/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Pc, er den ok??
Fra : MaRk


Dato : 29-06-02 07:51

Hej

Jeg skal hjælpe en ven med at mixe en pc. Den skal ikke være så dyr men må
ossegerne kunne noget. Her er hvad jeg har fundet frem:

Bundkort:
ECS K7S5A ATX
Socket A / SiS735 / 5PCI-1AMR-1AGP / IDE100 / Audio / LAN
Pris: 519,-

CPU
Duron 1200mhz
Pris: 503,-

CPU Køler
Køler acorp 27db
Pris: 49,-

Grafik
ATI radeon tv-in/out/tuner 32mb ddr
Pris: 699,-

Hardisk
Seagate 80 gb (eller 80 IBM 120gxp)
Pris: 974,- for seagate. 805,- for IBM

RAM
Noname 256mb ddr
Pris: 343,-

Kabinet
Cordegen 6005
Pris: 289,-

CD-rom
Aopen 52x
Pris: 210,-

Floppy
Bare-et-eller-andet
Pris: 125,-

Total Pris:
3684 (med seagate)
3515 ( med IBM )

Nogen der har nogle gode råd??
Måske et lydkort??
Hvordan med at sætte cpu og køler på, jeg har hørt det skulle være lidt
svært hvordan gør man det??

Mvh
MaRk



 
 
Jesper Sloth (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Sloth


Dato : 29-06-02 08:07


"MaRk" <x@x.dk> skrev i en meddelelse
news:3d1d58ec$0$178$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg skal hjælpe en ven med at mixe en pc. Den skal ikke være så dyr men må
> ossegerne kunne noget. Her er hvad jeg har fundet frem:
>
> CPU
> Duron 1200mhz
> Pris: 503,-

Hej

Det ser jo fint ud, men hvorfor ikke give 200,- mere og få XP1600+ ?

Mvh

Jesper



Tinky Winky (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Tinky Winky


Dato : 29-06-02 10:47

> > Jeg skal hjælpe en ven med at mixe en pc. Den skal ikke være så dyr men

> > ossegerne kunne noget. Her er hvad jeg har fundet frem:
> >
> > CPU
> > Duron 1200mhz
> > Pris: 503,-
>
> Hej
>
> Det ser jo fint ud, men hvorfor ikke give 200,- mere og få XP1600+ ?

Det ville jeg helt klart også gøre.

Og så ville jeg tage Seagate harddisken - har faktisk selv købt en i går.

Jeg har hørt om rigtig mange, og kender selv nogen, der har haft deres IBM
harddisk sendt til Holland og udskiftet fordi den crashede. De nye 120GXP er
måske bedre, men Seagates Barracuda IV er rigtig god og lydløs. Jeg ville
ikke turde tage chancen med IBM.



MaRk (29-06-2002)
Kommentar
Fra : MaRk


Dato : 29-06-02 13:07


"Jesper Sloth" <jesper.sloth@mail1.stofanet.snydt.dk> skrev i en meddelelse
news:3d1d5be7$0$258$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> "MaRk" <x@x.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d1d58ec$0$178$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Jeg skal hjælpe en ven med at mixe en pc. Den skal ikke være så dyr men

> > ossegerne kunne noget. Her er hvad jeg har fundet frem:
> >
> > CPU
> > Duron 1200mhz
> > Pris: 503,-
>
> Hej
>
> Det ser jo fint ud, men hvorfor ikke give 200,- mere og få XP1600+ ?
Hvordan med køling på sådan en fætter??
Hvor dyrt er det??
>
> Mvh
>
> Jesper
>
>



Tinky Winky (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Tinky Winky


Dato : 29-06-02 14:34

> > > Jeg skal hjælpe en ven med at mixe en pc. Den skal ikke være så dyr
men
> må
> > > ossegerne kunne noget. Her er hvad jeg har fundet frem:
> > >
> > > CPU
> > > Duron 1200mhz
> > > Pris: 503,-
> >
> > Hej
> >
> > Det ser jo fint ud, men hvorfor ikke give 200,- mere og få XP1600+ ?
> Hvordan med køling på sådan en fætter??
> Hvor dyrt er det??

Jeg har købt en Titan TTC-D5TB, som også bliver kaldt "majesty", hos shg.dk
til 99,-. Den køler godt, er rimelig lydsvag (kører med knap 3000 rpm) og
der medfølger kølepasta. Søg efter reviews på nettet, den har fået god
kritik. Først havde jeg en Silent Viking i tankerne, men jeg synes den var
rimelig dyr.

Min XP1800+ ligger på ca. 50 grader ved idle. Jeg har ingen kabinetkøling.
Jeg har kun haft systemet i to dage nu og har ikke oplevet ustabilitet. Jeg
har bl.a. kørt 3Dmark og forsk. 3d spil.

Evt. kunne man montere en anden køler, fx en papst køler, på heatsinken.
Heatsinken skulle være ret god.

Det eneste jeg havde imod køleren, var at jeg synes at den var meget stram
at montere, så jeg var lidt nervøs for at knække CPU'en, da jeg har hørt
historier om knækkede Palominoer. Men det kører perfekt og der er plads til
den på K7S5A motherboardet. En klar anbefaling herfra.



