Localt newsspool
Fra : Allan Olesen

Dato : 03-07-02 02:04

Efter det seneste nedbrud af TDC's newsserver har jeg bestemt mig
til, at nu skal det være. Jeg vil have et lokalt newsspool, som
henter fra flere servere, så jeg får noget redundans. Jeg har
været i gang med det flere gange før, men det er aldrig lykkedes
mig at finde noget, som opfylder alle nedenstående kriterer:

1. Skal kunne logge ind på newsserveren med brugernavn og
password.

2. Skal kunne hente samme gruppe fra flere servere.
(Her røg nntpcache)

3. Skal kunne hente fra en server, der "creates messages out of
order", som det kaldes i Agent. Altså en server, der i første
omgang springer et artikelnummer over og så alligevel pludselig
bruger nummeret til en ny artikel. Velkendt problem på
news.tele.dk.
(Her røg fetchnews og dermed også leafnode, så vidt jeg kan se i
dokumentationen.)

4. Skal kunne hente nogenlunde intelligent, så der kun hentes
grupper, som læses, og bodies hentes først, når der spørges efter
dem.
(Her røg noffle, samt stort set enhver kombination af et
newssugeværktøj og en rigtig newsserver.)

Har andre fundet noget brugbart?

--
Allan

Fra : Allan Joergensen

Dato : 03-07-02 08:14

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

> Har andre fundet noget brugbart?

Prøv evt. at kigge på DNews

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"The Force is strong with this one." -- Darth Vader

Fra : Allan Olesen

Dato : 03-07-02 20:40

Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:

>Prøv evt. at kigge på DNews

Det ser da meget imponerende ud.

Men det ser også meget binært og dyrt ud. Hvis det er det, man
skal ud i for en så triviel opgave, tror jeg da hellere, at jeg
må give mig til at rode noget sammen i perl.

Men tak for henvisningen. Jeg havde aldrig forestillet mig, at
DNews også kunne _suge_ news.

--
Allan

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 04-07-02 09:56

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:

> Men tak for henvisningen. Jeg havde aldrig forestillet mig, at
> DNews også kunne _suge_ news.

Det er faktisk det, som den kom frem på samt det faktum, at den også
kørte under NT...

Karsten