Lokalhistoriske foreninger rundt Silkeborg~
Fra : Knut Bryn

Dato : 02-07-02 12:46

Jeg holder på med planlegging av en ferietur til området rundt
Himmelbjerget og Gudenåen 22.-26. juli, og vil benytte anledningen til å
"følge i fotsporene" til en danske fra Them som bosatte seg i Norge
omkring 1700. Hans far var fra Linå og hans mor var fra Ry, så vi gleder
oss til å sykle fra by til by med fotoapparat og notatblokk.

Nå er spørsmålet mitt om det er noen lokalhistoriske eller
slektshistoriske foreninger som jeg kan ha utbytte av å ta kontakt med
når jeg er på disse kanter? Det er en meget interessant familie jeg
holder på å utrede, og får jeg kontakt med noen personer som er
interessert i egnens lokalhistorie 1650-1700, så kan det kanskje være
til gjensidig utbytte.

Hvilke lokalhistoriske arkiver vil det være mest nyttig å besøke?

Med sommerhilsen fra Knut Bryn, Molde

Fra : Knud Aagaard

Dato : 03-07-02 18:48

Hej
On Tue, 02 Jul 2002 13:46:29 +0200, Knut Bryn
<antispam_knbryn@online.no> wrote:

>Hvilke lokalhistoriske arkiver vil det være mest nyttig å besøke?
Lokalhistoriske Arkiv på Silkeborg Bibliotek vil være et godt bud:

http://www.silkeborg.bib.dk/netbib/afdbib/lokalhis/default.html

Egnsarkivet i Ry er på standby i juli, læs mere her:
http://www.rybib.dk/index.html

--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Knut Bryn

Dato : 04-07-02 10:27

Takk skal du ha, Knud! Jeg tar kontakt med deg med noen mer detaljerte
spørsmål.

Knut Bryn, Molde