Audigy
Fra : Christian Catu

Dato : 30-06-02 17:17

Hejsan
Jeg skal have skiftet mit Hoontech Digital I-Phone XG lydkort (skrammel!) ud
med et bedre. Jeg har besluttet at det skal være et SB Audigy, og at det
skal være platinum udgaven, fordi det også har firewire indgang på den drive
bay der følger med. Er der en der kan forklare mig den direkte forskel
mellem Platinum og Platinum EX udgaven. Hvis EX udgaven er meget bedre
(hvordsan det så ellers lige skal defineres) vil jeg gerne smide en plov
mere efter det.
Personlige anmeldelser af kortene modtages også meget gerne.

/Catu

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 30-06-02 18:24

"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
drive
> bay der følger med. Er der en der kan forklare mig den direkte forskel

SVJV er det "drive bay" boksen som er henholdsvis intern og ekstern (EX) .
Ellers samme specs.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Christian Catu

Dato : 30-06-02 23:21

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
> drive
>
> SVJV er det "drive bay" boksen som er henholdsvis intern og ekstern (EX) .

Jeg mener nu at den eksterne drive bay findes på det kort der hedder extigy

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 01-07-02 08:10

"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message
> (skrammel!)

..

> Jeg mener nu at den eksterne drive bay findes på det kort der hedder
extigy

Nej, Extigy er et eksternt lydkort. Audigy Platinum EX er et internt lydkort
med ekstern DriveBay. Audigy Platinum er et onternt lydkort med intern
DriveBay.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by mail)

Fra : Christian Catu

Dato : 03-07-02 22:03

> [...]
lydkort
> med ekstern DriveBay. Audigy Platinum er et onternt lydkort med intern

Jamen det er jo perfekt. Så er det _ikke_ EX udgaven jeg skal have

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 04-07-02 08:22

"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message

[snip]

Platinum http://www.soundblaster.com/products/audigyplatinum/specs.asp

Platinum eX http://www.soundblaster.com/products/audigyplatinumex/specs.asp

Extigy http://www.soundblaster.com/products/extigy/welcome.asp

Fra : Finn og Angela

Dato : 30-06-02 18:26

> [...]
> med et bedre. Jeg har besluttet at det skal være et SB Audigy, og at det
> skal være platinum udgaven, fordi det også har firewire indgang på den

Player (uden drive bay) har firewire på selve kortets tilslutningspanel..

> Personlige anmeldelser af kortene modtages også meget gerne.

Har Player og er meget tilfreds med lyden; dog er jeg lidt foruroliget over
snakken om samplingen af al lyd til 48 khz, da jeg mest bruger kortet til at
optage og redigere lyd med. Lyder dog langt bedre end mit tidligere SB 128
onboard.
Creative får i øvrigt en del på puklen over deres (påståede) 24bit/96 khz
afspilning og S/N forhold på over 100 Db af
http://www4.tomshardware.com/video/02q2/020405/index.html

hilsen Finn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-06-02 19:16

"Finn og Angela" <angela.chris@get2net.dk> wrote in message

> Player (uden drive bay) har firewire på selve kortets tilslutningspanel..

Det har platinium udgaverne nu også....

Så der er altså 2 firewire porte på platinium udgaverne, istedet for een på
player kortet.

Selve lydkortet er det samme, ved de 3 typer af audigy kort.