A7V 133 og Win2000
Fra : JP

Dato : 27-06-02 21:04

Hej

Jeg har en computer med et A7V-133 bundkort. Situationen er at jeg er nødt
til udskifte en IBM disk, da der fejl på den. Jeg har købt en Maxtor
D740X-6L disk på 80 Gb og vil gerne installere Windows 2000 Dansk Service
Pack 2 på den som primær disk. Maxtor'en sætter jeg til IDE under
installationen.
Jeg er kommet så langt, at Windows er blevet installeret. Første gang den
starter op efter fuldendt installation, sætter jeg cd'en med bundkortets
drivere i drevet og installerer via's drivere til bundkortet. Når jeg så
genstarter igen, står der "boot failure" på skærmen og den kommer ikke
længere end der til. Er der nogen der har ideer til hvad der kan være galt,
eller evt. beskrive hvordan proceduren er for installationen af Win2000 på
dette bundkort?

/JP

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 27-06-02 22:25

On Thu, 27 Jun 2002 22:04:04 +0200, "JP" <jesperpe@hotmail.com> wrote:

> [...]
>eller evt. beskrive hvordan proceduren er for installationen af Win2000 på

Du skal have driverne til hd'en klar på en diskette når du installerer
W2k.
Så trykker du F6 (tror jeg nok). Det står nederst på skærmen.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Madsen

Dato : 27-06-02 23:21

JP skrev:

> [...]
> gang den starter op efter fuldendt installation, sætter jeg cd'en
> med bundkortets drivere i drevet og installerer via's drivere til

Driveren til controlleren skal installeres under installationen af
Win2000 og ikke bagefter. Som Morten skriver skal du trykke F6 lige
i starten af Win2000-installationen når der står: "Tryk F6 for at
installere tredjeparts SCSI-controllere", eller noget i den stil.

Hvis du når at trykke F6 mens teksten står på skærmen, vil du på
et senere tidspunkt i installationen blive bedt om at indsætte en
diskette med promise-controlleren på, eller hvad det nu er for en
fætter.

Xfut sat til dk.edb.system.ms-windows

Madsen.

Fra : Manse

Dato : 01-07-02 17:21

Hejsan

Lad være med at install. Via.. de ligger i win2k. prøv og se om windows
ikke køre som den skal uden mobo driver.
Manse

Fra : JP

Dato : 01-07-02 18:25

Tak for tippet. Jeg har dog allerede fået løst problemet.
/JP