ASP.NET prob.
Fra : Nigel

Dato : 28-06-02 11:54

Hej Gruppe

har hentet og installeret Microsofts WEB Matrix Development tools. og lavet
en testside (Hello World) via walktrough'en på www.asp.net siden

Lokalt spiller det (web matrix serveren) men når jeg uploader siden til
udbyder - der understøtter - ASP.Net . funger det ikke og jeg får runtime
fejl..

Er der en der har (eller kan lave) et script der 110% virker og som kan
teste om udbyder reelt understøtter ASP.Net ?

Eller fortælle hvilken fejl jeg laver... kalder se'følgelig siden test.aspx

Thx in advance
Thx...

---

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-06-02 15:50

Nigel wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> Lokalt spiller det (web matrix serveren) men når jeg uploader siden til
> udbyder - der understøtter - ASP.Net . funger det ikke og jeg får runtime

kan du eft udddybe, hvad fejlen er ... og evt et link til, hvor det kan ses af
andre ?

> Er der en der har (eller kan lave) et script der 110% virker og som kan
> teste om udbyder reelt understøtter ASP.Net ?

Dette burde virke ...

<%@ Page language="C#"%>
<head>
<script language="c#" runat="server">
void Page_Load(Object sender, EventArgs e) {
myLabel.Text = "Hello world";
}
</script>
</head>
<asp:Label id="myLabel" runat="server" />

i øvrigt er der meget stor forskel på, hvordan en fejl ser ud på en
ASP.Net-enabled webserver og hvordan den ser ud ved almindelige ASP-sider.

/Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Nigel

Dato : 28-06-02 16:29

Hej Jesper

<Snip>

"kan du eft udddybe, hvad fejlen er ... og evt et link til, hvor det kan ses
af andre ?"

<Snip>

Tak for eksemplet, men det fejler stadig
Fejlen er:

Server Error in '/' Application.
Runtime Error
error settings for this application prevent the details of the application
error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however,
be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable
on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config"
configuration file located in the root directory of the current web
application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute
set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom
error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's
<customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>

har du nogen ide om hvad der er galt, jeg er selv overbevist om at det er
hos udbyder "fejlen" ligger

---

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-06-02 21:17

Nigel wrote in news:3d1c80a4$0$172$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> a "web.config" configuration file located in the root directory of the
> current web application. This <customErrors> tag should then have its

så har du vel gjort som det er beskrevet ovenfor ? Altså lav en fil ved
navn web.config med koden

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>

og load siden igen. Du kan ikke se detaljerne i fejlmeddelelsen før du slår
dette til. Dette er en sikkerhedsindstilling i ASP.Net, der gør dette.

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Nigel

Dato : 29-06-02 11:13

Hej Jesper

> [...]
slår
> dette til. Dette er en sikkerhedsindstilling i >ASP.Net, der gør dette.

Jep. jeg har lavet en web.config fil og lagt den i samme mappe som test.aspx
filen, har også prøvet at lægge den i roden af webbet....men får samme
fejl...

---