WWW server kan ikke ses lokalt.
Fra : Kim Monberg

Dato : 01-07-02 10:04

Hejsa allesammen..

Jeg ved jeg har spurgt om dette før, men det kunne være der er kommet nogle
nye personer til.

Jeg har en www server bag min router.
Så har jeg et par klienter bag min router også.
Andre kan se min www server fra internet via. domænenavnet.
Lokalklienterne kan ikke se www serveren via domænenavnet.
Vi kører med ekstern DNS server.
Er der ingen måde man kan se den interne www server på, ved at gå ud af
huset, spørge en ekstern dns server og gå ind i huset igen?
Skal man have en alternativ linje ud af huset til test?
Det er en Netgear RP-114 ADSL router der sidder på linjen.

--
Mvh:
Monberg PC Trading

Fra : Jakob K. Nielsen

Dato : 01-07-02 12:21

> [...]
> Skal man have en alternativ linje ud af huset til test?
> Det er en Netgear RP-114 ADSL router der sidder på linjen.

-------------
Nu kender jeg ikke netgear routeren, men du skal have lavet masquerading på
det private interface. På Linux vil det betyde at der skulle laves en
"nat_masq" regel på det private interface.
Så skulle det virke....

/Kvistgaard, CCNA

Fra : Brian Strate

Dato : 01-07-02 13:20

Hej
Du kan skrive din webserver ip og domain navn ind i host filen liggende
i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc på hver maskine

feks.
192.168.0.1 www.mitdomain.dk

Mvh Brian

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 01-07-02 21:32

"Kim Monberg" <news@monberg.dk> wrote:

> [...]
> Skal man have en alternativ linje ud af huset til test?
> Det er en Netgear RP-114 ADSL router der sidder på linjen.

Nej, RP-114 og mange andre bredbåndsroutere virker på denne måde, der er by
design.

Du kan som Brian skriver oprette en lokal host fil på hver maskine.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil