DEBIAN: Kan man ikke selv lave fulde CD'er~
Fra : _ carsten thomsen

Dato : 02-07-02 14:01

Hej!

Har kigget på Debians website.

DEBIAN: Kan man ikke selv lave fulde CD'ere med hele distributionen ?

Så vidt jeg kan se på deres website, kan man kun installere via netværk.
Eller købe et sæt af CD'erne!

http://www.debian.org/distrib/

Okay, man kan også gå ind i de såkaldte filspejle, men hvad skal der præcis
kopieres over
på en CD for at den er bootable ?

Hilsen
Carsten

cajuth(fjern-dette-i-paramtes)@tiscali.dk

Fra : Thomas Bøge

Dato : 02-07-02 14:24

_ carsten thomsen wrote:
> DEBIAN: Kan man ikke selv lave fulde CD'ere med hele distributionen ?

Prøv at se på http://www.debian.org/CD/

Der er beskrevet 3 metoder meget udførligt: jigdo, ftp/http (inkluderer
rsync) og pseudo-image-kit

Jeg prøvede jigdo forleden. Det virker fint, men jeg tror, man skal have
en linuxbox for at bruge dette program.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 02-07-02 15:19

On Tue, 02 Jul 2002 15:23:39 +0200, Thomas Bøge wrote:

> Prøv at se på http://www.debian.org/CD/
>
> Der er beskrevet 3 metoder meget udførligt: jigdo, ftp/http (inkluderer
> rsync) og pseudo-image-kit

Lidt OT:

PIK står for pseudo-image-kit, en lidt uheldig forkortelse? :)

/Bo

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-07-02 16:02

Thomas Bøge skrev:

> Jeg prøvede jigdo forleden. Det virker fint, men jeg tror, man
> skal have en linuxbox for at bruge dette program.

Der er en jigdo-easy på <http://cdimage.debian.org/~costar/jigdo/>
som forklarer hvordan man gør fra Windows.

// Klaus

Fra : Martin Skøtt

Dato : 02-07-02 14:30

Det nemmeste du kan gøre hvis du selv vil lave en CD er at hente et
iso image ned og brænde det. Jeg er ikke sikker på at der eksisterer
officielle iso filer af woody da den endnu ikke er released, men der
er vist uofficielle der ude.

Martin Skøtt
martin@z3n.dk

Fra : Mads Jensen

Dato : 02-07-02 15:04

Hej

> [...]
> iso image ned og brænde det. Jeg er ikke sikker på at der eksisterer
> officielle iso filer af woody da den endnu ikke er released, men der
Har hentet en ISO, hed noget i stil med debian-binary-nonus-cd1.iso

Prøvede at brænde med EasyCDCreator 5 Platinum, men fik en cd, hvor der i
Windows stod at diskstrukturen var ødelagt.
Desuden ville den ikke boote på den. Klikkede på filen, og brændte den (hvor
der altså ikke var filer i "menuen")

Nogen, der ved hvordan man kan brænde en sådan fil?

/Mads
--
Mads Jensen
http://ddfr.dk - Dansk Donaldist Forening

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 02-07-02 15:03

"Mads Jensen" <info@NOSPAM.disney-comics.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen, der ved hvordan man kan brænde en sådan fil?

www.linuxiso.org er der vejledninger til at brænde *.iso filer og du kan
næsten alle dists. på siden.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-07-02 15:05

Mads Jensen wrote in <afsblq$ol9$1@sunsite.dk>:
> Har hentet en ISO, hed noget i stil med debian-binary-nonus-cd1.iso
[...]
> Nogen, der ved hvordan man kan brænde en sådan fil?

Den skal bare brændes ligesom alle andre ISO-filer. Hvorfor det ikke
lykkedes for dig skal jeg ikke kunne sige. Måske opstod der fejl i filen
under download? Måske er den på en eller anden måde brændt forkert?

Anyway, dette er ikke forum'et til at hjælpe dig med at brænde CD'er i
Windows.
Du kan dog prøve at bruge programmet "cdrecord". Det er næsten altid det
program man bruger i Linux, og det fungerer ganske glimrende i Windows
også.

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-07-02 16:39

"Mads Jensen" <info@NOSPAM.disney-comics.dk> wrote:

>Har hentet en ISO, hed noget i stil med debian-binary-nonus-cd1.iso

Var der en fil med en md5sum (checksum for hele iso-filen)?

I så fald kan du jo prøve at checke denne. Programmet md5sum
findes også til Windows.

Ellers kan du prøve at mounte din iso-fil som et cd-drev under
Windows. Selv om det her er en unix-gruppe, kan jeg vel godt
hviske til dig, at http://www.daemon-tools.com/ er et godt sted
at kigge efter et værktøj til den slags.

--
Allan