OpenOffice.org 1.0
Fra : Carsten Tygesen

Dato : 30-06-02 14:01

Hej dk.edb.system.unix,

Hvor kan man downloade Java-flerne som man bliver bedt om at finde når man
installerer OpenOffice.org 1.0??

Vi har 10 Pc'ere hvor Microsoft-office må se sig om efter andet "arbejde" da
de bliver erstattet af OpenOffice.org
lige så snart den "nye office" er på plads.

Med venlig hilsen
Carsten Tygesen

Fra : Stig Hansen

Dato : 30-06-02 14:35

> Hvor kan man downloade Java-flerne som man bliver bedt om at finde når
man
> installerer OpenOffice.org 1.0??

J2re-1.4.0_01 er den nyeste og den downloader du her

http://dlres.java.sun.com/JSCDL/download/1375277501015545-431/32415948027247
4303-886/j2re-1_4_0_01-windows-i586-i.exe

Stig.

Fra : Stig Hansen

Dato : 30-06-02 14:38

PS. Jeg går ud fra at det er Java til Windows du skal bruge da du nævner
"Microsoft-office"

Stig.

Fra : Carsten Matzon

Dato : 30-06-02 15:30

> PS. Jeg går ud fra at det er Java til Windows du skal bruge da du nævner
> "Microsoft-office"

Nej Nej .. han skriver at OpenOffice skal ERSTATTE Microsoft Windows... =)

Så skal bruge java til Linux

Carsten

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-06-02 16:02

"Carsten Matzon" <carsten@xxx.matzon.dk> wrote:

>Nej Nej .. han skriver at OpenOffice skal ERSTATTE Microsoft Windows... =)

Hvor i alverden læser du det?

--
Allan

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-06-02 16:24

Allan Olesen wrote:

> Hvor i alverden læser du det?

I det oprindelige indlæg:

-- SNIP --
Vi har 10 Pc'ere hvor Microsoft-office må se sig om efter andet "arbejde" da
de bliver erstattet af OpenOffice.org
lige så snart den "nye office" er på plads.
-- SNIP --

Det står ganske vist ikke direkte, men siden det er postet i d.e.s.unix må
man vel formode, at det er et skift til et *nix-system med OpenOffice.

/Rasmus

While Linux is larger than Emacs,
at least Linux has the excuse that it has to be.
--Linus Torvalds

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-06-02 18:04

Rasmus Bøg Hansen <moffe47@hotmail.com> wrote:

>I det oprindelige indlæg:

Nej.

>Det står ganske vist ikke direkte,

Nej, det kan vi hurtigt blive meget enige om.

--
Allan

Fra : Martin Andersen

Dato : 30-06-02 16:18

Carsten Tygesen wrote:

> [...]
> da de bliver erstattet af OpenOffice.org
> lige så snart den "nye office" er på plads.

Har I testet Openoffice grundigt ?
Min erfaring er at den ikke er klar til seriøst arbejde
endnu. Her kan Staroffice 6 være bedre.

Martin.

Fra : Carsten Tygesen

Dato : 30-06-02 17:46

Hej igen,

Min intension var at få mulighed for at teste OpenOffice.Org 1.0 for at se
hvor
kompatibelt det er med Microsoft Office pakken med hensyn
til håndtering af dokumenter i tekstbehandling og regneark.

Meningen er så at vi vil købe Startoffice 6 hos Sun og så glemme at vi før
har anvendt Micosoft - deres "omsorg" for kunder samt licenspriser er
simpelthen
blevet for store i forhold til de simle opgave som vi skal have løst med
henholdsvis
tekstbehandling og regneark.

Med venlig hilsen og TAK for svarene.

med venlig hilsen

Carsten Tygesen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-06-02 20:01

Martin Andersen <andmar@adslhome.dk> writes:

> Har I testet Openoffice grundigt ?
> Min erfaring er at den ikke er klar til seriøst arbejde
> endnu. Her kan Staroffice 6 være bedre.

Kan du vaere lidt mere konkret?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Martin Andersen

Dato : 02-07-02 10:29

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Kan du vaere lidt mere konkret?

Jeg har følgende oplevelser med OpenOffice 1.0 engelsk version:

Ved udhævning af noget tekst, blev al tekst udhævet når siden blev printet.
Det vil jeg kalde en showstopper for 1.0. Fandt en work-around på
openoffice's bug-side.

Dansk stavekontrol virkede kun når man satte det op, og ikke efter jeg havde
lukket og startet Openoffice.

Nogle gange bliver danske bogstaver "muterede" til underlige tegn. Printer
dog ud rigtigt.

