Problem med cin getch() efterfulgt af cin
Fra : Flare

Dato : 30-06-02 19:42

Jeg har følgende stykke kode.
-------
<conio.h>
var = getch();
cin >> var2;
-------
Dette stykke kode virker fint på en win2000/XP console, men på en ME / 98
som bygger på "rigtig" dos "hænger" den indtastede karakter fra getch som
det første tegn i CIN´et.

Hvordan FAEN undgår jeg det? Kan man ikke benytte et getch() før et cin i
win98 /me????

Har prøvet ALT jeg kender til input buffer og tømning etc. cin.ignore,
fflush(stdin), cin.sync, cin.clear ......intet virker...getch tegnet kommer
stadig med i mit cin felt.

PS: Nogen der kender til at 3 parts lib til c++ der indeholder en "get en
karakter uden echo" funktion? Måske kunne dette løse problemet...

Håber nogen kan hjælpe..
Anders

Fra : Rasmus Kaae

Dato : 01-07-02 07:26

> PS: Nogen der kender til at 3 parts lib til c++ der indeholder en "get en
> karakter uden echo" funktion? Måske kunne dette løse problemet...

du kan reroute stdout til noget du selv har kontrol over, så bliver det ikke
echo'et -- og så skal du naturligvis restore stdout når du er færdig

Fra : Søren Badstue

Dato : 01-07-02 12:08

Flare <dct_flare@hotmail.com> skrev i
> [...]
> -------
>
> Hvordan FAEN undgår jeg det? Kan man ikke benytte et getch() før et cin i

Svjh kan det løses ved at indsætte en ekstra getch() lige inden du skal
bruge cin. Altså sådan her:
var = getch();
getch();
cin >> var2;

Søren

Fra : Flare

Dato : 03-07-02 21:04

> Svjh kan det løses ved at indsætte en ekstra getch() lige inden du skal

Ja i teorien. Men programmet skal bruges på BEGGE platformer. Og så vil der
være fejl på win2k & XP

Reroute? Hvad mener du? Link ? Uddybende svar?

Tak
Anders