A7V333 og PC2700
Fra : Peter Rinder

Dato : 27-06-02 19:42

Hvordan får jeg et ASUS A7V333-bundkort til at køre 166MHz på rammen.
CPU'en er ikke låst op og den kan jo selvfølgelig ikke følge med til at køre
166MHz på FSB. Kan det ikke lade sig gøre at køre FSB 133MHz og RAM 166MHz?

/Peter

Fra : Jonny Jensen

Dato : 27-06-02 20:21

> [...]
køre
> 166MHz på FSB. Kan det ikke lade sig gøre at køre FSB 133MHz og RAM

Du skal i BIOS, under advanced sætte den til CPU Memory Frequency Ratio 4:5.
Det skulle gerne give 133 på FSB og 166 på ram

Jonny.

Fra : Peter Rinder

Dato : 27-06-02 21:31

> Du skal i BIOS, under advanced sætte den til CPU Memory Frequency Ratio
4:5.
> Det skulle gerne give 133 på FSB og 166 på ram

Det synes jeg også jeg havde prøvet uden at det gør nogen forskel.
Hvordan kan jeg se hvor hurtigt rammen kører?
Jeg har indtil videre brugt SiSoft Sandras system overview eller noget i den
retning.
Der har den indtil videre sagt 133MHz (266DDR) og når jeg kører Memory
Bandwidth Test giver den kun ca. 2000.

/Peter

Fra : - = KG = -

Dato : 27-06-02 21:41

> [...]
den
> retning.
> Der har den indtil videre sagt 133MHz (266DDR) og når jeg kører Memory

Hvis du har 3 PC2700 moduler i sætter A7V333 automatisk hastigheden ned til
266 mhz på rammen - højst 2 PC2700 moduler understøttes.

Fra : Peter Rinder

Dato : 28-06-02 17:05

> Hvis du har 3 PC2700 moduler i sætter A7V333 automatisk hastigheden ned
til
> 266 mhz på rammen - højst 2 PC2700 moduler understøttes.

Jeg har kun to 256MB-moduler i. De sidder i slot 1+2.

/Peter

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 28-06-02 17:33

"Peter Rinder" <p_rinder@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> til
>
> Jeg har kun to 256MB-moduler i. De sidder i slot 1+2.
>
> /Peter

Prøv at sætte dem i slot 1+3 i stedet.

/Kenneth

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 28-06-02 17:37

Læs mere her:

http://makeashorterlink.com/?O2E021821

/Kenneth

Fra : Jonny Jensen

Dato : 27-06-02 21:46

> [...]
den
> retning.
> Der har den indtil videre sagt 133MHz (266DDR) og når jeg kører Memory

OK, jeg kan se en pæn forskel, men hvis den tidligere har stået på AUTO, som
jeg mener er default, så har dne måske valgt 166? Jeg kan i hvert fald se en
pæn forskel både i SiSoft Sandra og 3Dmark2001SE alt efter om jeg vælger 1:1
eller 4:5...

Jeg har selv været på udkig efter et program der kan bekræfte om rammen
kører 166 MHz, men har ikke kunnet finde et Skulle du finde et må du
meget gerne smide et link af til mig, på min e-mail

sirjj@hotmail.com

Jonny.

Fra : Peter Rinder

Dato : 28-06-02 22:23

> Jeg har selv været på udkig efter et program der kan bekræfte om rammen
> kører 166 MHz, men har ikke kunnet finde et Skulle du finde et må du
> meget gerne smide et link af til mig, på min e-mail

Hvad får I andre af resultater fra Sandras memory bandwidth test med A7V333?
Jeg er måske bare naiv at tro at jeg kunne komme i nærheden af de teoretiske
2,7GB med 133MHz på FSB og 166 på RAM. Skal man virkelig have den låst op og
se om man kan få FSB op på 166MHz og så køre 1:1?

/Peter