mail-funktion
Fra : Leonard

Dato : 28-06-02 17:50

Hvad kan være årsagen til, at jeg ikke kan sende mail med mail() til
et bestemt domæne, men fint til andre?

mail("$recipient",
    "$subject",
    "$tekst",
    "From: $email\nReply-to: $email");

--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-06-02 22:14

Leonard wrote:
> Hvad kan være årsagen til, at jeg ikke kan sende mail med mail() til
> et bestemt domæne, men fint til andre?

Kan det tænkes at den SMTP server du benytter sender en fejl-medd
tilbage til PHP som mail() ikke bryder sig om....?

Kan den benyttede SMTP server normalt sende til det pågældende domæne ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Leonard

Dato : 30-06-02 20:55

"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> skrev:

>Kan det tænkes at den SMTP server du benytter sender en fejl-medd
>tilbage til PHP som mail() ikke bryder sig om....?

Det ved jeg ikke, hvordan kan jeg se det?

>Kan den benyttede SMTP server normalt sende til det pågældende domæne ?

Jeg ved ikke hvilken SMTP, der benyttes, men det har virket indtil
fornyligt. Og der kan fint sendes til andre domæner...
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-06-02 23:05

Leonard wrote:

> Det ved jeg ikke, hvordan kan jeg se det?

Dunno, det var bare en tanke jeg fik...

> Jeg ved ikke hvilken SMTP, der benyttes, men det har virket indtil
> fornyligt. Og der kan fint sendes til andre domæner...

Hmm...
Der kan jo være alle mulige forklaringer på hvorfor dit webhotels
PHP-mail() ikke vil spille sammen med et bestemt domæne... Men jeg
tvivler på, at det er PHP-relateret - det lyder snarere som noget andet
(SMTP, DNS, o.s.v. hos webhotel-udbyderen)

Fra : Dennis Vinther

Dato : 01-07-02 10:28

dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk (Leonard) wrote in

> Hvad kan være årsagen til, at jeg ikke kan sende mail med mail() til
> et bestemt domæne, men fint til andre?

Jeg har selv haft problemet med mit hotel (ligger hos struer.net) hvor det
domæne jeg ikke kunne sende til var domænet selv... Jeg kunne altså ikke
sende en mail til mig@mit-domæne.dk

Fejlen blev rettet efter jeg henvendte mig til struer.net (6. henvendelse!)

Kort: Prøv at spørge din udbyder

mvh
Dennis

--
Aalborg
Erstat NOSPAM med dk i min e-mail

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-07-02 23:15

Dennis Vinther wrote:
> Fejlen blev rettet efter jeg henvendte mig til struer.net (6.
> henvendelse!)
>
> Kort: Prøv at spørge din udbyder

Ja, jeg kan godt huske dengang jeg var kunde hos ViborgNet - de havde
dælme godt nok en hel del bøvl med at holde deres DNS server
opdateret...!