Weimeraner ?
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 01-07-02 11:30

Vi overvejer at anskaffe os en Weimeraner
Vi er temmelig aktive, og jeg skal ligeledes til at gå på jagt. Er det så
den rigtige hund ? eller er der nogen der har erfaringer med denne hund?

Tak på forhånd

Henrik

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 01-07-02 13:16

Om Weimaraneren er den rette hund for jer er jo svært at sige når man ikke
kender jeres behov. Der findes mange forskellige slags jagthunde alt efter
hvilken slags jagt den skal bruges på.
Men prøv at se Weimaranerklubbens hjemmeside:
-- http://hjem.get2net.dk/fjd/Weimaraner.html
Hilsen Vibeke

Fra : Heidi_B

Dato : 01-07-02 18:56

"Henrik Nielsen" skrev d. 01-07-02 11:30 dette indlæg :
> [...]
> Vi er temmelig aktive, og jeg skal ligeledes til at gå på jagt. Er det

> den rigtige hund ? eller er der nogen der har erfaringer med denne

jeg ved fra et vennepar af vores, at du kun kan købe weimaraner hvis du
er jæger og går på jagt, de siger også at det er en MEGET aktiv hund som
kræver meget tid og aktivering
> prøv at ringe til hvalpeformidleren i weimaraner klubben, han vil
kunne råde dig til om det er en hund for dig.
Kristian Kristiansen 74 617777 Hvalpeformidler i Dansk weimaraner klub
Min personlige mening er: jeg tror ikke det er en hund for første gangs
hundeejere!
og husk nu man skal ikke kun købe en hund fordi den er pæn.>
> mvh. Heidi som mener at weimaraneren er den flotteste hund der
findes

http://www.kandu.dk/

Fra : tajn

Dato : 02-07-02 22:38

Hej Henrik,

> [...]
> Vi er temmelig aktive, og jeg skal ligeledes til at gå på jagt. Er det

> den rigtige hund ? eller er der nogen der har erfaringer med denne

Jeg har problemer med at komme ind på gruppen via TDC's server, men nu
prøver jeg her - håber det lykkes
Jeg har en Weimaraner, 6 år (på torsdag), hanhund og kender en del til
klubben, da jeg har været rimelig aktiv som redaktør af klubbladet og i
vores kredsarrangementer mv. Jeg vil gerne bistå dig med oplysninger og
synes jeg har en del erfaringer med Weimen, men kan du ikke uddybe lidt
mere, hvad du ønsker at vide? Det er svært for mig at skrive helt
nøgternt og kortfattet om Weimen - jeg må nok indse at jeg har tabt mit
hjerte til racen

Glæder mig til at høre fra dig,

Kh. Tine

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-07-02 19:18

Hej Tine

Du har nok haft de sammen problemer som mig med TDC.

Jeg ville såmen bare høre om der var nogen der havde nogen gode/dårlige
erfaringer med hunden ?
At hunden skulle være en aktiv hund er jo kun godt, da vi begge er meget
aktive.

Vi har også bestemt os for en hanhund, og vi glæder os meget. Er der noget
vi skal være opmærksom på i forbindelse med købet ?

Tak for svaret
Henrik

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 03-07-02 22:15

Hej Henrik og resten af gruppen,

> Du har nok haft de sammen problemer som mig med >TDC.

Ja, det må du nok sige Undskyld at jeg har sendt det samme indlæg tre
gange - så interessant er det vel heller ikke)

Kh. Tine

Fra : Brian C

Dato : 03-07-02 23:15

TDC's server har været nede pga. tordenvejr
synes bare lige jeg ville sige det

Mvh. Brian C

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 03-07-02 23:35

Hej Brian C.

"Brian C" skrev i en meddelelse :
> TDC's server har været nede pga. tordenvejr
> synes bare lige jeg ville sige det.

Nå, det var derfor - jeg var helt i vildrede om min computer havde foretaget
egne foranstaltninger
Tak for oplysningen.

Kh. Tine

Fra : Heidi Falch

Dato : 04-07-02 12:40

Brian C <remove-this.conradsen@paradis.tdcadsl.dk> skrev:

>TDC's server har været nede pga. tordenvejr
>synes bare lige jeg ville sige det

Det tror jeg lige, jeg vil dementere

Det havde intet med tordenvejr at gøre, men derimod problemer med et
disksystem, nemlig det der skal tage imod *og* aflevere vores indlæg.

--
Knus,
Trolden, som er kæreste med den person, der har brugt ca 45 timer på

Fra : Brian C

Dato : 04-07-02 15:29

Tjah, jeg kan kun fortælle hvad jeg fik at vide da jeg snakkede med TDC
såh...

Fra : Heidi Falch

Dato : 04-07-02 21:59

Brian C <remove-this.conradsen@paradis.tdcadsl.dk> skrev:

>Tjah, jeg kan kun fortælle hvad jeg
>fik at vide da jeg snakkede med TDC
>såh...

Sørgeligt, at de ikke kan finde ud af at give bedre besked. Men nu
ved du ihvertfald hvad den rigtige grund var

--
Knus,

Trolden

Fra : tajn

Dato : 02-07-02 22:38

Hej Henrik,

Fra : H.M.

Dato : 03-07-02 17:53

hej Henrik
har lige set i vores ugeavis at der er en stor annonce med hvalpe til salg
om kort tid.

hvis det har interesse, så mail tilbage til mig, så finder jeg den igen og
du kan få alle detaljer.

venligst

Fra : tajn

Dato : 02-07-02 22:38