:08

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige se om det havde hjulpet på temperaturen, og det havde det sq. Den var
> faldet med 6 grader, så den nu er lige så varm så da jeg startede den

Hvad med at få mor til at støvsuge noget mere

Claus