Hvilken bærbar - Toshiba / Vega ?
Fra : SpookiePower

Dato : 01-07-02 21:15

Jeg har længe gået og tænkt på at købe en
Toshiba Satellite Pro 6000, men faldt over 2 stk bærbar Vega.
Jeg kender ikke rigtig mærket Vega, og ved ikke om det er god
kvalitet. Men de to Vega'er jeg har fundet har en del mere Mhz,
DVD, WinXP, ram. Men som sagt er jeg lidt usikker på kvaliteten.
Den skal for det meste bruges til Word, Visio, div programmerings
sprog og en lille smule spil. Hvad vil i anbefale ?

Vega Vega+ 406 H&N
2000 MHz , Intel Northwood Pentium 4, 256 MB RAM,
20 GB 4200 RPM HD, CD-RW/DVD drev, 14,1 TFT XGA skærm (1024x768),
V.90 modem, 10/100 Mbit netkort, Li-Ion, Windows XP Home Edition DK
Pris 14995,-

Vega+ 406
Intel Pentium 4 Processor 1.6 GHz
Chipset: 400 MHz FSB (100 MHz QDR)
RAM: 512MB (2 stk. DDR RAM-sokkel PC 2100 DDR RAM. Max 2GB DDR RAM)
LCD 14.1" TFT LCD, XGA 1024 x 768 16.7M farver.
Grafik: SIS NB 650+ SB 961 3D grafikkort. 4x AGP VGA. System Shared memory
op til 64 MB DDR RAM. Indstilles i BIOS
Grafik modes: VGA 640 x 480 256/64K/16.7M farver SVGA 800 x 600
256/64K/16.7M farver XGA 1024 x 768 256/64K/16.7M farve SXGA+ opstil 1280 x
1024 256/64K/16.7M farver (ekstern skærm)
Harddisk: 40GB 2.5" 9.5mm Design med, ultra DMA66/100 5500RPM (max 40 GB).
8xDVD/ CD-RW Combo
Internt Floppydrev
Windows XP Home
Pris 14725,-

Toshiba Satellite Pro 6000
1000 MHz , Mobile Intel® Pentium® III processor med SpeedStep teknologi,
256 MB RAM, 20 GB 4200 RPM HD, 24xCD-ROM drev, 14,1 TFT XGA skærm
(1024x768),
V.90 modem, 10/100 Mbit netkort, Li-Ion, Windows 98 DK
Pris 13795,-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-07-02 21:46

In article <afqd74$i62$1@news.cybercity.dk>,
"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Den skal for det meste bruges til Word, Visio, div programmerings
> sprog og en lille smule spil. Hvad vil i anbefale

Dell Inspiron 4100 1130XT (41007i3a)0, købt inden 5 juli.
DVD, lyd, floppy, Mobile P3 1133MHz, 256MB RAM, 20GB ATA/100 HD, 32MB
GeForce2GO 4xAGP, Indbygget modem + 10/100 ethernet, XP Home dansk eller
engels, MS Works 6.0. 133MHz BUS, TV-ud, max 1GB RAM. Kan anvende 2
batterier hvis du skal rejse langt. Både trackpad og stick.

Og så har den en killer-skærm du ikke kan undvære til visio og
programmering:
14,4" skærm - 1400x1050

Ialt den hambre pris af 12700 kr inkl. moms og forsendelse.
40 GB harddisk i stedet er +1400 (4200 RPM) eller +1700 (5400RPM).

Skærmen alene gør den langt mere værd en de andre. Og Vega har IKKE
mobile Pentium, så de har meget kort batterilevetid. Så spar penge og få
et bedre produkt!

?

Fra : Carsten Larsen

Dato : 01-07-02 21:54

hej poul, har selv haft en vega, og har ikke haft særlig gode erfaringer med
den.

