HP deskjet printere
Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 28-06-02 18:37

Er det højeste optiske for hp printere stadig 600*1200 dpi ?
Jeg ved godt at man kan komme op på 1200*2400 dpi med photoret III
Jeg synes at HP er holdt op med at præcisere de optiske tal som de
gjorde før hen.

Fra : Olsen

Dato : 28-06-02 22:08

"ole hoj rasmussen" <ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:dh7phu8mancvulq7c3kir6f5cn8resjsco@4ax.com...
> [...]
> Jeg ved godt at man kan komme op på 1200*2400 dpi med photoret III
> Jeg synes at HP er holdt op med at præcisere de optiske tal som de

Nej På alle kasser står de stadig eks. 2400x1200...

På de nyeste, som først sælges fra mandag, står
der sågar 4800x1200...

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 28-06-02 22:28

> [...]
>

>Nej På alle kasser står de stadig eks. 2400x1200...
>
>På de nyeste, som først sælges fra mandag, står

Ja, i det nyeste datatid så jeg den med 4800*1200. Men mon det stadig
er 600*1200 optisk.

Det med 4800*1200 er bare noget photo ret III halløjsa.

Fra : Olsen

Dato : 29-06-02 08:42

"ole hoj rasmussen" <ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:n2lphuk37pk31pn3es90s280qpb72sk06r@4ax.com...

> Ja, i det nyeste datatid så jeg den med 4800*1200. Men mon det stadig
> er 600*1200 optisk.
>
> Det med 4800*1200 er bare noget photo ret III halløjsa.

Det sjove er, at netop Photoret er HP's måde at smide blækket på.
Hvor de fleste andre smider dråberne ved siden af hinanden, eller
tæt på, så skyder HP dem oven i hinanden, og opnår dermed
en bedre mixning af farverne og dermed bedre farver.

Den nye HP DeskJet 5550 kommer med 1 stk. 3-kammerfarvepatron + 1 sort.
Tilbehøret kan være en ekstra farvepatron, så der er mulighed for 6-farvet
print.
Den sorte patron erstattes af endnu en farvepatron.
Alt dette kombineret med nyeste generation Photoret 4 kan kun
give perfekte fotos.
Dråbestørrelse 4 picoliter
Udskrift kant-til-kant.
Automatisk driverinstilling da den analyserer overflade reflektion på ilagte
papirtype.

http://www.digit.no/Nyheter/Skrivere/ny_hp_5550.htm

http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/press/13mar02a.htm

http://adriatix.hr/A_NOVOSTI/A_novo_INK_ink/HP%20DeskJet%205550.htm

http://www.hp.com/austria/pressrel/accessories/photo_ret.htm

http://www.dinside.no/page/art/30670.shtml

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 29-06-02 11:43

> [...]
>tæt på, så skyder HP dem oven i hinanden, og opnår dermed
>en bedre mixning af farverne og dermed bedre farver.
Men det er jo også en slags interpolation af opløsningen. Men
efterhånden er kvaliteten så høj på alle printere at det måske er lige
fedt.

Mon Epson stadig fører hvad printkvalitet angår som i gamle dage....
Men Epson har nok stadig problemet med dyser som stopper til.

Jeg kan se at printeren skriver sort/hvid i 1200 * 1200 dpi det er nyt
med så høj opløsning i sort/hvid for HP.

> [...]
>Den sorte patron erstattes af endnu en farvepatron.
>Alt dette kombineret med nyeste generation Photoret 4 kan kun
Den gamle hp deskjet 970C var med 5 picoliter så forbedret en smule.

>Udskrift kant-til-kant.
Det er da noget nyt i forhold til de gamle hp deskjet
En god ting.

Fra : Olsen

Dato : 29-06-02 14:24

"ole hoj rasmussen" <ole.hoj.rasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:hb3rhu8a6158gqia3gb2ivnpmqdji4f9bs@4ax.com...

> Mon Epson stadig fører hvad printkvalitet angår som i gamle dage....
> Men Epson har nok stadig problemet med dyser som stopper til.

HP's nuværende Photret III teknologi har kørt i næsten 3 år.
Derfor en nødvendighed med en opdateret udgave, Photoret IV.
Det er dog først nu, HP meget langsomt for sværere ved at
distancere de øvrige printermodeller i den bedre klasse.
Spændende hvad tests siger om de nye Photoret IV baserede printere.

