StarOffice versus Office-pakken
Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 28-06-02 09:41

Sakset fra tråden "Suns tynde klienter":

"Arne H. Wilstrup" skrev i en meddelelse...
> Sun står bag Netscape og så naturligvis diverse ting
> som ...[]... StartOffice

Hvordan ser I på StarOffice versus Office-pakken? Jeg tænker
primært på regnearksfunktionen, dvs. Calc (StarOffice) versus
Excel (Office-pakken), sekundært på teksbehandlingsfunktionen,
dvs. StarOffice versus Word.

--
Bedste hilsner Grethe
Homepage: http://www.sportslex.com/

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 28-06-02 10:28

Grethe / Sportslex wrote:

> [...]
> primært på regnearksfunktionen, dvs. Calc (StarOffice) versus
> Excel (Office-pakken), sekundært på teksbehandlingsfunktionen,

Jeg synes den gamle StarOffice 5.2 var meget tung.

Den nye 6.0 har jeg ikke set, kun den gratis version på
openoffice.org . Den tror jeg faktisk vil være et godt
alternativ

Hilsen
Peter

Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 28-06-02 13:42

"Peter Hindsgaul" skrev i en meddelelse...

> Jeg synes den gamle StarOffice 5.2 var meget tung.
>
> Den nye 6.0 har jeg ikke set, kun den gratis version på
> openoffice.org . Den tror jeg faktisk vil være et godt
> alternativ

Det er ikke hurtighed, jeg tænker på, men funktionaliteterne i de
to programmer. Primært regnearksdelen. Og jeg fik ikke skrevet,
at det drejer sig om StarOffice 6.0 versus Office-pakken. Kan
StarOffice 6.0 fx skrive formler korrekt som Excel kan? (Fx
usikkerhedsformlen fra FSA 2002).

Hvornår udkommer StarOffice 6.0 i øvrigt og hvad kommer versionen
til at koste?

(P.S. Jeg er bestemt ikke fortaler for StarOffice 6.0, kæmper pt.
for at få indført Office-pakken på skolen. Jeg har i år haft et
hold elever til FSA i matematik med StarOffice 5.2, samt en 8.
klasse til årsprøve i matematik med StarOffice 5.2).

Fra : Claus Sørensen

Dato : 04-07-02 08:42

Grethe / Sportslex wrote:

> [...]
> at det drejer sig om StarOffice 6.0 versus Office-pakken. Kan
> StarOffice 6.0 fx skrive formler korrekt som Excel kan? (Fx

Nu ved jeg ikke hvilken usikkerhedsformel, der er tale om, men
OpenOffice.org 1.0 og dermed også StarOffice 6.0 har mindst lige så mange
funktioner indbygget, som Excel.

Men du kan jo tage at hente OpenOffice.org 1.0 og selv prøve efter - eller
evt. købe den hos LinuxPusher.dk (http://www.linuxpusher.dk/) pris 20,00 +
forsendelse.

> Hvornår udkommer StarOffice 6.0 i øvrigt og hvad kommer versionen
> til at koste?

Den danske udgave af StarOffice 6.0 er sat til frigivelse i august.

For uddannelsesinstitutioner skal man kun betale for et medie og manual
(under 1000 kroner) for hele institutionen.

> [...]
> hold elever til FSA i matematik med StarOffice 5.2, samt en 8.
> klasse til årsprøve i matematik med StarOffice 5.2).

Jeg kan godt forstå din tilbageholdenhed, hvis du kun har prøvet StarOffice
5.2. Prøv istedet StarOffice 6.0 eller OpenOffice.org 1.0 og drag dine egne
konklusioner.

De herligste hilsner
--
Claus Sørensen Befri dit kontor med en åben pakke
Ansvarlig for Danmark OOo OOo OOo OOo OOo OOo OOo OOo OOo

Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 04-07-02 17:39

"Claus Sørensen" <cs@openoffice.org> skrev i en meddelelse...

> Den danske udgave af StarOffice 6.0 er sat til frigivelse i
> august.
>
> For uddannelsesinstitutioner skal man kun betale for et medie
> og manual (under 1000 kroner) for hele institutionen.

Tak for dit svar, Claus. Lige et tillægsspørgsmål: StarOffice 5.2
kunne skolen jo kvit og frit udlevere til eleverne, så de kunne
lægge programmet ind på deres hjemmecomputer, hvordan vil det
blive med StarOffice 6.0? Skal de selv købe programmet og i givet
fald til hvilken pris?