PHP - Hvilken version
Fra : Ravn

Dato : 28-06-02 17:36

På mit webhotel kører de med PHP 4.06. De siger at det er den sidse fejlfrie
version. Det har jeg så accepteret at det må være rigtigt. Jeg har siden
lavet en mail funktion som bruger den femte parameter, som blev tilføjet til
version 4.05. Nu har mit webhotel nedgraderet til version 4.03, med det
resultat at min mail funktion ikke virker.

Hvilken version skal man skrive til, hvis man vil være helt sikker at ens
side virker. Er det meget almindeligt at nedgradere PHP eller er det mit
hotel som er elendigt.
På forhånd tak
Ravn

Fra : Troels Arvin

Dato : 28-06-02 18:08

On Fri, 28 Jun 2002 18:36:03 +0200, Ravn wrote:

> På mit webhotel kører de med PHP 4.06. De siger at det er den sidse
> fejlfrie version.
Der findes ingen fejlfri PHP-versioner. PHP 4.0.6 har tværtimod en grim
file-upload relateret fejl.

> Nu har mit webhotel nedgraderet til
> version 4.03, med det resultat at min mail funktion ikke virker.
Meget sær beslutning, synes jeg.

> Hvilken version skal man skrive til, hvis man vil være helt sikker at
> ens side virker.
Det kan man ikke rigtig besvare. Men hvis man kører med PHP 4.2.1 og har
slået "register_globals" til, så burde det meste køre godt.

> Er det meget almindeligt at nedgradere PHP
Nej.