Hvormeget strøm bruger en pc?
Fra : Thomas T

Dato : 30-06-02 15:35

Når den står med skærmen slukket og bare henter lidt forskelligt fra nettet?
Det en almindelig pc:
xp-1600
GF2
IBm 45GB HD
o.s.v.

ThomasT

Fra : Esben

Dato : 30-06-02 15:47

"Thomas T" <FRERN-DETTEthth@c.dk> skrev i en meddelelse news:3d1f16f4$0$152$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Når den står med skærmen slukket og bare henter lidt forskelligt fra nettet?
> [...]

100-140 watt vil jeg skyde på.

--
Esben

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-06-02 16:15

Thomas T wrote:
> Når den står med skærmen slukket og bare henter lidt forskelligt fra
> nettet? Det en almindelig pc:

Derudover skal du så huske at medregne hub/switch, højttalere med
strømforsyning, router, ADSL-modem o.s.v.

Køb/lån sådan en strøm-forbrugsmåler...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Claus O

Dato : 30-06-02 16:19

"Thomas T" <FRERN-DETTEthth@c.dk> wrote

> Når den står med skærmen slukket og bare henter lidt forskelligt fra nettet?

Lige omkring 100watt/timen.
Claus

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-06-02 20:46

Claus O wrote:
> Lige omkring 100watt/timen.

Eh?

watt = joule / sekund

Kim Jensen
newscaster.dk - nyheder i din TaskBar eller via email

Fra : complex@pc.dk

Dato : 30-06-02 17:05

ca 50 watt
eller ca 1,50 kr pr dag(24 timer)

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Esben

Dato : 30-06-02 17:46

<complex@pc.dk> skrev i en meddelelse news:juauhu83uqlpigsb3j24ec76945a41k8vr@4ax.com...
> ca 50 watt
> eller ca 1,50 kr pr dag(24 timer)

Hvordan kan man komme så langt ned i forbrug med den konfiguration?

--
Esben

Fra : complex@pc.dk

Dato : 30-06-02 18:55

Jeg har selv en maskine der ligner den beskrevne meget, men mindre cpu
men flere HD/cd'er
OG et KWM-Wattmeter der kører konstant

Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Claus O

Dato : 30-06-02 19:51

<complex@pc.dk> wrote

> OG et KWM-Wattmeter der kører konstant

Ready for replacement

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-06-02 23:08

complex@pc.dk wrote:

> Jeg har selv en maskine der ligner den beskrevne meget, men mindre cpu
> men flere HD/cd'er
> OG et KWM-Wattmeter der kører konstant

Kodeord i dit indlæg "men mindre cpu"...
(og CD'er tæller jo ikke nævneværdigt med i strømforbruget når de ikke
snurrer...)

Er dine HD's konfigureret til f.eks. at gå i strøm-spare-mode når de
ikke har været brugt noget tid ?
Eller måske endda permanent strøm-spare-mode som mange diske
understøtter ?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-06-02 18:38

complex@pc.dk wrote:

> ca 50 watt
> eller ca 1,50 kr pr dag(24 timer)

Lyder MEGET usandsynligt!
Hvordan er du kommet frem til det ?

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ?
Læs evt. mere her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : MuffDiver

Dato : 30-06-02 21:21

Thomas T <FRERN-DETTEthth@c.dk> skrev i
> Når den står med skærmen slukket og bare henter lidt forskelligt fra
> [...]

2-3 kr i døgnet....

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-07-02 00:33

"Thomas T" <FRERN-DETTEthth@c.dk> skrev i en meddelelse news:3d1f16f4

> Når den står med skærmen slukket og bare henter lidt forskelligt fra
nettet?
> Det en almindelig pc:

Som hovedregel det samme som psu'en yder. Kommer der 235 watt ud, skal der
også 235 watt ind plus diverse tab til varme osv...

Claus

Fra : Hans Pedersen

Dato : 04-07-02 07:35

On Tue, 2 Jul 2002 01:32:41 +0200, "Claus Tersgov"
<clausnews@hotmail.com> wrote:

>Som hovedregel det samme som psu'en yder. Kommer der 235 watt ud, skal der
>også 235 watt ind plus diverse tab til varme osv...

Ikke min erfaring. Jeg har en 340 W PSU i mit Chieftec fulltower, og
når jeg har hele dynen kørende (inkl. 19" FD Trinitron) sluger mit
system ca. 230-240 Watt. Med en hel uges måling af mine vante
forbrugsmønster betaler jeg ca. 1100 pr. år. Og min pc er altid
slukket om natten og når jeg er på arbejde.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476