Pentium 150 uden køler?
Fra : Michael Nielsen

Dato : 30-06-02 09:18

Kære gruppe

Nogen der har erfaring med at køre en gammel pentium 150 helt uden cpu
køler?

Venlig hilsen

Michael Nielsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-06-02 09:41

In article <3d1ebd84$0$129$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Michael Nielsen" <mileFJERN@DETTEimage.dk> wrote:

> Kære gruppe
>
> Nogen der har erfaring med at køre en gammel pentium 150 helt uden cpu
> køler?

Du bør nok smide en køleplade på. Men du kan sagtens køre med passiv
køling. Jeg har en 567MHz F@mily PC (1999 kr i Computer City) som kører
med passiv køling, og en lille blæser i strømforsyningen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 30-06-02 09:53

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> køling. Jeg har en 567MHz F@mily PC (1999 kr i Computer City) som kører
> med passiv køling, og en lille blæser i strømforsyningen

Men jeg har også passiv køling på min strømforsyning ;-(

Hmm, måske bliver jeg nødt til at downclocke (cpu limbo - how low can you go

Michael Nielsen

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 30-06-02 09:57

On Sun, 30 Jun 2002 10:17:36 +0200, "Michael Nielsen"
<mileFJERN@DETTEimage.dk> wrote:

>Kære gruppe
>
>Nogen der har erfaring med at køre en gammel pentium 150 helt uden cpu
>køler?

Du mener vel uden blæser?
Jeg har en gammel 200Mhz stående som server med en stor passiv
køleprofil, den kører stabilt i døgndrift.
Mvh. Kim S. Poulsen

Fra : dion

Dato : 30-06-02 10:28

Man skal tænke på at en blæser bruger strøm. Denne strømforbrug i sigselv er
med til at øge strømforsyningens varmeafgivelse. Især på en billig
strømforsyning.
Der var en engang der målte at temperaturen var den samme uden blæser som
med en nullermændbefængt blæser kørende....
Jeg kører selv uden blæsere, men med åben kasse og et termometer mellem
køleribbene for at holde lidt øje med det.
Original message from <ckim@mail.dk> :

Fra : Michael Nielsen

Dato : 01-07-02 09:11

Hej Kim , Dion og Povl.

Det lyder rigtig godt. Så tør jeg vist også prøve med kun køleribber. Hvis
det mislykkes kan i se en post i "dk.marked.edb.privat" under købes

Tak for hjælpen

Michael Nielsen