Byggesæt 'Teknik' kender nogen det ?
Fra : Erik Greve

Dato : 27-06-02 19:50

Hej
På et loppemarked i Tyskland fandt jeg et byggesæt i stil med Tekno eller
Mecano, men
ikke helt identisk. Det eneste jeg kan gå efter er skruenøglerne, der bærer
mærket 'TEKNIK',
er der nogen, der kender sådan et sæt eller ved hvor man kan finde
oplysninger om det ?
På forhånd tak

Venlig hilsen
Erik

Fra : Gjøl

Dato : 27-06-02 20:15

"Erik Greve" <erik.greve@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

Er det sådan noget med små skruer, møtrikker stænger og aksler o. lign.
Det har vi da en ret stor samling af, som min voksne søn havde som
dreng.
Tak for ideen, det skal da frem i dagens lys igen.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 28-06-02 03:34

"Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> skrev i en meddelelse
{klip]
> Er det sådan noget med små skruer, møtrikker stænger og aksler o. lign.
> Det har vi da en ret stor samling af, som min voksne søn havde som
> dreng.

Sig mig hed det vi havde som dreng ikke Mecano?

Mvh
Ove.

Fra : Gjøl

Dato : 28-06-02 10:08

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> skrev i en meddelelse
> {klip]

Jo vores gør, min søn på 7 år synes det er fedt at hans nu voksne
storebror har efterladt det her.

Fra : Erik Greve

Dato : 28-06-02 10:42

> [...]
bærer
> mærket 'TEKNIK',
> er der nogen, der kender sådan et sæt eller ved hvor man kan finde

Jeg mener at det jeg selv havde som dreng hed Tekno -ingeniøren og et andet
vist nok tysk hed Mecano, det
var meget dyrere end Tekno. Det jeg fandt i Tyskland er vist ingen af delene
( måske copy ), og som sagt
er det kun nøglerne der bærer et navn. I øvrigt var der en lille el-motor
med magen til Teknos og den
fungerer fint.
Erik

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 28-06-02 14:41

On Thu, 27 Jun 2002 20:50:04 +0200, "Erik Greve" <erik.greve@mail.dk> wrote:

> [...]
>mærket 'TEKNIK',
>er der nogen, der kender sådan et sæt eller ved hvor man kan finde

En søgning via google efter "Teknik Tekno Meccano" gav flg. hit
http://www.fotomuseetiosby.nu/smeka.html

Det er et svensk museumssite som bl.a. indeholder billeder fra div. byggesæt.
Teknik er iøvrigt et svensk mærke. Der er ikke megen info om det på sitet, men
måske kan du få mere at vide hvis du kontakter personerne bag.

Venlig Hilsen/Kind Regards

Kim Kolmorgen
Homepage: http://home.tiscali.dk/~isl10052/kim/
Even on the Internet I'm only acting on my own behalf.

Fra : Erik Greve

Dato : 28-06-02 19:05

"Kim Kolmorgen" <kim.kolmorgen@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
men
> måske kan du få mere at vide hvis du kontakter personerne bag.

Tak for linket, jeg havde stavet Mecano med kun et c, derfor fik jeg ikke
gevinst.
Dit link førte videre til http://www.vingaker.com/museum/teknik.htm , hvor
der flere
oplysninger om 'Teknik'

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-06-02 15:01

"Erik Greve" <erik.greve@mail.dk> wrote in message news:<3d1ca4e4$0$1541$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Dit link førte videre til http://www.vingaker.com/museum/teknik.htm

Interessant, det ligner det byggesæt jeg fik som dreng, og som var
købt i "Dalle Valle". Senere købte jeg selv Tekno-sæt for surt tjente
penge (købmandsbud), Tekno var langt bedre end sættene fra "Dalle Valle".

Venlig hilsen
Erik Olsen