Er det mig der er en sur kælling?
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 02-07-02 20:30

Hejsa alle.

I går modtog jeg en mail fra en person som ville advare mod at give vores
Webshots password ud her på Usenet. Det var vistnok en der havde læst det
via Kandu, men det er sagen uvedkommende (sådan næsten da).

Det korte af det lange var at vedkommende havde ændret vores password,
hvilket jeg naturligvis ikke syntes var specielt smart.

Selvfølgelig KAN det misbruges, når alle her kan se passwordet men indtil
hr. Netbetjent kom forbi har det jo ikke været noget problem.

Lige nu er password'et så et andet (Nej ikke det han ændrede det til) indtil
jeg har hørt stemningen herinde.

Jeg fortalte ham i ret entydige vendinger hvad jeg mente om hans
fremgangsmåde, hvilket resulterede i endnu en sur mail fra ham, jeg havde
bedt ham ændre det tilbage, hvilket han ikke ville "fordi jeg var så sur" og
skrev med store bogstaver "FAT DOG AT JEG HAR GJORT DIG EN TJENESTE".

Se nu er jeg så dum at jeg synes en tjeneste ville være at FORTÆLLE det, men
uha, der kunne vores account jo være blevet overtaget af en fjendtlig magt i
mellemtiden.

Men nu vil jeg altså bare høre om det er mig der er sur og tosset.

Jeg kan poste den oprindelige mail-veksling hvis I vil se den, men jeg ville
ikke starte med at risikere at hænge nogen ud.

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-07-02 20:56

Helt ærligt ville jeg også blive sur, hvis nogen bare ændrede mit password.
Hvad bilder han sig ind? det må vel være op til mig, om jeg vil have
problemer p.g.a. et offentliggjort password.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 02-07-02 20:53

Typisk at sådan et fjols skal spille smart - men på den anden side, han er
nok ikke den eneste som kan finde på det.
Synz ikke der er noget galt med dig Lisbeth og synz da slet ikke at du er en
sur kælling *S* Men hvad forventer fjolset mon, når han går ind og roder +
ændre. Og så bagefter ikke vil ændre det tilbage.

Måske vi er lidt for åbne i denne gruppe, men vi stoler jo netop på
hinanden. Her i gruppen er der fred og hygge, så meget - så vi glemmer at
"andre" også kigger med.

Måske vi kunne lave en kæde og sende et nyt pass rundt til dem, som ønsker
at bruge billedsiden? Eller noget? Bare så pass ikke ligger til så meget
offentligt skue.

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 02-07-02 21:30

> Måske vi kunne lave en kæde og sende et nyt pass rundt til dem, som ønsker
> at bruge billedsiden? Eller noget? Bare så pass ikke ligger til så meget
> offentligt skue.

det kunne jo ligges ud på dk-fritid-dyr-kat.dk så det kun er folk med
profiler der kan se det! *S*

MVH Mette

Fra : Kate

Dato : 02-07-02 20:53

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in

> Men nu vil jeg altså bare høre om det er mig der er sur og tosset.

Næ, det synes jeg ikke du er. Ja, nu kender jeg dig jo selvfølgeligt
ikke personligt
Nej, seriøst, selvfølgeligt har han da ret i at det kan misbruges, ikke
at jeg selv havde tænkt så langt må jeg indrømme, men det er måden at
gøre det på som lyder meget dårlig.
Umiddelbart synes jeg ikke at du skal hænge vedkommende ud for det gør
ikke dig bedre. Hvis jeg syntes jeg behøvede at gøre opmærksom på et
problem ville jeg da gøre opmærksom på det, her ville vel være
naturligt, så vi alle fik det at vide på en gang, og under ingen
omstændigheder ville jeg understrege alvoren ved at ændre password. For
fremtiden må du jo så nøjes med at sende password til os pr. mail.

Kate

Fra : Nynne

Dato : 02-07-02 21:27

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa alle.
>
> I går modtog jeg en mail fra en person som ville advare mod at give vores
> Webshots password ud her på Usenet
<snip>

Hej Lisbeth!

Jeg er helt enig med Nina i at manden her blander sig i noget som ikke angår
ham! Og slet ikke når han har den frækhed at ændre passwordet....
Men pointen kan da være at password enten mailes rundt, eller netop bliver
lagt ind under dk.fritid.kat-sitet, så kun profiler kan se det.
Skulle nogen så lave fake-profiler for at få neglene i det, siger det vist
mest om dem...

Er der ikke en administrator-funktion på webshots??

