ASP og SQL (advanceret)
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 01-07-02 18:29

Jeg har nedenståen script som henter data fra databasen vis en stored
procedure, og det er heller ikke noget problem. Problemet er bare, at vis
jeg køre den to gange efter hinanden, så fejler scriptet 2 gang. Årsagen er,
at SQL-serveren ikke få nedlagt approle hurtig nok.
Nu er det så bare lige, at jeg (indtil nu) forgæves kikker efter en
kommando, som kan smide approle væk fra serveren igen, jeg kunne forstille
mig, at det skulle være noget i stil med "execute sp_closeapprole xxxxx,
xxxx", men kan ikke finde løsningen nogen steder.

En der kan hjælpe mig

Mvh

Allan Bach

set conn = server.CreateObject ("ADODB.connection")
set rs = server.CreateObject ("ADODB.recordset")
conn.Open "DSN=test"

sql = "execute sp_setapprole 'test_app','test_app'"
conn.Execute (sql) sql = "execute visprogrammer"

rs.Open sql,conn,2,2

do while not rs.EOF
response.Write (rs("program navn") & "<br>")
rs.MoveNext
loop

rs.Close
set rs = nothing

conn.Close
set conn = nothing

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 01-07-02 19:56

Allan Schuster Bach wrote:
> [...]
> forstille mig, at det skulle være noget i stil med "execute
> sp_closeapprole xxxxx, xxxx", men kan ikke finde løsningen nogen

"execute sp_dropapprole 'test_app'"

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."
http://www.jakobnielsen.dk/ | -- Terry Pratchett, Reaper Man