Farvelgave til børnehaven
Fra : vagn torup

Dato : 01-07-02 15:19

Hej Alle
Vi ELSKER vores børnehave og derfor skal vores 4 vidunderlige pædagoger have
en gave hver, når Silas holder op d. 30/7 men hvad???
Vi har tidligere til jul glædet dem med hjemmelavet sæbe og krus han havde
dekoreret.
Nogle gode ideer???
MVH Rikke

Fra : Sander

Dato : 02-07-02 20:46

"vagn torup" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en gave hver, når Silas holder op d. 30/7 men hvad???
> Vi har tidligere til jul glædet dem med hjemmelavet sæbe og krus han havde

Hej Rikke !

I vores børnehave splejsede alle forældrene, som havde kommende skolebørn,
til en fællesgave til børnehaven. Det blev dengang til et stort vægur, til
børnehaven.
Hvis det skal være mere personligt, så er her også nogle foreslag :

Håndaftryk af Silas`s hånd, lavet i gips.
Perlebræt eller perleuro, lavet af Silas.
Planche eller flot mappe, med billeder og minder fra børnehaven.
En flot tegning, lavet af Silas.
Et foto af Silas + evt. den pædagog, gaven er til. (evt. forstørret )
Et pænt brev, hvis i kan lokke ham til, at skrive. ( Nu ved jeg jo ikke,
hvor gammel han er ? )

Det var vidst lige, hvad jeg kunne komme i tanke om.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Flemming

Dato : 02-07-02 21:13

Hvad med et glas hjemmelavet marmelade til pædagogernes "fredagsrundstykke"?
Silas kunne evt dekorere glasset med glansbilleder, silkepapir, og
decupagelak. eller med glasmaling?? - det er den bedste farvelgave jeg har
fået fra et barn - marmeladen var så god og så fulgte opskriften endda med
sammen med et sødt brev, - jeg har lavet marmeladen flere gange siden og hos
os hedder den Andreas' marmelade (hihi).
Mange hilsener Gitte

Fra : vagn torup

Dato : 02-07-02 21:30

Hej igen
Jeg er pt. kommet så langt, at de alle 4 skal have hver deres brev skrevet
af mig, hvor jeg siger dem personligt tak for de ting lige præcis de har
gjort for Silas (han bliver 6 år d. 1/9).
Marmeladeglas ganske vist med småkager har Silas givet os i julegave - lavet
i børnehaven, så den er ikke helt god. I år havde han lavet en
fyrfadslysestage ud af et gammelt vinglas med silkepapir og decupage, så
desværre - heller ikke.
Billeder af ham har de masser af. De siger selv, han må være et af de mest
fotograferede børn dernede. De tager ufattelig mange billeder af børnene i
alverdens situationer og på deres mange, mange ture alverdens steder hen.
Billederne bliver så i takt med, de bliver fremkaldt hængt op på store
plancher med små kommentarer til, så vi alle kan se dem. Et par uger efter
bliver billederne pillet ned og når et barn går ud, får de så de billeder,
hvor de selv er på og det bliver til MANGE!!!! Jeg er ikke et sekund i tvivl
om, at de gemmer et enkelt eller 2 af ham, specielt en af pædagogerne, som
er fuldstændig vild med ham.
Silas har også lavet perlekæder til dem, men gipsaftryk var måske en idé, i
hvert fald til den ene af dem. Jeg vil gerne have, de får forskellige ting.
Måske nogle øreringe til den ene af dem. De skulle være forholdsvis enkle at
lave i de der sæt, man kan købe ikke??
MVH Rikke