Nynne - der sammen med Ronja og Rikke er tydeligt og miauwwrigt imponeret
over websitet - og ææælsker at følge med i gruppen her

Fra : Camilla Scharff

Dato : 02-07-02 21:34

Hej Lisbeth

Næh, det tror jeg såmænd ikke du er - ihvertfald ikke mere sur end de fleste
)

"Pilfingeren" har naturligvis ret i, at det ikke i alle situationer er
hensigtsmæssigt at offentliggøre et password - men come on, det er jo ikke
banksystemet vi taler om... det er et on-line fotoalbum, og _hvis_ der
virkelig var en eller anden, som synes det var ustyrlig morsomt at slette
løs af billederne eller udskifte dem med andet lal, så er det jo ikke så
stor en katastofe da man i givet fald så må lave et nyt fotoalbum, som man
er lidt mere restriktiv med passwordet til.
Og nu ved vi jo tilsyneladende hvem vi skal spørge, hvis man en dag forsøger
at logge sig på og får af vide, at passwordet er ændret.... (går ud fra, at
du gemmer mailen fra Pilfinger, Lisbeth

Jeg synes med andre ord ikke, at problemet er så stort... Og nu må I andre
jo så protestere, hvis I er uenige

- og til Pilfinger (beklager, men jeg kender ikke dit rigtige navn) -
venligst hold snitterne for dig selv fremover. Det er sgu' da ikke særlig
smart at gå ind og ÆNDRE andre folks passwords! Og det er ihvertfald ikke at
gøre folk en tjeneste... det ville nemlig være at holde fnatgribberne væk
fra "vores" fotoalbum-password, og lade os om at offentliggøre passwordet
til hvem-som-helst vi ønsker - vi er godt klar over, at der en
"sikkerhedsrisiko" forbundet med udlevering af password, og havde det været
noget mere seriøst end kattebilleder, så var det nok heller ikke blevet
offentliggjort!

Mvh. Camilla

Fra : Lars Dahl

Dato : 02-07-02 22:15

> [...]
og
> skrev med store bogstaver "FAT DOG AT JEG HAR GJORT DIG EN TJENESTE".

Hvorefter man måske burde svare: FAT DOG AT DU PILLER VED NOGET SOM IKKE
RAGER DIG!!!

> Men nu vil jeg altså bare høre om det er mig der er sur og tosset.

Det er det ganske givet - og med fuld ret. Hvad F..... bilder sådan en nar
sig ind??

> Jeg kan poste den oprindelige mail-veksling hvis I vil se den, men jeg
ville
> ikke starte med at risikere at hænge nogen ud.

Hmmm... Jeg er egentlig ligeglad med, hvem kvajet er - bare han holder
snitterne væk for eftertiden...

Mvh. Lars
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Fra : Line Wolff

Dato : 03-07-02 06:38

Hmm... nu har jeg læst en del reaktioner på det her, men i princippet har
manden jo ret. Det, som sådan nogle typer ofte prøver at vise ved "at spille
smarte" er, at andre kunne finde på at gøre det samme - blot i ond tanke.
Det er blandt andet filosofien hos hackere, der bryder ind i andres
systemer; de forsvarer sig med, at de ikke selv gør skade, men påviser et
hul i sikkerheden.

Det jeg tror "vores ven" prøvede at fortælle os, var ikke at HAN kunne/ville
ændre passwordet, men at andre sikkert kunne finde på det, hvorefter vores
billeder ville være for evigt utilgængeligt. Ergo, i hans øjne gjorde han os
en tjeneste.

Jeg synes faktisk manden har en pointe (omend vi måske har lidt svært ved at
tolke hans metoder, fordi vi i god vilje slet ikke tænker i de baner -
forståeligt nok). MIN pointe er så nok - give him a break

Under alle omstændigheder, bakker jeg op om en måde at holde dette mere
beskyttet. Noget med profiler på nyhedsgruppen, en mail el.lign lyder som en
god ide. Pøj

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 03-07-02 07:04

Line Wolff <news@nelja.dk> wrote:
> Jeg synes faktisk manden har en pointe (omend vi måske har lidt svært
> ved at tolke hans metoder, fordi vi i god vilje slet ikke tænker i de
> baner - forståeligt nok). MIN pointe er så nok - give him a break

Han burde ikke have ændret det password uanset hans "gode vilje"
og slet ikke nægtet at udlevere det nye.

> Under alle omstændigheder, bakker jeg op om en måde at holde dette
> mere beskyttet. Noget med profiler på nyhedsgruppen, en mail el.lign
> lyder som en god ide. Pøj

Det bedste vil altid være at en person søger for upload af billeder. Eller
at Jette på den officielle hjemmeside laver et galleri hvor folk med profiler
kan smide alle de billeder op de lyster. Der kan endda sættes noget op
i et sådant galleri så at en betroet person skal godkende billederne før
de kommer 100% online.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Vind 25.000kr til at forsøde sommeren med.

Fra : Line Wolff

Dato : 03-07-02 07:15

> Han burde ikke have ændret det password uanset hans "gode vilje"
> og slet ikke nægtet at udlevere det nye.

Nej, selvfølgelig burde han ikke det! Det siger jeg heller ikke; jeg siger,
at det er en *meget* almindelig hacker-metode (uden at jeg på nogen måde
støtter det). Og hackere (rigtige, ihvertfald) gør ikke skade - de påpeger
et sikkerhedshul. Havde han ville gøre skade, havde han aldrig skrevet til
Lisbeth og da slet ikke udleveret hans "falske" password.
Men om det etiske, tror jeg vi er enige - det er vist også svært at mene
andet

> [...]
> kan smide alle de billeder op de lyster. Der kan endda sættes noget op
> i et sådant galleri så at en betroet person skal godkende billederne før

Jeps, god ide. Og med sidens tekniske niveau, ser det ud til, at det ikke er
noget problem.

