DEV C++ spørgsmål
Fra : ::RabieZ::

Dato : 28-06-02 16:34

Spørgsmål 1:
Jeg har lige downloadet DEV C++ 4.0 compileren. Er den god eller er det
noget skrammel??? Er der evt. nogle andre compilere som i ville foreslå???
Ps. Det skal jo selvfølgelig være gratis!... Jeg har som fattig
gymnasie-elev ikke råd til at ofre "Mesterslatten" på visual-studio eller
lignende!

Spørgsmål 2:
I en tutorial stod der at jeg skulle inkludere "Ddraw.lib", Hvordan gør jeg
det i DEV C++?
På eksperten.dk snakkede nogen noget om #pragma comment(lib,"ddraw.lib"),
men det dur ikke rigtigt. Jeg bliver ved med at få en fejlmeldelse om: "
`com_interface' only supported with -fvtable-thunks".

MVH
Klaus

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 28-06-02 16:37

::RabieZ:: wrote:

> Spørgsmål 1:
> Jeg har lige downloadet DEV C++ 4.0 compileren. Er den god eller er det
> noget skrammel??? Er der evt. nogle andre compilere som i ville foreslå???

gcc + cygwin. GCC er dels en de kompilere, der er tæt på at opfylde C++
standarden og dels er der rigtigt mange, der benytter den, så du har
nemmere adgang til hjælp.

> Spørgsmål 2:
> I en tutorial stod der at jeg skulle inkludere "Ddraw.lib", Hvordan gør
> jeg det i DEV C++?

Se svaret til spm. 1

-Claus

Fra : ::RabieZ::

Dato : 28-06-02 18:24

"Claus Rasmussen" <clr@cc-consult.dk> skrev i en meddelelse

> gcc + cygwin. GCC er dels en de kompilere, der er tæt på at opfylde C++
> standarden og dels er der rigtigt mange, der benytter den, så du har
> nemmere adgang til hjælp.

Hmm. Det der cygwin ser lidt for hardcore ud til mig...

Er der overhovedet ingen der har nogen som helst ide om hvordan jeg
inkludere Ddraw.lib i programmet DEV C++ 4.0?