VDSL fremtiden.
Fra : \(8700\) Brian Mark ~

Dato : 02-07-02 20:59

Jeg har fundet noget fra tdc:

www.kbhkol.dk/emner/adsl/ADSLguestlecture.pdf

Hvor de skriver VDSL er fremtiden - men hvad er det???

--
Mvh / Best Regards

Brian Mark Madsen

Fra : Larz

Dato : 02-07-02 21:25

> Hvor de skriver VDSL er fremtiden - men hvad er det???

VDSL = Very high speed Digital Subscriber Line
Eller Very high bit rate Digital Subscriber Line

Det _ER_ meget hurtigt! Så vidt jeg husker op til 70mbit
begge veje (mindst 50 mener jeg det er).
Jeg har tidligere snakket med det finske selskab
VDSL Systems (www.vdslsystems.com) og de sagde at det
ville komme til Danmark sidste år - Og tjah, det gjorde
det jo ikke...
VDSL sætte meget høje krav til din linies kvalitet.
Afstanden til centralen kan heller ikke være så stor.
Men kunne du få det, ville det være den vilde, onde
hastighed ;)

-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
http://wshlman.moons.dk/ - Say goodbye to GameSpy
- A Free Half Life Manager!
To mail me remove your-pants.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-07-02 21:27

On Tue, 2 Jul 2002 21:59:04 +0200, "\(8700\) Brian Mark Madsen"
<brianm@mobilixnet.dk> wrote:

>Jeg har fundet noget fra tdc:
>
>www.kbhkol.dk/emner/adsl/ADSLguestlecture.pdf
>
>Hvor de skriver VDSL er fremtiden - men hvad er det???

Som det står på side 21,

| Nye bredbånds teknologier
| VDSL (2,3 Mbit/s upstream og op til 52 Mbit/s
| downstream max. 1,3 km fra centralen

Det er alså en DSL teknik der kan klare hurtiger hastigheder, men som
ikke kan klare så lang afstand på telefonlinien.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.