Popup vindu "Always on top" er det muligt ~
Fra : T Cortsen

Dato : 01-07-02 19:10

Hej

Jeg har et vindu jeg gerne ville have til altid at ligge øverst.
feks. ligesom taskmanager eller andre programmer hvor man har
mulighed for "Always on top" eller "Altid øverst".
Er der nogen der kender eller har prøvet det ???

Er det desuden muligt at fjerne rammen (med titel, minimer,
maksimer og luk) rundt om vinduet ???

Jeg bruger følgende:
window.open('oversigt.htm','oversigt','toolbar=no,location=no,dir
ectories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width
=100,height=50,left=462,top=300')

Mvh. TC

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : OZ

Dato : 01-07-02 19:37

"T Cortsen" <tcortsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mulighed for "Always on top" eller "Altid øverst".
> Er der nogen der kender eller har prøvet det ???

På den side du kalder (oversigt.htm) kan du i din body tag skrive: <body
onblur="self.focus()">

> [...]
> window.open('oversigt.htm','oversigt','toolbar=no,location=no,dir
> ectories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width

Se følgende link:
http://javascript.internet.com/page-details/frameless-popup.html

Held og lykke

Oz

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-07-02 21:59

Mon, 1 Jul 2002 18:10:05 +0000 (UTC), skrev T Cortsen
<tcortsen@hotmail.com>:

> [...]
>mulighed for "Always on top" eller "Altid øverst".
>Er der nogen der kender eller har prøvet det ?

Det kan ikke lade sig gøre, at lave det så det fungerer
tilfredsstillende.

Det kan kun gøres ved at lade popupvinduet reloade og gør man det
f.eks. hvert sekund, så vil det i praksis forhindre at kunne
bruge siden, der ligger under (f.eks. links).

>Er det desuden muligt at fjerne rammen (med titel, minimer,
>maksimer og luk) rundt om vinduet ?

Ja, i IE.
På forsiden af min hjemmeside (se signatur), er nye sider et
popupvindue.
Højreklik => vis kilde, det er det, der starter med <script
language="JavaScript">
<!-- Start
var windowW=180 // vinduets bredde

Og <body> skal se sådan ud:
og så linket

Vil du have vinduet til at åbne samtidig med siden, skal det i
stedet for være

og skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.