Epson Stylus 640 printhovedproblemer
Fra : Johnny Christensen

Dato : 29-06-02 23:12

Hej
Jeg har en 2 år gammel Epson Stylus color 640 printer, som nu ikke kan
printe sort, hvorimod farve printes udmærket.
Problemet opstod i forbindelse med udskiftning af tom sort farvepatron med
en ny. Jeg har prøvet af køre renseprogrammet, men uden virkning.
Har nogen en løsning? Er det muligt at isætte nyt printhoved uden for stor
udgift? - prisen på en ny printer taget i betragtning.

M.v.h.
Johnny Christensen

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 30-06-02 00:00

Johnny Christensen <johnny-p.christensen@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d1e3096$0$198$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
> Jeg har en 2 år gammel Epson Stylus color 640 printer, som nu ikke kan
> printe sort, hvorimod farve printes udmærket.

Har du kørt renseprogrammet mere en en gang? Jeg har før været udsat for at
måtte køre renseprogrammet 7-8 gange før at der var hul igennem.

Mvh.
Finn

Fra : Noller

Dato : 30-06-02 12:04

Og hvis det ikke lykkes og det er en kopi patron kan du risikere
at den folie der skal brydes i bunden af patronen når den sættes i
sidder så langt oppe at den ikke er brudt, er det tilfældet er du nødt
til at pille patronen ud igen for at kontrollere at der kommer blæk ud,
og gør det ikke det må du lige prikke hul i membranen inden du sætter den
i igen.

Fik en 740 forærende fordi den ikke virkede efter at der var sat to nye
esselte patroner i, det viste sig at der ikke var brudt hul i membranen -
så da de lige fik prikket hul i, så virkede den igen.

Noller.

Se evt. epsons hjemmeside for at finde vejledning i hvordan du tvinger den
til at skifte blækpatron, kan ikke lige huske tricket.

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 30-06-02 22:38

Noller <noller2@chicks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d1ee5b3$0$143$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Og hvis det ikke lykkes og det er en kopi patron

Det er ikke kun ved kopipatroner det kan ske. Med en original Epson kan du
også blive udsat for at hymen er så sej at der skal et kirugisk indgreb til.
Med hensyn til kopipatroner så findes der nogen der istedet for det tynde
folie
har nogle plasticpropper der skal trækkes ud før man sætter patronen i.

Proceduren for at tage patronen ud før den er tom er at trykke begge
rensnings
knapper ind på en gang i tre sekunder så vil den stille sig så man kan tage
den sorte patron ud er det farvepatronen det drejer sig om trykker man
derefter på den med farvesymbolet i tre sekunder så kan man tage den ud. Men
i det her tilfælde er det vel kun den sorte man skal interessere sig for.

Mvh. Finn