Baggrund
Fra : katja

Dato : 27-06-02 23:37

Endnu et spørgsmål omkring baggrunde! af den hjemmelavede slags

Jeg har skam diverse links! *GG*

Spørgsmålet lyder mere på - nu koster de pulverfarver ofte en bondegård og
fåes i så store bøtter.. så jeg kunne lave baggrunde for hele Fyn!

Jeg har istedet min kælder fyldt med alm akryl maling [sådan noget man
bruger til at male på papir med.. - skoleakryl]

Og da jeg egentlig hellere vil bruge det.. - såkan jeg få et væld af farver
[Ja ja.. baggrunden skal være naturtro i farverne *GG* og ikke gul med lilla
prikker]

Men så skal der jo noget lak på ? eller ??

Nogle råd.. ? nogle der ved noget ? osv

Katja..

Fra : Jeannette

Dato : 28-06-02 00:27

"katja" skrev
> Jeg har istedet min kælder fyldt med alm akryl maling [sådan noget man
> bruger til at male på papir med.. - skoleakryl]

> Men så skal der jo noget lak på ? eller ??
>
> Nogle råd.. ? nogle der ved noget ? osv

Skal der det? Huh, jeg fik akvarium for et års tid siden, og har da bare
malet det med det billigste maling jeg kunne finde i Silvan. Og jeg er ikke
stødt på problemer...... endnu?

Jeannette

Fra : Brizz

Dato : 28-06-02 11:45

> Spørgsmålet lyder mere på - nu koster de pulverfarver ofte en bondegård og
> fåes i så store bøtter.. så jeg kunne lave baggrunde for hele Fyn!

MEGET store bøtter og sjælland kunne du nok også forsyne.

> Jeg har istedet min kælder fyldt med alm akryl maling [sådan noget man
> bruger til at male på papir med.. - skoleakryl]

Det du skal være sikker på er at det ikke afgiver nogen former for gifte i
vandet. Heller ikke når den har været i vandet i 2 år eller 10 år.

> [...]
farver
> [Ja ja.. baggrunden skal være naturtro i farverne *GG* og ikke gul med

Det kunne ellers være spændende med en gul-blå prikket baggrund.. hvordan
skulle dine fisk så ikke se ud?*G*

> Men så skal der jo noget lak på ? eller ??

Måske?

> Nogle råd.. ? nogle der ved noget ? osv

Ved ikke en skid

Held og Lykke
Brian
der selv har lavet en baggrund

Fra : Jeannette

Dato : 28-06-02 13:35

"Brizz" skrev

> Det du skal være sikker på er at det ikke afgiver nogen former for gifte i
> vandet. Heller ikke når den har været i vandet i 2 år eller 10 år.

Jamen helt ærligt....jeg har da malet mit udvendigt. Det er da meget
nemmere...og kan fjernes engang, hvis jeg skulle fortryde, uden at jeg først
skal tømme akvariet.

Jeannette

Fra : Brizz

Dato : 28-06-02 13:47

> Jamen helt ærligt....jeg har da malet mit udvendigt. Det er da meget
> nemmere...og kan fjernes engang, hvis jeg skulle fortryde, uden at jeg
først
> skal tømme akvariet.

Det er også fint nok. Det giver bare en anden effekt at have en baggrund
inde i akvariet. Men helst sikkert man kan lave flotte baggrunde som sidder
bagpå.
Brian

Fra : Jeannette

Dato : 28-06-02 15:34

"Brizz" skrev i
> Det er også fint nok. Det giver bare en anden effekt at have en baggrund
> inde i akvariet. Men helst sikkert man kan lave flotte baggrunde som
sidder
> bagpå.

Ti hi, ok anede jeg ikke. Jeg gik bare i gang, og troede faktisk, det var
sådan man gjorde.
Men jeg er da godt tilfreds, og har helt sparet mig selv for at gøre det
besværlige..*G*

Jeannette

Fra : Steen Suder

Dato : 29-06-02 10:47

katja wrote:
> [...]
> prikker]
>
> Men så skal der jo noget lak på ? eller ??

Lak? Vil du putte baggrunden i akvariet?
Min holdning er at det er for "dyrt" (akvariepladsmæssigt) at putte
3D-baggrunde inden i akvariet da de som regel er meget smalle i forvejen.