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-07-02 08:44

John Sahl wrote:

> Han burde ikke have ændret det password uanset hans "gode vilje"
> og slet ikke nægtet at udlevere det nye.

Jeg ved ikke hvordan du tolker flg sætning i Mariannes mail til at han
har nægtet at udlevere det nye password, men jeg er uenig i din tolkning

> Lige nu er password'et så et andet (Nej ikke det han ændrede det til)
> indtil jeg har hørt stemningen herinde.

Jeg ved ikke om han burde have ændret det - men jeg er enig i at det
ikke er gjort særligt fikst.

Jeg synes at vi skal huske at billedsamlingen ligger på en server i et
land hvor folk er blevet anklaget for at være børnemishandlere for
mindre, end at den side som de har passwordet til (og det har man
sikkert lovet at holde fortroligt da man oprettede kontoen - i en del
af den lange smøre betingelser som vi aldrig læser igennem) pludselig
indeholder 50 "sjove billeder af børn i yderst utiltalende situationer"
fordi en hacker har syntes at det var sjovt.

(Den der har oprettet samlingen har sikkert det endelige ansvar for at
den ikke misbruges).

Derudover så er sikkerheden _indefra_ (dvs bag den indgang som
password-adgangen udgør) som regel mindre end sikkerheden udefra i
sådanne systemer - det er et spørgsmål om at have tillid til sine
brugere, sørge for at det er anvendeligt og endelig at det er meget
dyrere at have høj sikkerhed på "indvendig" end "udvendig" - derfor ser
man ofte klausuler i retning af at "din konto bliver lukket hvis vi
opdager misbrug af dine brugerprivelegier", OG derfor er der hver dag
hackere der søger nettet igennem efter kombinationer af brugernavne og
passwords som kan opsnappes og misbruges.

De kan ikke bare oprette en konto selv - for så er det jo pludselig dem
der er ansvarlig for det der foretages fra kontoen.

En søgning som flg. er ret let at lave for enhver, den kræver ikke
engang kendskab til dansk for at kunne bruge det. (jeg har lavet den
specifik på gruppen for at det rigtige resultat kom højt op, men det gør
ikke den helt store forskel hvis man nøjes med at søge på hele
dk.-hierakiet)
<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&q=user+password&btnG=Google+Search&meta=group%3Ddk.fritid.dyr.kat>

SÅ alt i alt er jeg enig med manden i at vi bør opbevare passwordet lidt
sikrere fremover, vi ønsker jo ikke at interpol pludselig står og banker
på hos Marianne .

Jeg kan godt forstå at du blev sur, Marianne, men jeg kan sådan set også
godt forstå at manden blev sur over at blive skældt grundigt ud fordi
han prøvede at hjælpe.

> [...]
> kan smide alle de billeder op de lyster. Der kan endda sættes noget op
> i et sådant galleri så at en betroet person skal godkende billederne før

Jeg mener at kunne huske at Jette har snakket om at der ikke er uanede
mængder af plads på serveren, så hun foretrækker at de store
billedsamlinger bliver hvor de er...

Jeg synes heller ikke vi kan/skal bede hende om at lave et sådant
godkendelsessystem, det er tidskrævende at programmere, og det er også
tidskrævende at installere hvis man anvender et eksisterende system -
hvis sikkerhed man så igen skal hen og sikre sig står mål med det man i
øvrigt bruger.

Endelig mener jeg godt at man kunne gøre adgangskoden til det
eksisterende galleri tilgængelig for brugere af gruppens site - det er
immervæk en ret besværlig omvej for en misbruger at skulle oprettes dér
først.

Venligst

Jesper Brunholm

Fra : [5000] Jesper Brunho~

Dato : 03-07-02 08:57

Jesper Brunholm wrote:
[snip - en masse - men jeg kom til at skrive "Marianne" en stak steder
hvor der skulle ha stået "Lisbeth" - sorry!]

Jeg beklager meget - jeg ved ikke lige hvordan den sneg sig ind...

mvh

Jesper Brunholm

Fra : John Sahl

Dato : 03-07-02 10:59

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:
> Jeg ved ikke hvordan du tolker flg sætning i Mariannes mail til at han
> har nægtet at udlevere det nye password, men jeg er uenig i din
> tolkning

Saetningen jeg misfortolker er denne:

> [...]

> indeholder 50 "sjove billeder af børn i yderst utiltalende
> situationer" fordi en hacker har syntes at det var sjovt.

Netop derofr kunne der vaere en funktion hvor en godkendte billederne
foer publikation

> Jeg kan godt forstå at du blev sur, Marianne, men jeg kan sådan set
> også godt forstå at manden blev sur over at blive skældt grundigt ud
> fordi han prøvede at hjælpe.

Han gjorde det paa en forkert maade, uanset hans gode intentioner.

> Jeg mener at kunne huske at Jette har snakket om at der ikke er uanede
> mængder af plads på serveren, så hun foretrækker at de store
> billedsamlinger bliver hvor de er...

Er det hendes egen server kunne man maaske finde en harddisk at
smide efter hende saa der bliver bedre plads?

