IPtables
Fra : Lars Soerensen

Dato : 27-06-02 20:59

Jeg har lavet en firewall ud fra et script som jeg fandt på nettet
(rc.firewall)
Nu vil jeg gerne have logget alt trafik som der kommer både ind og ud
Hvad skal man skrive i scriptet for at få den til det

Vil gerne kunne bruge dette værktøj til at analysere logsne
http://www.counterpane.com/log-analysis.html

Mvh
Lars

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 29-06-02 12:06

On Thu, 27 Jun 2002 21:58:49 +0200, Lars Soerensen wrote:

> [...]
> Nu vil jeg gerne have logget alt trafik som der kommer både ind og ud
> Hvad skal man skrive i scriptet for at få den til det

Jeg kender ikke noget til dette script, så du bliver nødt til at poste
det, hvis vi skal kunne forholde os til det.
For for at logge alt i både INPUT og OUTPUT kæden, kan du indsætte
nedenstående i begyndelsen af hver kæde:
iptables -A INPUT -j LOG
iptables -A OUTPUT -j LOG

Martin
--
Interesting Theorem: All positive integers are interesting. Proof:
Assume the contrary. Then there is a lowest non-interesting positive

Fra : Lars Soerensen

Dato : 29-06-02 15:00

Hehe
Det gav dælme meget i loggen

Tror jeg har lugtet lunten med at man kun sætter logning op på de regler som
er interresante.
Har fundet ud af hjvordan jeg logger hver af de enkelte ting som jeg har
åbnet for.
Skal så bare lige finde ud af hvordan man logger al det som man ikke har
åbnet for i firewall'en
Har ingen anelse om hvordan eller hvor i scriptet det skal ligge

Kunne også godt tænke mig at logningen forgik til en anden fil en lige
/var/log/messages
Kan det lade sig gøre

Mvh
Lars