MaRk (29-06-2002)
Kommentar
Fra : MaRk


Dato : 29-06-02 16:16


"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
skrev i en meddelelse news:afkcvm$d1s$1@sunsite.dk...
> > > > Jeg skal hjælpe en ven med at mixe en pc. Den skal ikke være så dyr
> men
> > må
> > > > ossegerne kunne noget. Her er hvad jeg har fundet frem:
> > > >
> > > > CPU
> > > > Duron 1200mhz
> > > > Pris: 503,-
> > >
> > > Hej
> > >
> > > Det ser jo fint ud, men hvorfor ikke give 200,- mere og få XP1600+ ?
> > Hvordan med køling på sådan en fætter??
> > Hvor dyrt er det??
>
> Jeg har købt en Titan TTC-D5TB, som også bliver kaldt "majesty", hos
shg.dk
> til 99,-. Den køler godt, er rimelig lydsvag (kører med knap 3000 rpm) og
> der medfølger kølepasta. Søg efter reviews på nettet, den har fået god
> kritik. Først havde jeg en Silent Viking i tankerne, men jeg synes den var
> rimelig dyr.
>
> Min XP1800+ ligger på ca. 50 grader ved idle. Jeg har ingen kabinetkøling.
> Jeg har kun haft systemet i to dage nu og har ikke oplevet ustabilitet.
Jeg
> har bl.a. kørt 3Dmark og forsk. 3d spil.
>
> Evt. kunne man montere en anden køler, fx en papst køler, på heatsinken.
> Heatsinken skulle være ret god.
>
> Det eneste jeg havde imod køleren, var at jeg synes at den var meget stram
> at montere, så jeg var lidt nervøs for at knække CPU'en, da jeg har hørt
> historier om knækkede Palominoer. Men det kører perfekt og der er plads
til
> den på K7S5A motherboardet. En klar anbefaling herfra.
>
>
ok tak for svaret!
Hvordan sætter vi cpu og køler på bundkortet??
Har hørt det skulle være MEGET nemt at at ødelægge cpu'en.



Jesper G. Poulsen (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 29-06-02 17:42

"MaRk" <x@x.dk> wrote in message
news:3d1dcf45$0$183$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvordan sætter vi cpu og køler på bundkortet??

Det er ikke så svært. CPU kan kun sidde på en måde.

> Har hørt det skulle være MEGET nemt at at ødelægge cpu'en.

Ja. Tag forholdsregler mod ESD. Det er ESD der smadrer CPU'en.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Skriv _under_ det I svarer på. Spørgsmål først, svar bagefter.
Det er jo ikke Jeopardy.


N/A (29-06-2002)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 29-06-02 21:19



Martin K (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 29-06-02 21:19

Tinky Winky wrote:
>>> Hvordan sætter vi cpu og køler på bundkortet??
>>
>> Det er ikke så svært. CPU kan kun sidde på en måde.
>
> CPU'en er simpel at putte i. Man løfter en stang på motherboardet;
> finder ud af hvordan CPU'en skal vende ved at kigge på hvordan
> pin'sne sidder på CPU'en i forhold til motherboardet og putter den i.
> Så tager man stangen ned igen. Det kan godt føles lidt stramt, men
> sådan skal det være.
>
> Da jeg tog min køler på, var det meget stramt syntes jeg selv og jeg
> var bange for at CPU'en var ødelagt, da jeg ikke kunne tænde den
> første gang jeg prøvede. Men det var bare floppy drevet der var
> tilsluttet forkert. Nå, men den knækkede ikke, for jeg sidder og
> bruger den nu.
>
> Ved køler montering brugte jeg også lang tid på at sørge for at det
> var helt rigtigt. Men det gav lidt nerver, da jeg ikke vidste hvor
> stramt det skulle være. Jeg ville gerne have betalt nogle hundrede
> kroner for at få nogle andre til at gøre det, men bagefter, når det
> lykkedes er det selvfølgelig rart at have sparet pengene og derudover
> have gjort det hele selv.
Flot gennemgang. Da jeg skulle samle mit første Athlon-baserede system
for ca. 3 måneder siden, var jeg meget glad for en guide lavet af AMD der
præcis (med billeder) beskrev hvordan man skulle gøre. 22 siders
dokumentation svjh, kan anbefales. Jeg kan selvfølgelig ikke finde den nu
når man skal bruge den, men jeg ved den findes et sted på AMD's site....


>>> Har hørt det skulle være MEGET nemt at at ødelægge cpu'en.
Ja hvis du ikke følger ovennævnte manual, kan det hurtigt gå galt. Man skal
bruge et ret stort tryk for at få køleren på plads - 6 til 12 kg, alt
afhængig af køler. Det er sq meget. Der er også delte meninger om hvornår
man skal montere køleren. Jeg skruede først moboet i kabinettet og satte
derefter køleren på, men jeg ved at mange godt kan lide at have køleren på
*før* moboet kommer i kabinettet!

>> Ja. Tag forholdsregler mod ESD. Det er ESD der smadrer CPU'en.
>
> Hvad er ESD?
Se evt.: news:3d1dddcb$0$119$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

--
Martin K



Martin K (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 29-06-02 21:20

Martin K wrote:
>>> Ja. Tag forholdsregler mod ESD. Det er ESD der smadrer CPU'en.
>>
>> Hvad er ESD?
>
> Se evt.: news:3d1dddcb$0$119$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Typisk, det var så lige den forkerte. Den rigtige kommer her:
news:shsrhuc2csplai93632ibehhbnqq4l5dgq@4ax.com.

Sorry...

--
Martin K



Jesper G. Poulsen (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-06-02 07:48

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
wrote in message news:afkvgf$scg$1@sunsite.dk...
> > Ja. Tag forholdsregler mod ESD. Det er ESD der smadrer CPU'en.
> Hvad er ESD?

Statisk elektricitet (ElectroStatic Discharge).


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Skriv lige lidt info om det indlæg I svarer på;
vi andre er jo ikke tankelæsere...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste