Print problemer i Suse 8.0
Fra : Christian Catu

Dato : 30-06-02 17:57

Er der nogen her der ved hvordan man sætter en netværksprinter op i SuSE
8.0.
Jeg er meget ny i Linux verdenen, og jeg har forgæves forsøgt at sætte min
netværksprinter op i SuSE 8.0 i en uges tid nu.

Printeren er tilsluttet en dekstop pc med Windows XP via LPT1 porten. Denne
pc er tilsluttet en switch, hvorpå der, i uplink porten, sidder et adsl
modem hvor pc'en får sin ip fra.
På samme switch sidder min laptop pc med SuSE 8.0. Denne får også IP fra
adsl modemmet.
Printeren (Brother HL-1440 Laser) er delt på windows xp maskinen.

Hvordan får jeg sat SuSE op til at kunne printe på laserpinteren?

/Catu

Fra : claus Christian Lars~

Dato : 30-06-02 18:47

Christian Catu wrote:
> Er der nogen her der ved hvordan man sætter en netværksprinter op i SuSE
> 8.0.

Du skal installere samba og swat. Når det er gjort skal du aktivere dem
i yast-contrilcenter, netværk, start/stop ined.

Grip manualen og kik på samba.

kik også her: http://hardwaredb.suse.de/?LANG=en_UK

hilsen Claus