> [...]
> tidskrævende at installere hvis man anvender et eksisterende system -
> hvis sikkerhed man så igen skal hen og sikre sig står mål med det man

De findes som helt faerdige pakker, lige til at installere og bruge.
Mht sikkerheden skulle i al fald det jeg bruger vaere ok.

Saa er sikkerheden jo igen lidt diffus.

Fra : John Sahl

Dato : 03-07-02 10:49

John Sahl <spamtrap1@mandezonen.dk> wrote:

Hejsa,

Jeg poster lige et svar for Jette, da hun ikke selv kan poste paa
nuvaerende tidspunkt.

> [...]
> endda sættes noget op i et sådant galleri så at en betroet person
> skal godkende billederne før de kommer 100% online.

Det er en god idé ... problemet er bare at katteelskerne herinde er MEGET
flittige til at uploade billeder, og min webserver ville derfor blive fyldt
til randen i løbet af ingen tid .... men, jeg har en idé der måske kan løse
det problem.

Webshots er jo et alternativ til dk.binaer .. hvis jeg har forstået det
korrekt. Og der er jo derfor ingen grund til at billederne ligger der til
evig tid. Hvis vi kan blive enige om en tidsbegrænset periode, således at
billederne bliver slettet når de har ligget der en uge, er jeg helt med på
den.... Jeg har iøvrigt ferie i næste uge, og så skal jeg gerne afsætte tid
til at lave et galleri, hvis altså I er med på den måde at gøre det på.

Hvad siger I?

Mvh. Jette

Fra : Pia J

Dato : 03-07-02 10:59

Kunne folk ikke blot uploade til hver deres profil, ligesom
portræt/beskrivelse af hver kat - kunne der være et galleri pr. person, hvor
man max. måtte have 5-10 billeder liggende, og så må man selv sørge for at
skifte ud. En automatik skulle sørge for at man ikke kunne oploade mere end
det antal før man havde slettet.

:Pia

Fra : Jette

Dato : 03-07-02 15:53

"Pia J" skrev:
> [...]
for at
> skifte ud. En automatik skulle sørge for at man ikke kunne oploade

Jo, det kan man sagtens, og det er en god idé.... Jeg fortsætter lige
dette emne i en ny tråd, da jeg også har nogle andre generelle
overvejelser vedr. sikkerheden på vores websted..

Mvh. Jette

Fra : Eva

Dato : 03-07-02 21:27

Hejsa alle katteelskere
Jeg syntes Pia kom med et rigtig godt forslag (at lægge det ind under ens
profil).
Håber det bliver til noget.
Hvis ikke håber jeg der findes en løsning, så vi stadig kan komme ind og
nyde de dejlige katte og så der ikke sker det samme en gang til.
Har selv prøvet at komme ind på webshot i dag for at se billederne, hvilket
jo af gode grunde ikke lykkes. (Har ikke kunne komme på ng de sidste 2 dage,
så har først set dette her til aften)
Hilsen Eva

Jette <jni@omnix.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:afv33t$2ofn$1@news.cybercity.dk...

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 03-07-02 17:14

> Han burde ikke have ændret det password uanset hans "gode vilje"
> og slet ikke nægtet at udlevere det nye.

Nej men nu skal jeg lige skynde mig at sige at han ikke nægtede at udlevere
det nye, det gjorde han altså med det samme i hans første mail. Det han ikke
ville gøre var at selv ændre det tilbage til det gamle password.

Og jo, selvfølgelig har han en pointe, og vi har da nok været heldige at det
var ham og ikke en "rigtig" idiot der havde udnyttet password'et. Det var
bare hans måde og så hans imø nedladende sprog der tændte mig af. Og at
sammenligne et password til et par kattebilleder med et password til Netbank
er skudt temmelig meget over målet, og i mine øjne at nedvurdere min
intelligens, og det var det han gjorde.

Hilsen
Lisbeth

Fra : Aragorn_DK

Dato : 03-07-02 09:06

> [...]
ville
> ikke starte med at risikere at hænge nogen ud.

Hejsa.

Vel er du da ikke-nikke-nej en sur kælling - jeg ville osse blive
splithamrende knotten hvis en eller anden bare gik ind og ændrede på *mit*
password til pc'en her eller til min mailkonto! Sådan noget gør man bare
*ikke*! At han så skriver hvad han har ændret passwordet til er jo kun godt
hvilket viser at han ikke er ude på at gøre livet surt for jer, men netop at
påpege en sikkerhedsbrist. At det så kan gøres anderledes og mere
diplomatisk kan vi vist godt blive enige om.

Det lyder som en rigtig god ide at lave en mailingliste til gruppen her, som
kun de faste og tilmeldte kan være med i. I kan evt. lave tilmelding på
jeres hjemmeside.

mange venlige hilsener

MBA
- der pokkers gerne vil ha kat men ik må for det dåmme boligselskab - nå! (-
sur!)
,,,^..^,,,

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-02 10:28

Hej Lisbeth

Ja det synes jeg at du er. Man giver ikke password ud på nettet på nogen
måde. Det er da det dummeste man kan gøre.
Du beder selv om at nogen skal misbruge det!!!
Jeg synes ikke at Cutiecats passer på dine katte.....de er da for spidse i
ansigterne til at være nuttede.

