copyright
Fra : Bork Dirksen

Dato : 01-07-02 12:27

Hej alle,

Jeg er netop ved at lave en hjemmeside over vores samling af malerier lavet
af lokale, og forlængst afdøde kunstnere - er der nogen der ved hvordan det
ligger med at publicere billeder af malerierne på nettet? Kræver det
afgifter til Copydan el. lign.?

mvh
Heather

Fra : max

Dato : 01-07-02 15:28

"Bork Dirksen" <Bork_Dirksen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> af lokale, og forlængst afdøde kunstnere - er der nogen der ved hvordan det
> ligger med at publicere billeder af malerierne på nettet? Kræver det

- Ja - Nej - På komercielle sider kan der blive tale om Copyright afgift,
det nemmeste er at sende en email til CopyDan.. På den anden side
er det en mindre privat sag, så ville jeg ikke bekymre mig om det..
Desuden skriver du at billederne er i din egen samling, noget andet hvis
du reproducerer kendte værker fra museerne, de syns måske ikke det
er så sjovt..

Internettet burde være afgift frit område, men desværre har kunstnerne
været for sløve til at stå frem... Så indimellem støder man på sites der
beskriver et maleri, men ikke kan vise det - Det er bare dumt...!!!
mvh max

Fra : steffen martin .dk

Dato : 02-07-02 00:19

er der nogen der ved hvordan det
> mvh max

Hej,

Er der ikke noget med 'en 50 år efter kunsternens død' regl?

mvh
steffen

Fra : max

Dato : 02-07-02 00:45

"steffen martin .dk" <steffen@FJERNESsteffenmartin.dk> wrote in message
> er der nogen der ved hvordan det
> >

> Hej,
>
> Er der ikke noget med 'en 50 år efter kunsternens død' regl?
>
> mvh
> steffen

http://www.copydan.dk/index.asp?FE_ID=13

^ Her kan du finde mere info... max