Hvad er LÆGENS vand????
Fra : Thomas Nyberg

Dato : 03-07-02 00:17

Hej der ude.

Ja jeg ved godt at det ikke er noget vand lægen bruger i Sverige.

Men hvad er læns vand, og hvordan må man fiske i det ???

Er der kort hvor man kan se hvor vandene skilles?????

Jeg spurgte en Svensker og han sagde fisk, først og spørg så hvis der kommer
nogle, men bliver man så skudt ????

Venligst Thomas

Fra : Henric

Dato : 03-07-02 00:40

Nja, det är ingen god idé. Bättre att göra just som du gör - fråga före du
fiskar. Alla vatten i Sverige med undantar för kust och våra tre största
sjöar (tror jag det är) är belagda med någon form av reglering såsom tex
fiskekort eller totalförbud. Min danska är lite rostig så jag förstår inte
riktigt frågan, men jag kan säker hjälpa till om du utvecklar den något. Var
är det du ska fiska? Norra Sverige antar jag. Kanske länsstyrelsens sidor är
till hjälp ( http://www.lst.se ). Här är tex norrbottens med kvoterade
vatten (där man måste ansöka om kort innan 30/4):
http://www.bd.lst.se/livsmiljo/fiske/kvot.htm.
/H

Fra : Erik Munck

Dato : 03-07-02 06:55

læns - det lyder som læn, eller amtet på dansk.

Muncken