$PHP_SELF-problemer
Fra : Niels

Dato : 29-06-02 17:46

Jeg har lige installeret en ny version af PHP(4.2.1) på min comp,
og pludselig fungerer $PHP_SELF ikke mere. Har de fjernet
funktionen, eller er det min PHP-version der er noget galt med?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Regin Larsen

Dato : 29-06-02 18:37

Niels wrote:
> Jeg har lige installeret en ny version af PHP(4.2.1) på min comp,
> og pludselig fungerer $PHP_SELF ikke mere. Har de fjernet
> funktionen, eller er det min PHP-version der er noget galt med?

Prøv med $_SERVER['PHP_SELF'];

--
Regin

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 30-06-02 16:00

On Sat, 29 Jun 2002 19:37:07 +0200, Regin Larsen <newsspam@opia.dk>
wrote:

> Prøv med $_SERVER['PHP_SELF'];

Alternativt kan register_globals (hedder den vist) slås til i php.ini,
men eftersom at $PHP_SELF er deprecated[tm], vil det være bedst at
bruge $_SERVER-array'et.

- Thomas

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 12-07-02 22:31

"Niels" <dont@spam.me> wrote in message news:afko7q$seq$1@sunsite.dk...
> Jeg har lige installeret en ny version af PHP(4.2.1) på min comp,
> og pludselig fungerer $PHP_SELF ikke mere. Har de fjernet
> funktionen, eller er det min PHP-version der er noget galt med?

Fra version 4.2.x er register_globals slået fra.

Det betyder at du skal tilgå de forskellige globale variable på en anden
(mere sikker) måde.

Variablerne hedder

$_SERVER
$_SESSION
$_POST
$_GET
$_ENV

(+ et par andre).

Den du leder efter hedder $_SERVER["PHP_SELF"]