Hele maskinen, virker lidt for plastic-agtig i forhold til min Toshiba
Satellite 1800-804

Netværksstikket gik i stykker efter 14 dage, og en efterfølgende indlevering
til forhandleren, resulterede blot i at man ikke kunne lave det, men måske
kunne de sende den til englang, hvor de måske kunne reparere den, da jeg
ikke gad at vente i 4-6 uger yderligere, og i forvejen havde et trådløst LAN
kort liggende, accepterede jeg at bare leve med det.

efter et par måneder, begyndte firewire porten også at skabe sig, og så var
jeg for alvor træt af den, hvorefter jeg returnerede den.

Ydermere larmer den meget, da den ikke har Mobile Processor, og bliver meget
varm.

Hold dig langt væk fra den.

mvh

Carsten Larsen

Fra : SpookiePower

Dato : 01-07-02 21:55

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message

> Ialt den hambre pris af 12700 kr inkl. moms og forsendelse.

Hvor har du købt den ? Jeg kan kun finde den til 13900 kr.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-07-02 22:27

[posted and mailed]

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in

> "Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message

> Hvor har du købt den ? Jeg kan kun finde den til 13900 kr.

Du kan kun købe Dell bærbare hos www.dell.dk (de reklamerer jo også med
at mellemmanden er skåret væk

Når du er inde på bestillingssiden skal du huske selv at sætte kryds i
"Jeg bestiller online og sparer yderlige 400,-)" ellers får du ikke de
400 kr i rabat, selvom du rent faktisk bestiller online

De 12.700 er prisen for standardkonfigurationen hvor der er 20GB
harddisk, OG man har husket at sætte kryds i ovenstående felt.

Hvis du vælger en 30GB disk i stedet skal du lægge 700 kr (plus 25%
moms = 875) til og så er du oppe på 13.575,- (inkl. moms)

Hvis du vælger en 40GB disk er du så oppe på 14.450 inkl. moms

Bemærk at der er indbygget netkort i maskinen, så under netværk er det
ikke nødvendigt at sætte et ekstra kort i den. Kun hvis du har brug for
trådløst LAN, eller brænder/ZIP skal du bestille noget ekstra.

mvh
Flemming

Fra : Tinky Winky

Dato : 01-07-02 22:08

> [...]
> Den skal for det meste bruges til Word, Visio, div programmerings
> sprog og en lille smule spil. Hvad vil i anbefale ?

Få en med "mobile" CPU - ikke desktop cpu. 1 eller 2 Ghz gør ikke så stor
forskel i spil, hvis det alligevel er en billig laptop med et dårligt
grafikkort fx med delt grafik/system RAM.

Til stationære kan man godt købe udmærkede "noname"/bambus PC'er. Men det
ville jeg ikke gøre med bærbare. De skal transporteres(vægt), kan falde på
gulvet(samlekvalitet), bruger batteri(batteritid) osv.

Man kan være heldig med en "noname" (medion, vega, webtech og hvad de nu
hedder), ligesom man kan være heldig at vinde i lotto, men det er IMHO
generelt noget bras.

Mærker der kan bruges: IBM, HP, Toshiba, Fujitsu m.m.

Fra : Tinky Winky

Dato : 01-07-02 22:50

> Mærker der kan bruges: IBM, HP, Toshiba, Fujitsu m.m.

Nå ja, Dell er også gode. Inspiron har en acceptabel vægt, men hvis du ikke
har noget i mod over 3kgs vægt, så tag den billige/højtydende serie. Hvis du
skal bruge den til spil, så få GeForce Go grafikkort.

Fra : cad

Dato : 02-07-02 00:44

"SpookiePower" skrev d. 01-07-02 21:15 dette indlæg :
> [...]
> Den skal for det meste bruges til Word, Visio, div programmerings
> sprog og en lille smule spil. Hvad vil i anbefale ?

DKK 27,635.00

Model Name: 2659CGG
Part Number: TR9CGDK

http://www.kandu.dk/