ASP, webserver og de begræsninger der med ~
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 30-06-02 19:02

Jeg har installeret en XP på min bærbar, som jeg også ind i mellem benytter
som udviklingsplatform.
Nu er jeg stødt på den der åndsvage begrænsning, med antal af samtidig
connection som Microsofr har lagt ind i XP pro versionen.
Er der en der har en work-a-rounde, så jeg kan omgår den problemstilling.

Allan Bach

PS. Beklager dybt, hvis der er nogen der mener at dette er OT i denne gruppe
Followup: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-06-02 19:09

Allan Schuster Bach wrote in news:afnh38$4cr$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> connection som Microsofr har lagt ind i XP pro versionen.
> Er der en der har en work-a-rounde, så jeg kan omgår den

Du skal være opmærksom til Windows XP Pro, og du vil derfor - ifølge
Microsoft - ikke have ret på, at din licens til Windows XP Pro
inkluderer, at du kan sætte fx. en webserver op eller en print-server op
med max 10 samtidige brugere. Hvis du forsøger at lave en workaround, så
du undgår dette, så bryder du licensen til at anvende produktet.

Yderligere kommentarer til "lovligheden" af at lave en work-around er OT
i denne gruppe, så jeg sætter FUT til dk.videnskab.jura .

:)

FUT: dk.videnskab.jura
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 30-06-02 19:32

> [...]
> med max 10 samtidige brugere. Hvis du forsøger at lave en workaround, så
> du undgår dette, så bryder du licensen til at anvende produktet.

Ja, det er jo sikker rigtig nok.

Men her har min virksomhed købt en Windows XP Pro samt Visual Studio.net som
skal benyttes til en udviklingsplatform, ud over det som der er i
virksomheden. Jeg har ingen steder under licensen set noget om, at der
skulle være en begrænsning på kun 10 bruger samtidig. Så hvis du kan komme
med en henvisning, vil det da hjælpe mig.

Allan Bach

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-06-02 19:12

Jesper Stocholm wrote in

> [...]
> op med max 10 samtidige brugere. Hvis du forsøger at lave en
> workaround, så du undgår dette, så bryder du licensen til at anvende

Øeh ... jeg ved ikke liiige, hvad min newsreader lige lavede med
indlægget, men teksten som den er "ment" er herunder:

Du skal være opmærksom på, at din licens til Windows XP Pro
inkluderer, at du kan sætte fx. en webserver op eller en print-server op
med max 10 samtidige brugere. Hvis du forsøger at lave en workaround, så
du undgår dette, så bryder du licensen til Windows XP Pro, og du vil
derfor - ifølge Microsoft - ikke have ret at anvende produktet.

sorry ... :)

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 30-06-02 19:36

Fra : Claus O

Dato : 30-06-02 20:07

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> wrote

> skulle være en begrænsning på kun 10 bruger samtidig. Så hvis du kan komme
> med en henvisning, vil det da hjælpe mig.

http://www.iisfaq.com/Articles/302/
Claus

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-06-02 20:33

Allan Schuster Bach wrote in news:afnj27$6tb$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> noget om, at der skulle være en begrænsning på kun 10 bruger samtidig.
> Så hvis du kan komme med en henvisning, vil det da hjælpe mig.

Husk at man skal læse licensbetingelserne inden man installerer :)

I EULAen for Windows XP Pro stk. 1 står der:

[...]
The Product may not be used
by more than two (2) processors at any one time on any
single Workstation Computer. You may permit a maximum
of ten (10) computers or other electronic devices (each
a "Device") to connect to the Workstation Computer to
utilize the services of the Product solely for File and
Print services, Internet Information Services, and remote
access (including connection sharing and telephony
services). The ten connection maximum includes any
indirect connections made through "multiplexing" or other
software or hardware which pools or aggregates
connections.[...]

Til gengæld står der også herefter:

[...]
Except as otherwise permitted by the
NetMeeting, Remote Assistance, and Remote Desktop
features described below, you may not use the Product
to permit any Device to use, access, display or run other
executable software residing on the Workstation Computer,
nor may you permit any Device to use, access, display,
or run the Product or Product's user interface, unless
the Device has a separate license for the Product.[...]

