ASP og formular
Fra : Jens Jensen

Dato : 13-02-01 11:19

Hej,

Jeg er helt ny udi ASP og Jmail, faktisk kan jeg overhovedet ikke få det til
at virker. Mit domæne logger hos WOL som siger jeg skal bruge Jmail.

Nedenfor har jeg sat de to fil jeg prøver at få til at virke. Er der en
eller flere som kunne forklare mig hvorfor jeg ikke kan få det til at
fungere. Det må gerne skæres ud i pap.

SIDE1

<%

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")

JMail.ServerAddress = "kif-atletik.dk"

JMail.Sender = "ClintEmail"
JMail.Subject = "Eksempel på afsendelse af mail med JMail"

JMail.AddRecipient "webmaster@kif-atletik.dk"

JMail.Body = "Eksempel på brugen af JMail" & VbCrLf & VbCrLf
JMail.Body = JMail.Body & "Med venlig hilsen KIF Online"

' 1 - highest priority (Urgent)
' 3 - normal
' 5 - lowest
JMail.Priority = 1

JMail.Execute
%>

<H1>Skriv dit sp&oslash;rgsm&aring;l</H1>

<FORM ACTION="<%=Request.ServeVariables("SCRIPT_NAME")%>" METHOD=POST>
<TABLE BORDER=0>
<TR><TD>Navn</TD><TD><INPUT TYPE=TEXT NAME="ClientName" VALUE=""
SIZE=40></TD></TR>
<TR><TD>Email adresse</TD><TD><INPUT TYPE=TEXT NAME="ClientEmail" VALUE=""
SIZE=40></TD></TR>
<TR><TD valign=top>Kommentar</TD><TD><TEXTAREA NAME="ClientQry" COLS40
ROWS=10></TEXTAREA></TD></TR>
<TR><TD></TD><TD><INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="Submit"></TD></TR>
</TABLE>
</FORM>

SIDE2

<% @LANGUAGE = VBScript %>

<%
Option Explicit
Dim myMail
Set myMail = Server.CreateObject(CDONTS.NewMail")
myMail.Send "supporter.15@skolekom.dk", webmaster@kif-atletik.dk, _
"My first mali", "This massage is sent to you Chris.", 0
Set myMail = Nothing
%>

Fra : Rune G.

Dato : 14-02-01 20:29

Det er nemmere at hjælpe dig, hvis du poster fejlmeddelelsen.

Hilsen.

Rune :o]

--
Aksiom 1: Størrelser, som er lige store med samme størrelse, er lige store.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-02-01 20:51

"Jens Jensen" <nogen@microsoft.com> wrote in
<96b1ni$u2m$1@news.net.uni-c.dk>:

> [...]
>
>Nedenfor har jeg sat de to fil jeg prøver at få til at virke. Er der en
>eller flere som kunne forklare mig hvorfor jeg ikke kan få det til at

øehm ... den kode du har postet er da ikke JMail-kode ? Det ligner mere
noget NT-SMTP kode ...

Prøv evt at sammenligne med koden på http://tech.dimac.net/isapiscript.dll?
action=read&id=32559&exId=32570

der er også noget sample-kode, der virker. Prøv at se, om du ikke kan få det
til at sende emails til dig.

Jesper

--
Hold kæft du har nogen store balder - spiller du curling ?
- scorekommentar på http://www.mobilsjov.dk

Fra : Rune G.

Dato : 14-02-01 22:36

> øehm ... den kode du har postet er da ikke JMail-kode ? Det ligner
> mere noget NT-SMTP kode ...

Jeg synes, det ligner JMail-kode. Lad os allesammen stemme om det!!

Hilsen.

Rune

--
Aksiom 1: Størrelser, som er lige store med samme størrelse, er lige store.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-02-01 22:59

"Rune G." <rune@kaboom.dk> wrote in <3A8AFA33.7060601@kaboom.dk>:

>Jeg synes, det ligner JMail-kode. Lad os allesammen stemme om det!!

hmmm ... der er self. også noget engang, der hed W3 JMail 3.7 ...

Anyway ... det er vist på tide, at jeg går i seng ...

Jesper

--
Why don't we go see a play tonight ?
- wife of Abraham Lincoln

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-02-01 22:41

> [...]
til
> at virker. Mit domæne logger hos WOL som siger jeg skal bruge Jmail.

Hvilken version af Jmail er det? Med den nye version 4.1 er syntax en noget
anden end den du har brugt.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på