Dantax DVD afspiller, mp3?
Fra : zicko

Dato : 29-06-02 21:54

jeg kunne ikke finde en anden gruppe der passede bedre til mit
spørgsmål, så nu stiller jeg det her.

Jeg har netop købt en Dantax DVD1600 der skulle kunne spille MP3 cd'er,
jeg har nu prøvet med 2 cd'er, den første kunne den slet ikke genkende
(sagde at jeg skulle sætte en cd i der kunne afspilles) og den anden
sagde den godt nok var en mp3 cd men jeg kunne ikke få den til at vise
eller spille nogen af numrene på den.

Er der nogen bestemt måde man skal brænde dem på? nogen indstillinger
eller noget?

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin S.

Dato : 30-06-02 10:22

"zicko" <zicko.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller spille nogen af numrene på den.
>
> Er der nogen bestemt måde man skal brænde dem på? nogen indstillinger

Nogle DVDafspillere har et problem med filer som er encoded med over 256
kbit/s. Sørg for at dine mp3 filer er max. 192 kbit.
Min Nintaus vil f.eks. ikke læse filer som er kodet med over 192 kbit/s
Ellers kan det være at din Dantax har problemer med CD-mærket. Så prøv
f.eks. et af de bedre (Verbatim, Traxdata etc.) eller nogle andre low-price
cd-er.

Martin