Underligt RAM?? Problem
Fra : julle

Dato : 29-06-02 17:18

Hejsa alle. Jeg har et noget mærkeligt problem. Jeg havde indtil for nogle
dage siden 2 128 MB ram blokke i min Pc. Og da jeg kører xp havde jeg fået
afvide at det ville køre meget bedre hvis jeg opgraderede til 512 MB. Så det
gjorde jeg så... Byttede mine 2 klodser ud med 2 nye 256 MB.
Det var også meget godt lige indtil jeg fik sat dem i og startet kalorius.
Så startede problemerne. Xp blev helt mærkelig, Blev langsom og lavede
fejlmeddelser hele tiden. Jeg kunne heller ikke spille spil f.eks gta3. Så
jeg troede at det var xp den var gal med så jeg formaterede min HD og lagde
Xp ind igen. Men uden bedre resultat. Så sad jeg nogle timer og rev mig i
håret, indtil jeg kom på den idé at tage den ene ram-blok ud. Og nu virker
det!! Og nu kommer det store spørgsmål: Hvorfor kan jeg ikke bruge 512 MB
ram???

Af andet hardware har jeg:

Geforce 3 200ti 128 MB
Soundblaster live 5.1

Håber der er nogen der kan hjælpe

Mvh
Julius Larsen

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 29-06-02 17:33

> [...]
>afvide at det ville køre meget bedre hvis jeg opgraderede til 512 MB. Så det
>gjorde jeg så... Byttede mine 2 klodser ud med 2 nye 256 MB.

Kan dit bundkort klare mere end 256MB ram ?
Jeg ved mit eget ikke kan klare mere.

Fra : julle

Dato : 29-06-02 17:55

"ole hoj rasmussen" <ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:k7orhucu03guhp8ps7f6dsm4tnkediv7o7@4ax.com...

> Kan dit bundkort klare mere end 256MB ram ?
> Jeg ved mit eget ikke kan klare mere.

Det kan tage op til 1.5 GB...
Mvh
Julius Larsen

Fra : Henning

Dato : 29-06-02 17:54

> [...]
>Xp ind igen. Men uden bedre resultat. Så sad jeg nogle timer og rev mig i
Det faldt dig ikke ind, at sætte de to gamle moduler i igen?

>håret, indtil jeg kom på den idé at tage den ene ram-blok ud. Og nu virker
>det!! Og nu kommer det store spørgsmål: Hvorfor kan jeg ikke bruge 512 MB
>ram???

Du har sandsynligvis et defekt ram-modul. Hvordan var du ESD-sikret,
da du monterede dem?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : julle

Dato : 29-06-02 18:33

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det faldt dig ikke ind, at sætte de to gamle moduler i igen?

> Du har sandsynligvis et defekt ram-modul. Hvordan var du ESD-sikret,
> [...]

Nu er jeg ikke helt sikker på hvad ESD er for noget. Men jeg rørte ved
radiatoren og bunden at kabinettet før jeg rørte ved ram'ene. Men den viser
at der er 512 MB ram når man starter op. Jeg har den anden Ram blok i nu for
jeg skulle lige være sikker på at det var det. Jeg prøvede også lige at
spille gta3 for at se om det var det samme igen. Og den frøs og jeg fik
denne fejlmeddelse: "Unhandled exeption: c0000005 At address 00401e32".

Julius

Fra : Henning

Dato : 29-06-02 18:47

>Nu er jeg ikke helt sikker på hvad ESD er for noget. Men jeg rørte ved
>radiatoren og bunden at kabinettet før jeg rørte ved ram'ene. Men den viser

ElectroStatic Discharge svjh Den der med radiatoren er ligegyldig,
det er dit elekttriske potentiale i forhold til pc'en der er
afgørende. Hvis blot du hele tiden sørger for at have fat i kabinettet
mens du arbejder med din pc, er det OK.
Mht. fejlen - hvad hvis du bytter rundt på modulerne, kombinerer dem
med de gamle osv. er fejlen der stadig?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk