For langt ganesejl, Fransk Bulldog
Fra : SA

Dato : 12-02-01 22:11

Hej NG.

Jeg er den lykkelige ejer af en Fransk Bulldog på godt 2 år. Det er en
dejlig hund, med at fantastisk temperament.
Den lider af en skavank, som er typisk for Franske Bulldog's - for langt
ganesejl. Dette var ikke noget problem da jeg købte huden, men har langsom
udviklet sig. Luftpassagen gennem næsen er fin nok.
Jeg har forhørt mig hos et dyrehospital, angående en operation. Hospitalet
siger, at de før har udført denne operation med gode resultater.
Så var det jeg ville høre følgende:

1) Er der nogen der har erfaringer med resultater for denne type operation?

2) Anbefaling af dyrehospital til at udføre operationen(helst i Århus
området)

3) Prisen for en sådan operation!

Jeg har, som skrevet står, talt med et dyrehospital og fået deres pris, men
kunne godt tænke mig at høre alternativer.

På forhånd tak for hjælpen

SA

Fra : Uljse

Dato : 13-02-01 20:56

Kontakt Bulldogklubben med dette, de har store erfaring med dette, de
har både Franske og engelske Bulldogs http://www.bulldogklubben.dk/

Jeg har hørt af en opdrætter (jeg har ikke selv nogle af disse racer)
at man ikke må foretage operationen før de er mindst 3 år da de vokser
fortsat. Nogle mener at denne operation ikke virker. Spørgsmålet er
også hvad generne er på hunden. Vent i hvertilfælle til du har talt
med nogle med erfaring, du gør det rigtige ved at undersøge det. Hvad
med opdrætteren?? De må da også kunne hjælpe jer!

Venlig Hilsen Ulla