review af linux wm'ere?
Fra : Michael Eriksen

Dato : 01-07-02 20:19

Er der nogen, der kender et review, eller bare en god oversigt, over wm'ere
til linux?

Jeg er mest interesseret i de "lette" - kører selv med blackbox, men kunne
godt tænke mig lidt ikoner på desktoppen uden at skulle gå amok og køre
KDE/Gnome.

Michael

Fra : Bo Simonsen

Dato : 02-07-02 15:23

On Mon, 01 Jul 2002 21:18:57 +0200, Michael Eriksen wrote:

> Jeg er mest interesseret i de "lette" - kører selv med blackbox, men
> kunne godt tænke mig lidt ikoner på desktoppen uden at skulle gå amok og
> køre KDE/Gnome.

Du kan bare køre 'gmc' oven på?

Hvis du vil bruge 'nautilus' bliver det mere problematisk, da den kapre
hele dit desktop område, og dvs. at den smadre din button2 menu. Medmindre
du mapper menuen til en evt. key.

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Lasse Munck Rasmusse~

Dato : 02-07-02 17:01

http://www.linux.org/apps/all/GUI/Window_Managers.html

> Jeg er mest interesseret i de "lette" - kører selv med blackbox, men kunne
> godt tænke mig lidt ikoner på desktoppen uden at skulle gå amok og køre
> KDE/Gnome.

jeg kan klart anbefale Window Maker, men hvis du vil have et endnu mere komplet
desktop miljø vil jeg anbefale at kigge på XFCE

mangler du en grafisk fil-ting oven på blackbox eller Window Maker er det nok
værd at kigge lidt på ROX (http://rox.sourceforge.net/)

--
mvh.
Lasse Munck Rasmussen

Fra : Peter Mogensen

Dato : 04-07-02 22:37

http://www.plig.org/xwinman/

> Jeg er mest interesseret i de "lette" - kører selv med blackbox, men kunne
> godt tænke mig lidt ikoner på desktoppen uden at skulle gå amok og køre
> KDE/Gnome.

Hmm... Jeg bruger både BeOS og Linux. Af en eller anden underlig bruger
jeg meget Ikoner på dekstoppen i BeOS, men ALDRIG i Linux. Jeg syntes
ligesom ikke det passer til X-window konceptet.

Jeg kan anbefale Sawfish (default WM i Mandrake)... Den kan meget og er
ikke for tung - og har et fint grafisk konfigurationsværktøj. Den kan
sagtens køres uden GNOME.
Kørte også WindowMaker en overgang (p.g.a. GNUstep)... også ok, men
giver et noget andet koncept af vinduer end de andre da den efterligner
NeXTsteps GUI.

Peter