Max på størrelse af querystring
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 27-06-02 22:17

Hejsa

Jeg er ved at lave noget betalingshalløj, hvor jeg desværre er nødsaget til
at bruge URLen hvis jeg vil føre mine egne variable med rundt mellem
siderne (møgbesværligt!).

Der bliver i forvejen sendt en håndfuld variable med hvilket ikke i sig
selv er noget problem, men nu bliver jeg også nødt til at sende 3 lange
tekststrenge med - det bliver nemt over 2000 tegn mere (men ikke mere end
6000). Er der er en øvre grænse for hvor meget jeg kan hælde på sådan en
URL?

Mvh.
/Thomas

Fra : Allan E

Dato : 27-06-02 22:55

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote in message
> [...]
> 6000). Er der er en øvre grænse for hvor meget jeg kan hælde på sådan en

Der er en øvre grænse. Hvad den er kan jeg ikke huske, men måske kunne du
overveje at bruge sessions istedet??
http://dk.php.net/manual/en/ref.session.php

Mvh Allan E

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 27-06-02 23:51

"Allan E" <ege@per_fjern_son.dk> wrote in news:afg1k1$9vt$1@sunsite.dk:

> Der er en ›vre gr‘nse. Hvad den er kan jeg ikke huske, men m†ske kunne du
> overveje at bruge sessions istedet??
> http://dk.php.net/manual/en/ref.session.php

Desværre nej - af to grunde:

1) Betalingssystemet virker på den måde at jeg post'er noget til en bestemt
URL (betalingsskridt 1, 2 eller 3) og så henter betalingssystemet en
skabelon, så jeg har liggende. Dvs. alt det sjove foregår faktisk ikke
hjemme hos mig selv, men på betalingssystemets server, hvilket gør livet
MEGET besværligt hvis man forsøger at lave afstikkere i løbet af en
betalingsproces (alt hvad jeg skal bruge af variable for at gennemføre
en betaling skal føres med rundt i alle afstikkere og det kan KUN ske
gennem URL'en og kun hvis min skabelon-adresse er sat korrekt op) :(

Dette forhindrer muligvis ikke at man benytter sessions (jeg har aldrig
brugt dem endnu), men jeg kan ikke lige på stående fod se hvordan det
skulle gøres.

2) Det forlyder fra højere sted at der er bugs i Internet Information
Server'ens understøttelse af sessions. Jeg har tidligere spurgte her i
gruppen om det er noget folk kender til men har ikke fået hverken be-
eller afkræftet påstanden... og indtil det sker er sessions bandlyst her
i firmaet - systemet SKAL kunne køre på en IIS.

.... men tak for forslaget.

Mvh.
/Thomas

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 28-06-02 09:56

Thomas Lindgaard wrote:
[snip - sessions afvises pga risiko for bugs i IIS-server]

hvis du kan regne med at overføre en GET, så må du da også kunne regne
med at overføre et SessionID ad samme vej, og så i øvrigt skrive-hente
alle data til en database på baggrund af det ID, fra og til hver side?

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 28-06-02 12:29

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in news:3D1C24A1.3010808
@brunholm-scharff.dk:

> hvis du kan regne med at overf›re en GET, s† m† du da ogs† kunne regne
> alle data til en database p† baggrund af det ID, fra og til hver side?

Jaeh, det bliver også noget i den stil jeg skal til at kode...

Jeg har før spurgt her i gruppen om der var nogen, der kendte til bugs i
"IIS + session"-kombinationen, men der er ikke kommet nogen svar der be-
eller afkræfter om det skulle være tilfældet.

Indtil jeg får helt klarlagt situationen vil PHP-sessions ikke blive brugt,
men jeg vil i stedet søge at løse mit nuværende problem med noget
hjemmelavet session-lignende noget. Dvs. det bliver noget med at skrive en
midlertidig fil eller skrive noget i en session-tabel i databasen, som der
så med jævne mellemrum skal muges ud i.

Mvh.
/Thomas

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-06-02 23:11

Thomas Lindgaard wrote:
> [...]
> lange tekststrenge med - det bliver nemt over 2000 tegn mere (men
> ikke mere end 6000). Er der er en øvre grænse for hvor meget jeg kan

Ifølge den RFC(2616) der omtaler HTTP protokollen er grænsen 256 bytes pga.
af ældre klienter. Men realistisk set vil man idag kunne sende noget mere,
personligt er jeg ikke løbet ind i problemer med at poste 2000 bytes i
URL'en

--
Jakob Andersen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 27-06-02 23:38

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in

> If›lge den RFC(2616) der omtaler HTTP protokollen er gr‘nsen 256 bytes
> pga. af ‘ldre klienter. Men realistisk set vil man idag kunne sende
> noget mere, personligt er jeg ikke l›bet ind i problemer med at poste
> 2000 bytes i URL'en

Takker - så håber ikke at jeg løber ind i problemer med at poste op mod
6000 bytes :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 28-06-02 00:44

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Thomas Lindgaard
<thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> just offered me, he muttered some
weird stuff, and I had to correct this gibberish:

>Takker - så håber ikke at jeg løber ind i problemer med at poste op mod
>6000 bytes :)

Der tror jeg du vil løbe ind i problemer.
Desuden ville jeg slet ikke selv turde tage den "chance" når nu det
drejer sig om noget betalingshalløjsa.

Kan du ikke evt. bruge sessions, og så til betalingsgatewayen sende
sesionid'et med over? og så på næste side, kan du jo snildt se hvilken
bruger det var der betalte?
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 27105580
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 04-07-02 10:21

Martin Mouritzen <martin@fez.dk> wrote in news:afg863$obt$1
@news.cybercity.dk:

> [...]
>
> Kan du ikke evt. bruge sessions, og så til betalingsgatewayen sende
> sesionid'et med over? og så på næste side, kan du jo snildt se hvilken

Bare lige for en god ordens skyld:

Jeg har nu lavet noget pseudo-session-værk så det eneste der bliver sendt
med gennem URLen er et ID - resten er gemt i databasen som et serialized
array...

.... og det virker skidegodt :)

Tak for input allesammen.

Mvh.