Venligst

Finn Nissen

Fra : Maj-Britt

Dato : 03-07-02 10:48

"Finn Nissen" <julemail> skrev i en meddelelse
> Hej Lisbeth
Snip
> Jeg synes ikke at Cutiecats passer på dine katte.....de er da for spidse i
> ansigterne til at være nuttede.

Hooold da helt op *tsk tsk* det var sgu da en ringe kommentar at komme med..
Smag og behag er jo heldigvis meget forskellig, men der er da absolut ingen
grund til at lashe ud på den måde *fnys* Moron eller troll???!!! Lidt af
hvert måske???

Maj-Britt

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-02 13:37

Hej Mai-Britt og andre

Hvis I synes at jeg er en troll eller moron, jamen så lad være med at svare.
Jeg stillede eller ingen spørgsmål, men udtrykte blot min mening. Der vil
altid være katte som man synes mindre godt om udseendemæssigt.....
Jeg har da selv læst indlæg herinde hvor en beskrev perserkatte som de havde
fået et spark i ansigtet. Det kan da heller ikke være særligt rart at høre
for ejere af perserkatte, men den gang var der ingen som rejste børster.
Enten må det være fordi kommentaren kom fra et etableret medlem eller også
var det fordi der ingen perser-ejere er herinde.
Men I er da heller ikke for gode.....hvis min kommentar var ond....ja hvad
er Mariannes eller din egen så?

Venligst

Finn Nissen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-07-02 14:03

In article <3d22ef6d$0$16827$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Finn Nissen
wrote:

> Jeg stillede eller ingen spørgsmål, men udtrykte blot min mening. Der vil
> altid være katte som man synes mindre godt om udseendemæssigt.....

Selvfølgelig, smag og behag og alt det dér - reaktionerne kommer nok
bare, fordi det absolut intet havde med emnet at gøre og derfor kom til
at lyde som et lidt besynderligt personligt angreb på Lisbeth.
Jeg tænkte da også selv "Åh nej, skal vi nu ned på det plan..."

--
Knus fra Ann R, spin fra Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-07-02 14:04

Finn Nissen <julemail> wrote:
> Hej Mai-Britt og andre
>
> Hvis I synes at jeg er en troll eller moron, jamen så lad være med at
> svare. Jeg stillede eller ingen spørgsmål, men udtrykte blot min
> mening.

din mening omkring hvad andre mener om deres egne katte altså??
du hentyder til navnet "cutiecats".... den kommer fra hjertet på de
mennesker der har valgt det navn..... hvorfor blander du deres kærlige
hentydning til deres egen mening om deres egne katte ind i dette??

> Der vil altid være katte som man synes mindre godt om
> udseendemæssigt.....

det er da fint du ikke bryder dig om en siam eller en orientaler.... men
ligefrem at angribe en person fordi de har valgt det navn der faldt dem ind
til deres hjemmeside var virkelig lavt.....

> [...]
> heller ikke være særligt rart at høre for ejere af perserkatte, men
> den gang var der ingen som rejste børster.

jeg er perser ejer... og jeg VED da at min kat ligner en der har fået et
spark i ansigtet.... men hun er da lige nuttet af den grund....
min somali ligner en lille los... hun er da også kær på sin helt egen
specielle måde...
en siameser ligner en kat der har fået en træk i snuden.... men de er da
skønne med deres udtryk i ansigtet....
ALLE katte har deres egen charme.... uanset at de kan virke underlige i
deres udseende....

> [...]
> ingen perser-ejere er herinde. Men I er da heller ikke for
> gode.....hvis min kommentar var ond....ja hvad er Mariannes eller din

din kommentar var møntet som ondsindet mod et navn nogen har valgt med
kærlighed.....
jeg omtaler som sagt også min perser som en der har fået en skovl i
hovedet.... men der er jo ingen herinde der betvivler at jeg stadig elsker
min kat trods hendes spøjse udseende.....

så hvad din mening om hendes katte er så værn om den som din egen og lad os
andre om hvad vi synes om vores katte.....
eller vil du også til at angribe "Purpletribes" fordi de ikke er lilla??
eller "tendertribes" fordi du ikke ved om de er kærlige??

det er plat den måde du gjorde det på og har intet at gøre med udtalen om
kattene....
--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Maj-Britt

Dato : 03-07-02 16:06

> Hej Mai-Britt og andre
>
> Hvis I synes at jeg er en troll eller moron, jamen så lad være med at
svare.

Ok indrømmet jeg var vist lidt hurtig på aftrækkeren, da jeg kaldte troll og
moron - så undskyld for det MEN jeg syntes ærligt talt at det var en
ussel kommentar du afsluttede indlægget med, da du i mine øjne nedgør det
navn Lisbeth har valgt til hendes katte's hjemmeside *bare* fordi du ikke
bryder dig om netop den race's udseende og derfor min reaktion .

> Jeg stillede eller ingen spørgsmål, men udtrykte blot min mening. Der vil
> altid være katte som man synes mindre godt om udseendemæssigt.....

