MB dæmper lydkort??
Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-07-02 09:47

Jeg har for nylig fået nyt bundkort i min maskine, og der var onboard
lyd i - som jeg dog hurtigt skippede da jeg kun med gode høretelefoner
kunne høre noget som helst (det var for svagt, og mine højttalere
virkede fint på det gl system)

Jeg har så fået et SB-lydkort i, men kan stadig ikke spille ret højt -
er der nogen der har en mulig forklaring?

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Andrew

Dato : 03-07-02 11:01

Jeg har præcis samme problem. På mit K7S5A bundkort bruger jeg den onboard
lyd der er, men lyden er SÅ lav at jeg må skrue helt op på MAX på mit
stereoanlæg. Kun med høretelefonener kan jeg høre optimalt.

Aner ikke hvad det er, men vil gerne have svaret osse.

Mvh Anders

Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 03-07-02 11:41

SNIP

Hvis du kigger på sådan et onboard lydkort, vil du se at der ik er nogen
linje forstærker på ... Ergo skal lyden forstærkes, dog lyder det skummelt
når du har det på et stereo anlæg, har du husket at skrue inde i windows?

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-07-02 15:43

Santa Xcaze (J. Rohde) wrote:
> [...]
> når du har det på et stereo anlæg, har du husket at skrue inde i windows?

Kan du så forklare hvorfor problemer fortsætter når jeg nu har fået et
PCI Soundblaster lydkort i?

(jeg var nået frem til noget der lignede samme forklaring ang
onboard-lyden )

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : pk

Dato : 03-07-02 15:58

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du så forklare hvorfor problemer fortsætter når jeg nu har fået et
> PCI Soundblaster lydkort i?

Knægten har lige fået hovedtelefoner til sin pc. ( ECS K7S5A ). Samme
problem som ov. Købte et SB PCI128, Installerede driver, disablede onboard
lyd og så kørte det .

mvh

Poul Erik

Fra : Andrew

Dato : 03-07-02 17:28

> [...]
>
> Knægten har lige fået hovedtelefoner til sin pc. ( ECS K7S5A ). Samme
> problem som ov. Købte et SB PCI128, Installerede driver, disablede onboard

Ja, der er vel ikke andet for. Men hvad; lydkort er ikke så dyre.

Mvh Anders

Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 03-07-02 20:30

SNIP

> Kan du så forklare hvorfor problemer fortsætter når jeg nu har fået et
> PCI Soundblaster lydkort i?

Tja normalt har et pci 128 vel heller ik linje forstærker??? Vil tro man
skal op i de højere prisklasser ...

Fra : Martin K

Dato : 03-07-02 12:15

Jesper Brunholm wrote:
> [...]
>
> Jeg har så fået et SB-lydkort i, men kan stadig ikke spille ret højt -
> er der nogen der har en mulig forklaring?

Det spøjse er, at en kammerat har præcis samme mobo - ECS K7S5A. Han kan kun
køre lyd ud af den ene højtaler / kanal? Men det kan godt spille højt. Måske
skulle man bare smide et normalt PCI-lydkort i den?!?

--
Martin K

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-07-02 15:42

Martin K wrote:

> Det spøjse er, at en kammerat har præcis samme mobo - ECS K7S5A. Han kan kun
> køre lyd ud af den ene højtaler / kanal? Men det kan godt spille højt. Måske
> skulle man bare smide et normalt PCI-lydkort i den?!?

Jeg har netop fået et standard PCI Soundblaster lydkort i, og jeg har
stadig samme problem - det er i øvrigt netop det bundkort...

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk