slot1 konverter til dual bundkort PIII
Fra : Dansk

Dato : 29-06-02 12:22

er der nogen der har erfaring inden for dette ?

jens

Fra : o&u

Dato : 30-06-02 09:58

On Sat, 29 Jun 2002 13:22:13 +0200, "Dansk" <****@ofir.dk> wrote:

>er der nogen der har erfaring inden for dette ?

Erfaring har jeg kun med single slot1 BX chipset bundkort og PIII,
celeron, - også tualatin udgaver.

De slot1 konvertere er næsten ikke til at opdrive mere. Slocket kaldes
de.

Og du skal jo bruge 2 stk, - måske, - for cpu'erne behøver ikke at
være lige hurtige. Du kan også køre med een cpu.

Der blev også engang lavet en slocket til een slot1 med 2 socket 370
på (eet print). Men den var kun til et bestemt QDI bundkort.
Det er vel ikke det, du mener ?

Desuden er det kun anvendeligt til PIII i dual. For hverken celeronA
eller CeleronII eller celeron tualatin kan køre i dual. Det er kun de
gamle ppga celerons under 500 MHz der kan køre dual.

Det er muligt at køre PIII tualatin i en slocket på et bundkort med BX
chipset, men det kræver en langhåret modifikation af slocket.

Man skal kigge sig godt for med en PIII, hvis ikke det skal være en
tualatin. Mener grænsen går ved 1133 MHz. Men en 1000 MHz PIII kan
både være en tualatin og en almindelig. PIII er desuden også blevet
svære at opdrive.

http://www6.tomshardware.com/cpu/01q3/010919/index.html
http://digilander.iol.it/grandecigno/Tua_BX_41.htm
http://home.pacific.net.au/~frogge/pepper/bmreport1.html

Det ved jeg ikke, om du blev meget klogere af. Men med nyt grej, så er
det socketA, med AMD, med deres MP cpu'er. En 400 W power supply er
nødvendig.

mvh

John

Fra : Dansk

Dato : 30-06-02 10:30

jeg har to 850E den ene på slot1 og den anden på fcpga, derfor mangler jeg
en converter der kan køre dual, for det kunne den soltek jeg har købt ikke.
begge cpuér er cB0 så de kan køre dual.
de er af samme steping, bare på hver deres måde slot1/fcpga
jo jeg kender godt alle de modifikationer jeg har selv boret hul i en
celeron300A
og lodet på den for at få den til at køre dual.
jeg har også set tricket med tualatin

jens

Fra : Lars Krag

Dato : 30-06-02 11:15

"Dansk" skrev ...

> [...]
> celeron300A
> og lodet på den for at få den til at køre dual.

Jeg har en PIII 1 Ghz fcpga kørende i et Asus P3B-F med en Asus s370-dl
adapter, og den understøtter i hvert fald dual. Jeg har dog ikke selv prøvet
det, men det fremgår helt klart af specifikationerne at den understøtter dual.

Jeg købte min i Computercity i sin tid, det kune jo være de stadigvæk havde
et par stykker liggende. Der jo nok ikke blevet solgt SÅ mange de sidste
måneder....

Lars

Fra : Dansk

Dato : 30-06-02 13:15

takker for svarne
jeg har fundet ud af det
det manglede signal på ben N33 som man kan se ved diverse fix´es bla.
til dual abit kortet.
så jeg lode bare en ledning på n33 og ned et andet ben. 15 eller andet

jens