Men da du jo faktisk har licens til maskinen, så kan dette vel ikke være
noget problem ... hvis det er i test-fasen du oplever problemer. Det kan i
øvrigt være, at din "work-around" kan være, at du sætter din IE til kun et
oprette en enkelt forbindelse ad gangen til serveren ved load af en side.
Som udgangspunkt åbner den nemlig 4 forbindelser til serveren ... og det er
ganske sikkert dér dit problem opstår.

Slutteligt: Jeg vil opfordre dig til at ringe til MS og spørge dem, hvordan
du skal forholde dig til ændring af begrænsningerne i antallet af samtidige
brugere ... måske især, at du siger at den skal bruges i en virksomhed.
Deres telefonnummer er 44890190.

:)

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 30-06-02 21:13

> [...]
> Som udgangspunkt åbner den nemlig 4 forbindelser til serveren ... og det
Det er lige det der er problemet. Men hvor retter jeg det, jeg har forgæves
kikket efter det, men ikke fundet det nogen steder

> [...]
samtidige
> brugere ... måske især, at du siger at den skal bruges i en virksomhed.

Vi har en fast MS konsulent gående i virksomheden, så ham vil jeg da også
spørger ved først kommende lejlighed. Problemet er bare, at jeg sidder med
problemet "ligenu", og jeg kommer ikke på arbejde før onsdag

Allan Bach

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-06-02 21:53

Allan Schuster Bach wrote in news:afnosc$f2p$1@news.cybercity.dk:

> Det er lige det der er problemet. Men hvor retter jeg det, jeg har
> forgæves kikket efter det, men ikke fundet det nogen steder

prøv at kigge på http://www.degerstrom.com/9/wininet.php

:)

> [...]
> også spørger ved først kommende lejlighed. Problemet er bare, at jeg
> sidder med problemet "ligenu", og jeg kommer ikke på arbejde før

:) ... og som det altid er med disse problemer, så opstår de enten om
søndagen, eller når man ikke har mulighed for at få fat i de rigtige
personer.

Held og lykke med det.

PS: EULA'en til Windows XP Pro ligger på CD'en i I386-biblioteket, hvis du
gerne vil nærlæse den inden du tager kampen op med jeres licens-mand.

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 30-06-02 21:48

Allan Schuster Bach wrote:
> [...]
samtidig
> connection som Microsofr har lagt ind i XP pro versionen.

Man kan vel ikke kalde det en åndssvag begrænsning. Det er vel
snarere working as designed.

> Er der en der har en work-a-rounde, så jeg kan omgår den
> problemstilling.

W2K server er den eneste Workaround jeg kender hvis du vil bruge
IIS

vh
Peter Hindsgaul

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 19-07-02 19:35

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> wrote in message
> [...]
> connection som Microsofr har lagt ind i XP pro versionen.
> Er der en der har en work-a-rounde, så jeg kan omgår den problemstilling.

Ingen work around, udover at installere enten Windows 2000 Server eller
måske en beta af .NET Server, som er baseret på Windows XP.

Fra : e-SKape - Before it'~

Dato : 23-07-02 18:34

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> said something on Sun,
30 Jun 2002 20:01:59 +0200
I believe it looked like this:

> [...]
>Nu er jeg stødt på den der åndsvage begrænsning, med antal af samtidig
>connection som Microsofr har lagt ind i XP pro versionen.

10 er max i win2k og XP (Alt andet end server; pro, home osv)

Det er faktisk skidetrælst... Men hvis du rammer begrænsningen på din
bærbare, må det da betyde, at du kun er en inde... Dermed er der noget
galt i din kode... Du burde vel kun måles som en bruger...

>Er der en der har en work-a-rounde, så jeg kan omgår den problemstilling.

Ikke lige... Har selv problemet engang i mellem...

Er det ved kørsel af ASP-kode, og har du Norton Antivirus installeret
på din maskine??? Så skal du slå Script Blocking af når du tester
asp-siderne.... Den går jo ind og blokerer asp-koden i at blive
eksekveret

>Allan Bach
>
>PS. Beklager dybt, hvis der er nogen der mener at dette er OT i denne gruppe
>Followup: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Du ku måske have nøjest med dk.edb.internet.webdesign???

// e-SKape - Before it's too late...