Fontene er grimme, selv om jeg bruger M$ fonte og AA. Afstanden mellem
ord er sådan at det kan være meget svært at se om der er mellemrum.
Jeg har også Koffice installeret, og her er fontene i Kword meget pænere.

Martin.

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-07-02 16:57

Martin Andersen <andmar@adslhome.dk> wrote:

>Jeg har følgende oplevelser med OpenOffice 1.0 engelsk version:

På sslug-misc har jeg fundet denne liste, forfattet af Peter
Toft:

> [...]
>8: Word-import "Fra A - Z" bliver til "Fra A ? Z"
>9: Henvisninger i Word kan blive rettet fra
> "Se kapitel 1" til "Se kapitel Introduktion til XYZ"
>10: I Impress import af Powerpoint kan baggrundsbillede
> forsvinde.
>11: I Impress import af Powerpoint kan punkt-liste
> blive til en liste med spørgsmålstegn.
>12: Der er problemer med at huske når jeg har
> slukket alle de irriterende auto-correct features.
> Det sutter big-time at OOo automatisk erstatter
> mine tankestreger eller negligerer apostroffer.
> Fint at det kan slås fra - men det gider jeg kun

Samme steds har Claus Sørensen skrevet lidt (skræmmende) om
versionsnummereringen:

--
Allan

Fra : ht

Dato : 02-07-02 22:02

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Kan du vaere lidt mere konkret?

Jeg køre Openoffice1.0 og må sige at den endnu er for tung endnu, jeg køre
KDE3.0 rh7.2-330Mhz-128Mb dvs. ikke en special hurtig maskine men
alligevel, word afd. er ok (jeg ikke Word haj) regneark er for tungt endnu,
men hvis du køre gnumeric så køre det i godt. Der er også til windåse
jeg savner dog en database afd. (interface til mysql-postgress) det kom hvis
nok.

HT

Fra : Thomas Bøge

Dato : 03-07-02 09:33

> men hvis du køre gnumeric så køre det i godt. Der er også til windåse
> jeg savner dog en database afd. (interface til mysql-postgress) det kom hvis
> nok.

Der er da en udemærket database frontend i openoffice (selvom jeg har
lidt poblemer med at få den til at lave den rigtige sql-syntax når jeg
bruger right/left- joins i den visuelle query-designer)

For en udemærket introduktion, se denne pdf-fil:
http://www.unixodbc.org/doc/OOoMySQL.pdf

(jeg fandt den på
http://www.pclinuxonline.com/modules.php?name=News&file=article&sid=2460
hvor der også er indlæg om emnet)

Fra : ht

Dato : 08-07-02 22:33

Thomas Bøge wrote:

> [...]
> bruger right/left- joins i den visuelle query-designer)
>
> For en udemærket introduktion, se denne pdf-fil:

Tak for dine link, jeg må lige lure på når der er tid. Men jeg ville helst
ikke har flere "lag" imellem apps. og database og kan ikke tag den store
tid at lave en frontend til mySQL så jeg venter.

HT

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-07-02 09:48

ht <block1@shymail.com> writes:

> jeg savner dog en database afd. (interface til mysql-postgress) det kom hvis
> nok.

Jeg har efterhånden skiftet til rent Java med den slags ting. Et godt
værktøj er dbVisualizer, hvortil du skal bruge en JDBC-driver til din
database. Kræver en Java 1.3 installeret så vidt jeg husker.

Fra : ht

Dato : 08-07-02 22:38

> [...]

> værktøj er dbVisualizer, hvortil du skal bruge en JDBC-driver til din
> database. Kræver en Java 1.3 installeret så vidt jeg husker.

dvs. du køre java -> openoffice. Det har jeg prøvet på OO og staroff. og det
køer for langsomt f.eks adressbog opslag tog alt forlang tid (ca. 2000
opskal 750Mhz/PII) ok den skulle dog kun loade det ind en gang pr. vindue
!!
men alligevel.

HT

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-07-02 23:08

ht <block1@shymail.com> writes:

> dvs. du køre java -> openoffice.

Nej. Java->Database, og intet OpenOffice.

Fra : ht

Dato : 24-07-02 18:33

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Nej. Java->Database, og intet OpenOffice.

Så har du lavet det i java og hvad bruger du som database ? mySQL ?

ht

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-07-02 22:27

ht <block1@shymail.com> writes:

> Så har du lavet det i java og hvad bruger du som database ? mySQL ?

Oracle og PostgreSQL. MySQL bruger vi kun til Bugzilla.

dbVisualizer er et ok værktøj til de fleste formål.