Outlook Web Access (OWA) med CSS og SSI
Fra : Per Lund Andersen

Dato : 02-07-02 11:59

Hej NG,

Den her kan jeg ikke selv knække !

Vores Intranet side (forsiden) skal opdeles i fire selvstændige
bokse.
Hver boks laves med CSS (frames er udelukket).

I den ene boks vil jeg gerne fylde Outlook Web Access (OWA). Jeg
havde tænkt mig at benytte SSI, men det kræver at man kender det
eksakte filnavn ("etellerandet".html/.asp) og det kan jeg
simpelthen ikke finde (nogen der kender det ?)

Jeg har også kigget på en komponent AspHTTP fra
Serverobjects.com, men min direktør vil ikke betale....

Er der nogen der har en ide til at løse denne lille opgave ?

Mvh
Per Lund Andersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-07-02 13:42

"Per Lund Andersen" <pla@3c.dk> wrote in message
> [...]
> eksakte filnavn ("etellerandet".html/.asp) og det kan jeg
> simpelthen ikke finde (nogen der kender det ?)

Du kan ikke blot putte OWA ind vha. SSI, da de forskellige links heller ikke
vil passe og svjh kører OWA som et ISAPI filter.

> Jeg har også kigget på en komponent AspHTTP fra
> Serverobjects.com, men min direktør vil ikke betale....

At hente alt data fra OWA vha. HTTP vil være en dårlig ide det ville sikkert
køre ufattelig langsomt og give dig problemer med authentication.

> Er der nogen der har en ide til at løse denne lille opgave ?

Programmer direkte op imod Exchange det er den eneste rigtige løsning.

--
Jakob Andersen

Fra : Per Lund Andersen

Dato : 04-07-02 14:14

Hej Jakob,

Jeg har faktisk fundet en metode !!! ikke med SSI, for der har du naturligvis
ret at det vil ikke virke optimalt.
Løsningen blev en CSS baoks med en iFrame indeni (som jeg til nød kan leve med)
..
Og det virker iøvrigt ganske fortrinligt. Jeg har nu selv benyttet det hele
dagen idag, og jeg har endnu ikke mødt nogen funktion der ikke virkede som den
plejer.

Du har selvfølgelig ret i at det optimale er direkte programmering op mod
Exchange, men det har jeg ikke prøvet før. Måske du kender et sted med
eksempler og dokumentation for dette ?

Mvh

Per Lund Andersen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-07-02 20:18

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
> "Per Lund Andersen" <pla@3c.dk> wrote in message
>
> Du kan ikke blot putte OWA ind vha. SSI, da de forskellige links heller
ikke
> vil passe og svjh kører OWA som et ISAPI filter.

ISAPI bruges til at estimere sproglaget
Resten er "alm" asp scripts der bygger på CDO

mvh/Peter Lykkegaard