Det er vi overhovedet ikke uenige om - jeg har da også mine egne personlige
favoritter iblandt de mange dejlige racer og andre jeg ikke bryder mig om
udseendet osv. på, men derfra og så til at tilkendegive min mening på din
facon syntes jeg er ubegrundet og ikke særlig sympatisk.

> [...]
børster. Enten må det være fordi kommentaren kom fra et etableret medlem
eller også var det fordi der ingen perser-ejere er herinde.

Der er i min bog sørme da også forskel på om det er sagt med et glimt i øjet
eller *bare* som en ondsindet og nedgørende bemærkning og jov det kan være
svært at vurdere forskellen, når man ikke har kropssproget med til hjælp -
derfor er det måske klogt at huske f.eks. denne her "fætter" : engang i
mellem

Mvh Maj-Britt
..

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-02 19:16

Hej igen

Hvis man laver en hjemmeside om sine katte, ja så må være forberedt på at
ikke alle kan være lige begejstrede for sidens design og kattene. Det er vel
prisen man betaler for at lave en hjemmeside om sine kære små.
Jeg kender ikke Lisbet og har ingen grund til lige netop at skulle angribe
hende, men jeg har svært ved at se forskellen i at jeg omtaler siamesere som
spidsnuder eller persere som skovle-ansigter.
For mig er forestillingen om cutiecat.....ja det er måske mere en bamse i
form af en perserdreng.....men sådan er opfattelser forskellige.
Og mit dæknavn.....ja tænk sig jeg var en gang på en nyhedsgruppe med rigtig
navn og mail, men jeg blev så træt af at se norton fortælle mig om
virus-mails fra folk jeg ikke kendte....
Hvad angår lavt niveau og onde ord, så synes jeg da at Mariannne og Lisbet
selv giver godt igen og det synes jeg da også er værd at tænke over......den
reaktion over en mening som ikke blev velanset.

Fra : Kate

Dato : 03-07-02 20:54

"Finn Nissen" <julemail> wrote in

> Jeg kender ikke Lisbet og har ingen grund til lige netop at skulle
> angribe hende, men jeg har svært ved at se forskellen i at jeg
> omtaler siamesere som spidsnuder eller persere som
> skovle-ansigter.

Nej og derfor er det da mærkleigt at komme ind i en diskussion om
passwords/brugernavne og fortælle din mening om hendes hjemmesidenavn
og hendes katte. Hvis det havde været derhenne snakken havde været
kunne det nok godtages, men det var desideret et angreb på hende
fuldstændigt uden grund, det er nok det de fleste reagerer på, jeg gør
i hvert fald og havde egentligt bare tænkt mig at ignorere dig af samme
gfrund, men nu prøver du altså at retfærdiggøre dig og det kan du ikke
i mine øjne.

EOD

Kate

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-02 21:13

Ja det bliver jo aldrig enige om......for jeg kan ikke se det mærkelige i at
kommentere Lisbets hjemmeside/katte, når hun nu angiver den nederst i sit
indlæg......så er det vel et udfra et ønske om at folk skal besøge
hjemmesiden.
Det var ikke et angreb på Lisbet, men mere på valget af katte og navnet til
hjemmesiden. Jeg synes ikke at spidsnuder er cutie og så er den ikke
længere

Den ikke retfærdiggjorte vatpik

Finn Nissen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-07-02 21:37

Finn Nissen <julemail> wrote:
> [...]
> Det var ikke et angreb på Lisbet, men mere på valget af katte og
> navnet til hjemmesiden. Jeg synes ikke at spidsnuder er cutie og så

du skrev : Ja det synes jeg at du er. Man giver ikke password ud på nettet
på nogen
måde. Det er da det dummeste man kan gøre.
Du beder selv om at nogen skal misbruge det!!!

ergo lægger du selv stilen til hvordan tonen i indlægget skal være.....
rent faktisk pisser du totalt på den mentalitet der er her i gruppen..
nemlig hygge og fælles glæde for _alle_ katte uanset udseende....

så skriver du : Jeg synes ikke at Cutiecats passer på dine katte.....de er
da for spidse i
ansigterne til at være nuttede.

havde du skrevet dette i ethvert andet indlæg og evt smidt en smiley efter
havde det ikke været et problem.... problemet opstod i hele tonen i dine
indledende manøvre....

når jeg læser det hele i sammenhæng virker du aggresiv og totalt kold....
ergo vil du også få igen af samme mønt.....

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-07-02 22:20

In article <3d235a87$0$16827$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Finn Nissen
wrote:

> Det var ikke et angreb på Lisbet, men mere på valget af katte og navnet
> til hjemmesiden. Jeg synes ikke at spidsnuder er cutie og så er den ikke
> længere

Næ, fair nok, det er din mening - men du bliver altså nødt til at
acceptere, at det synes Lisbeth de er.
Og at hun har al ret til at kalde sin _egen_ hjemmeside lige hvad hun
har lyst til, uden at skulle høre kommentarer af den grund.
Og bare for en ordens skyld: Ja, jeg har også siamesere - og jeg ville
komme med præcis de samme argumenter, uanset hvilken katterace det
drejede sig om og uanset mine egne præferancer; for det drejer sig om
princippet i, at Lisbeth har lov til at kalde siden - og sine katte -
"Cutie", helt uanset hvad andre måtte mene om deres udseende.
Slut herfra..