> Jeg kan se at printeren skriver sort/hvid i 1200 * 1200 dpi det er nyt
> med så høj opløsning i sort/hvid for HP.

Til rent s/h tekstprint er det alt-rigeligt.
For mig at se, har sort hvid tekst-udskrift aldrig
været noget problem med nogen printere...
Ikke engang min aldrende Canon BJ-10sx.
Tekst stod knivskarpt.

> Den gamle hp deskjet 970C var med 5 picoliter så forbedret en smule.

> Det er da noget nyt i forhold til de gamle hp deskjet
> En god ting.

MEN..desværre kun på 10x15 fotopapir (med 65års falme-garanti).
A4 er stadig med kant.

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 29-06-02 16:04

>Det er dog først nu, HP meget langsomt for sværere ved at
>distancere de øvrige printermodeller i den bedre klasse.
>Spændende hvad tests siger om de nye Photoret IV baserede printere.
Den kan nok ikke konkurrere med Epson Stylus Photo 950 som har en
dråbestørrelse helt ned til 2 picoliter. Men Epson 950 er også over
dobbelt så dyr

>MEN..desværre kun på 10x15 fotopapir
Ja, jeg fik også lige øje på det da jeg læste info om printeren.

Fra : Madsen

Dato : 29-06-02 15:19

ole hoj rasmussen skrev:

> Men det er jo også en slags interpolation af opløsningen. Men
> efterhånden er kvaliteten så høj på alle printere at det måske er
> lige fedt.

Jeg har for ikke ret lang tid siden fået følgende tilsendt af en
bekendt. Hvor han har det fra ved jeg ikke, men der skulle efter
sigende være noget om snakken:

> [...]
| discern maximum sharpness.
|
| This also explains why the latest generation of printers speced at
| 2880 dpi (like the Epson 1280/1290) don't make prints that look any
| sharper to the naked eye. Under a loupe, yes, but not unaided. The
| reason why, we can now appreciate is because at about 8 lp/mm we are
| already near the limits of the eye's ability to resolve fine detail.
| All we end up with is slower print speeds and greater ink usage.

> Mon Epson stadig fører hvad printkvalitet angår som i gamle
> dage.... Men Epson har nok stadig problemet med dyser som stopper

Nu er det anden gang i denne uge jeg hører om tilstoppede Epson-
patroner, men har aldrig selv oplevet det på min Epson 1520. Har du
noget information om hvilke patroner fra Epson der har det problem?

Madsen.

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 29-06-02 15:57

Jeg så også lige at Epson Stylus Photo 950 er nede på 2 picoliter.
Gad vide om de snart kan lave det mindre.

>Nu er det anden gang i denne uge jeg hører om tilstoppede Epson-
>patroner, men har aldrig selv oplevet det på min Epson 1520. Har du
>noget information om hvilke patroner fra Epson der har det problem?
Er der ikke noget med at ved Epson printere skifter man ikke
skrivehovedet når man skal have nyt blæk.
Det gør man ved HP printere.
Så jeg mener det er et problem ved alle Epson printere.
Det kunne måske være årsagen. Jeg har ikke fulgt så meget med i
printerdebatten på det sidste. Men folk skrev tidligere konstant om
tilstoppede Epson printere.
Men måske har man ikke problemet hvis man printer ud en gang om ugen.

Fra : N/A

Dato : 29-06-02 16:14

Fra : ole hoj rasmussen

Dato : 29-06-02 16:14

>Ikke her som sagt.
Du printer måske tit ud....

Fra : Madsen

Dato : 29-06-02 16:36

ole hoj rasmussen skrev:

> Du printer måske tit ud....

Tit og tit. Det er lidt forskelligt.
Jeg printede noget ud i går, men ellers har den stået stille i en
uges tid. Der er sket flere gange at den har stået stille i to
til tre uger når jeg har været på ferie f.eks. og det har heller
ikke resulteret i at patronerne tørrer ud.

Ofte oplever jeg dog at helt nye patroner lige skal renses en enkelt
gang efter de er kommet i printeren. Jeg har altid troet af det er
det stykke tape der sidder over bunden af en ny patron som er skyld
i det, men det er muligt at årsagen er en anden. Det kunne evt. også
være printerdysen, hvis der findes en sådan, som tørrer ud i det
øjeblik man tager den gamle patron ud.

Madsen.