Fra : Nina Hald

Dato : 03-07-02 22:18

Hej.
Jeg ved ikke hvor længe der er til han stopper, men på 14 dage kan man godt
få både æble og pære kerner til at gro til en lille plante, når den bliver
større skal den så ud i deres have og om ca. ti år kommer der med lidt held
æbler eller pærer på træet. Ideen er at det er Silas der har plantet kernen
og vandet den og passet den indtil han giver den væk. Det kunne selvfølgelig
være en hvilken som heslt plante, men små træer kan ved rigtig pasning holde
mange år. Prøv også at huske nogle af de sjove ting Silas har sagt om de
voksne.
Hvad med at male på en kasket, de så kan bruge ude på legepladsen når solen
bager. En krukke fuld af alle Silas spørgsmål og vendinger, så kan de tage
en sætning op af krukken hver gang de savner ham. Disse kommentarer kunne
også hænge ned fra indersiden af en paraply, sådan at når man slår den op
falder de ned som dråber, dog skal de helst hænge i snor, så det ikke tager
for lang tid at samle op hver gang. Hvad med et kasette bånd hvor I snakker
om børnehaven og de voksne, eventuelt med nogle sange. Jeg kunne vist blive
ved rigtig længe, men det var lige hvad der først faldt mig ind.

--
Venlig hilsen Nina Hald
Fjern XX fra min e-mail hvis du vil skrive privat.

Fra : Jeannette

Dato : 03-08-02 02:22

"Nina Hald" skrev
> [...]
selvfølgelig
> være en hvilken som heslt plante, men små træer kan ved rigtig pasning

GENIALT......!!!!!!!

>Prøv også at huske nogle af de sjove ting Silas har sagt om de voksne.

Ja, perfekt i et lille sødt brev

>En krukke fuld af alle Silas spørgsmål og vendinger, så kan de tage
> en sætning op af krukken hver gang de savner ham.

Jeg tror desværre ikke den vil blive brugt særlig tit. Mange børn stopper i
løbet af en sommer og der kommer lige så mange nye til, og når tropperne er
samlet igen efter en lang sommerferie, så er der ikke tid til at bruge tid
på alle dem som gik ud inden ferien sluttede....Dem der er gået ud, er
"glemt" undtagen end når man ser billeder, snakker ndbyrdes i
personalegruppen eller når man bliver beriget med et dejligt besøg af de nu
store skolebørn, og de er i stedet erstattet af helt små nystartede børn,
der skal sove til middag, vænne sig til at være alene i børnehave og som
skal vænnes af med bleen...

>Jeg kunne vist blive
> ved rigtig længe, men det var lige hvad der først faldt mig ind.

Forsæt!!!!

Jeannette

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 03-08-02 09:12

Jeannette <nette98get2net@hotmail.com> skrev i

> "Nina Hald" skrev
> godt
> held
> kernen

> Forsæt!!!!
>
> Jeannette
>
>Hej Jeanette
Det var mig der startede tråden om farvelgaven og jeg skylder måske lige at
fortælle, hvad det blev til. En fik et armbånd med natursted, en fik 2 små
håndlavede keramikskåle, 2 fik stofforet kurve med udenlandske
specialiteter, kurvene var selvfølgelig ikke ens i indholdet.
Alle gaverne var ledsaget af et personligt kort, hvor jeg sagde dem tak for
lige præcis de ting vi husker dem bedst for.
De sidste 2 fik gaverne i onsdags og vi holdt afskedsfest med mad (vi var
30!!) i går og alt er gået fint.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Brian K

Dato : 17-08-02 19:36

"vagn torup" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
> Vi ELSKER vores børnehave

Hej
og så bliver jeg nysgerig...hvilken børnehave er det , og i hvilken by ?

Mvh
brian

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 17-08-02 21:16

Brian K <brian@nospam.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ajm51i$qd7$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Hej
> og så bliver jeg nysgerig...hvilken børnehave er det , og i hvilken by ?

Det er Deltidsbørnehaven på Vesterbro i Kbh. Den er ganske enkelt
vidunderlig og jeg kunne skrive stolpe op og stolpe ned om pædagogerne, de
andre børn, forældre, stemningen, aktiviteterne osv osv. Den er ganske
enkelt et paradis for børn!!!
MVH Rikke