Fra : marianne hellemose

Dato : 03-07-02 21:38

Finn Nissen skrev
<Og mit dæknavn.....ja tænk sig jeg var en gang på en nyhedsgruppe med
rigtig navn og mail, men jeg blev så træt af at se norton fortælle mig
omvirus-mails fra folk jeg ikke kendte>

Den undskyldning kender jeg godt

<Hvad angår lavt niveau og onde ord, så synes jeg da at Mariannne og Lisbet
selv giver godt igen og det synes jeg da også er værd at tænke over......den
reaktion over en mening som ikke blev velanset.>

Hvad mig angår er det ikke din mening, men den måde
du gav den på, i en diskussion der intet havde med
"cutie-bamse-katte" at gøre, når du så samtidig ikke
vil stå ved dine meninger med navn tjaa så er min
respekt og accept af din mening gået fløjten.

Ja..........idag er jeg "let-antændelig" ellers havde jeg nok valgt at
ignorere dig, og igen anonyme indlæg er lidt
"flade"

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : N/A

Dato : 03-07-02 17:21

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 03-07-02 17:21

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:afv678$116$1@sunsite.dk...
> Hej "Finn Nissen" fra "julemail"
>
> Du går ind i en diskussion om en ting og kommer
> med nogle udsagn der for den diskussion er helt hen
> i vejret. Dit navn og adr. antyder at du kunne være
> en vatp** der gerne vil udgyde dine meninger om hvad
> som helst til hvem som helst, men er for fej til at stå
> ved dem med navn. Jeg kan godt acceptere at folk
> har en anden mening end mig, uanset om det handler om katter eller andet,
> men jeg har svært ved at acceptere/
> respekterer folk der ikke engang tør lægge navn til deres meninger.

> [...]

Tjaeh, Nu kunne jeg mistænke hr P Nissen - nåh nej F nissen for at være
identisk med den kære hjælpsomme Hr Netbetjent som ændrede password'et, og
havde egentlig ikke tænkt mig overhovedet at bevæge mig ned på det plan som
bemeldte herre(r) befinder sig på.

Men nu blev jeg altså nødt til det alligevel *suk*

Anonyme fænakker der er nødt til at gemme sig bag alias'er har jeg meget
lidt andet end medynk tilovers for. Og dårlig nok dét.

Hilsen
Lisbeth

Fra : marianne hellemose

Dato : 03-07-02 10:54

Hej Finn
Jeg synes at "cutie-kattene" er absolut dejlige,
hvad jeg synes om dig **************
(slettet af cencuren)

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-07-02 12:35

On Wed, 3 Jul 2002 11:54:11 +0200, "marianne hellemose"
<hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg synes at "cutie-kattene" er absolut dejlige,
>hvad jeg synes om dig **************
>(slettet af cencuren)

   Det her er ikke specielt møntet på dig Marianne :) Men - "Åh
nej, skal vi nu til det igen?" ....
   Vi har det jo ellers normalt rigtigt hyggeligt her - så det er
vildt irriterende når udefrakommende pludselig kommer og forgifter
stemningen med personlige angreb - der naturligvis straks får den
"faste stab" på ng til at rejse børsterne og so on and so forth....
   Ack ack ack!

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : x

Dato : 03-07-02 12:09

> I går modtog jeg en mail fra en person som ville advare mod at give vores
> Webshots password ud her på Usenet. Det var vistnok en der havde læst det
> via Kandu, men det er sagen uvedkommende (sådan næsten da).
Det var da også pænt af ham

> Det korte af det lange var at vedkommende havde ændret vores password,
> hvilket jeg naturligvis ikke syntes var specielt smart.
Man skifter da heller ikke lås i en andens dør bare fordi den er åben

> Selvfølgelig KAN det misbruges, når alle her kan se passwordet men indtil
> hr. Netbetjent kom forbi har det jo ikke været noget problem.
Der er åbent fordi man her bliver budt velkommen ind i varmen
og tager man imod invitationen må man jo også opfører sig ordenligt

> [...]
> skrev med store bogstaver "FAT DOG AT JEG HAR GJORT DIG EN TJENESTE".
Hans udtale form minder om den der er i diverse warez grupper, her er det
typisk meget unge drenge der er meget smarte og hurtige og dygtige
(syntes de selv) og de meget unge knægte har et meget specielt sprogbrug.

> Se nu er jeg så dum at jeg synes en tjeneste ville være at FORTÆLLE det, men
> uha, der kunne vores account jo være blevet overtaget af en fjendtlig magt i
> mellemtiden.
Hvis hans frygt var at kontoen blev udsat for fjentlige angreb, kunne han
jo sende en mail til dig med den nye adgangskode og dermed slut.