Lav istedet en baggrundskasse til at sætte bag på akvariet.
Effekten er ligeså god, det er nemmere mht. til materialer, fiskene er
ligeglade og der er mere plads i akvariet.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : KatjaStrofen

Dato : 29-06-02 12:01

Steen Suder <sfs_news@suder.dk> skrev i en >
> [...]
> Effekten er ligeså god, det er nemmere mht. til materialer, fiskene er
> ligeglade og der er mere plads i akvariet.

LOL

Ja.. jeg vil putte den i akvariet.. jeg ønsker ikke en stor dyb baggrund -
jeg ønsker at lave noget på flamingo.. hvor jeg kan lave nogle effekter [Man
er vel billedkunstlærer] og jeg har altså en eller anden ide.. om at det
bliver flottere hvis den er i akvariet.. - desuden har jeg stært overvejet
at lave en filterløsning bag baggrunden... ! og så er det jo ikke særlig
smart.. at baggrunden er bag ved akvariet

Så.. - men.. fair nok! - Da jeg har samtlig materialer.. incl lærred.. -
kan jeg jo prøve at lave en.. jeg kan "klistre" bag ved akvariet.. og se om
det virker.. så har jeg kun spildt et par timer!...

Katja...

som så skal have spandpumpe istedet for powerhead :(

Anyhow.. vil godt have svar på det med lakken. hvis nogle ved noget ?

Fra : Niels

Dato : 29-06-02 21:44

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse

> Anyhow.. vil godt have svar på det med lakken. hvis nogle ved noget ?

Hej Katja

Overvej evt. en skibs-lak.

Du skal være MEGET forsigtig med bare at bruge din acryl-maling; de kan godt
reagere MEGET spøjst ved langvarig kontakt med vand.
Du kunne jo gøre forsøget og påmale og lade tørre / hærde, og så se om
malingen suger vand eller svulmer op. (Eller iøvrigt reagerer underligt,)

Mvh
-Og held og lykke

Niels Christoffersen
Engang aktiv farve(lade)handler

--
--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--
ICQ 149605966

Fra : Flemming G. Lassen

Dato : 10-08-02 00:21

> Lav istedet en baggrundskasse til at sætte bag på akvariet.
> Effekten er ligeså god, det er nemmere mht. til materialer, fiskene er
> ligeglade og der er mere plads i akvariet.

Hej.

Jeg ved ikke meget om akvarier, men henter hjælp hos en ekspert på mit
arbejde. Da vi fik vores akvarie, og snakkede om baggrund, sagde han at man
skulle placere baggrunden nede i akvariet, og ikke bagpå, fordi fiskene
ville opfatte det mere naturligt. Hvis baggrunden er bagpå, så vil
spejleffekten stadigvæk være der når fiskene svømmer rundt, modsat hvis det
er nede i akvariet.

Flemming

Fra : Flemming G. Lassen

Dato : 10-08-02 00:15

"katja" <katja.bk@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lilla
> prikker]
>
> Men så skal der jo noget lak på ? eller ??

Hej.

Min kone er i gang med at lave baggrund til vores nyerhvervede (og første)
350 liters akvarium, og vi har købt farvepulver nok til.....at farve
Fyn....Vi vil så pakke det i 50 eller 100 grams poser, afhængig ag hvor
meget man bruger (vi ved det ikke endnu) og sælge det til dem der kan bruge
det. Vi skal IKKE tjene på det, men sælger det til den pris det er indkøbt
til (havde godt nok aldrig regnet med at skulle ende som
farvepulverpusher....). Vi vil gerne af med det, og er villige til at sende
det med posten. Vi har ikke regnet prisen ud endnu (købte det for et par
dage siden), men det kan ikke blive ret dyrt på denne måde. De 3 farver er:
gul, brun og rød. Der var 3/4 kg. i 2 af dem og 1 kg. i den sidste.....og
det er nok til meget baggrund...rigtig meget baggrund....

Flemming

PS.: Skriv til lene@saijoto.dk hvis du vil købe noget af det.

Fra : Flemming G. Lassen

Dato : 10-08-02 00:38

So sorry....havde lige overset at der ikke må sælges i denne gruppe.
Undskylder mange gange....skrev kun for at hjælpe.

Flemming