> Men nu vil jeg altså bare høre om det er mig der er sur og tosset.
Du er fanme også bare så pisse skide sur sgu ) (Undskyld de grimme ord)

> Jeg kan poste den oprindelige mail-veksling hvis I vil se den, men jeg ville
> ikke starte med at risikere at hænge nogen ud.
Jeg har et forslag.
Jeg er medlem i flere grupper under noget der hedder http://www.igroups.dk/
det er suverent, man har 10 MB til rådighed og her er der kun en administrator
og denne kan så invitere andre til at deltage i gruppen eller man kan søge om
at blive optager i gruppen, og det er så administratoren der bestemmer.
Alle medlemmer af gruppen har sin egen adgangs kode.
Og er der nogen der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt kan man blive
smidt af gruppen.
Der er mange forskellige services
Medlemmer Se hvem der er på når du selv er på
Chat
Beskeder
Links
Fil deling
Afstemninger
Fotoalbum
Kalender
Jeg har ikke prøvet billed delen endnu.

Jeg syntes det må være værd at prøve

MVH JensenJS

Fra : Pia J

Dato : 03-07-02 13:01

> [...]
> at blive optager i gruppen, og det er så administratoren der bestemmer.
> Alle medlemmer af gruppen har sin egen adgangs kode.

Jeg er så medlem af yahoogroups som er nøjagtig det samme, og sådan er der 1
million steder. Personligt er jeg LIDT træt af alle de forskellige logins
jeg skal holde rede på, samt al den medfølgende spam fordi man SKAL opgive
en gyldig email. Jeg har svært nok ved at huske, hvordan man kommer ind på
webshots, når folk glemmer et direkte link.

Jeg stemmer hellere for at splejse til en harddisk.

:Pia (hvis skraldespand indeholder verdens største linksamling til
penisforstørrende apparater)

Fra : tahquamenons

Dato : 03-07-02 13:01

Hej Lisbeth.

Så er det måske derfor at jeg ikke kan komme ind og ligge billeder ind
af de små mislinger ????
Hvad gør jeg så nu ???
På forhånd tak for hjælpen.

Knus fra

Lisbeth & Misserne.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-02 08:54

Lisbeth!! Hvor er min saks???

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 04-07-02 15:02

"Regnar Worm" <saksemail> skrev i en meddelelse

> Lisbeth!! Hvor er min saks???

Der hvor du sidst har lagt den.

Nej seriøst: Øh? Hva'ba'?????

I øvrigt har du samme IP som når du kalder dig Finn Nissen.

Hold KÆFT hvor vi morer os, hva?

Fra : N/A

Dato : 03-07-02 19:20

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-07-02 19:20

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Lige en detalje... e-mails er svjv også omfattet af loven om
> brevhemmelighed
> så det vil vist være en ret ulovlig ting at offentliggøre hans e-mails.

Brevhemmelighed består i, at det er forbudt at åbne andre folks mail/post -
man må derimod hjertens gerne offentliggøre sin egen post (altså det, man
har modtaget fra andre), for det er jo ens egen!

Mvh. Camilla

Fra : Robert Eriksen

Dato : 03-07-02 22:37

Camilla Scharff wrote:

> [...]
> man må derimod hjertens gerne offentliggøre sin egen post (altså det, man
> har modtaget fra andre), for det er jo ens egen!

Ok. Troede begge parter skulle være indforstået.
Man lærer jo noget nyt hver dag

/Robert

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 03-07-02 21:58

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man må derimod hjertens gerne offentliggøre sin egen post (altså det, man
> har modtaget fra andre), for det er jo ens egen!

Det er ikke ubetinget rigtigt, læs mere her:
http://www.fsk.dk/fsk/publ/1998/privatliv/inde0006.htm

Danielle Villefrance
Ailuro's Maine Coons
www.ailuro.dk

"If man could be crossed with the cat,
it would improve man but deteriorate the cat."
Mark Twain

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-07-02 22:29

"Kenneth Villefrance" <mainecoon@mail1.stofanet.dk> skrev...
> Det er ikke ubetinget rigtigt, læs mere her:
> http://www.fsk.dk/fsk/publ/1998/privatliv/inde0006.htm

Hmmm - kan nu kun få ud af den, at man generelt har nogle rettigheder i
forhold til myndighedernes adgang til diverse oplysninger, herunder emails,
og at man ikke må åbne andre folks post/mails mv. (brevhemmelighed), jf.
straffelovens § 263.
Jeg kan ihvertfald ikke læse mig frem til, at det på nogen måde skulle være
ulovligt at offentliggøre et brev man *selv* har modtaget...

Mvh. Camilla

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 04-07-02 09:18

Fra : marianne hellemose

Dato : 04-07-02 11:06

Hej Danielle
Jeg er altså ikke enig i din fortolkning af loven. Hvis jeg helt frivilligt
sender noget til person X, så har jeg selv taget skridt til at det ikke kun
er min"hemmelighed" mere, lidt ligesom hvis man får hemmeligt tlf.nr. hvis
man så selv bagefter deler sit nr. ud til højre og venstre, så kan man ikke
klandre tlf.væsenet for det, når man får uønskede opkald, det er noget helt
andet end hvis en uden mit
samtykke "bemægtiger" sig nogle private oplysninger/
ting og giver det videre, der er noget etisk/moralsk i
det men jeg tror ikke at der lovmæssigt ville ske noget
som helst.