Nvidia Quadro4
Fra : Peter

Dato : 27-06-02 19:22

Jeg er blevet tændt på et Nvidia Quadro 4 750 XGL grafikkort til brug for 3D
CAD.

Desværre siger min PC-smed, at han ikke kan finde ud af, hvor det kan
skaffes herhjemme.

Nogen der kan hjælpe.....?

Ved godt at jeg måske burde spørge i dk.edb.hardware, men tvivler på at
spilledrengene derovre har fantasi til at forestille sig at nogen ønsker sig
andet end en Ti-4600...)

--
Peter
For e-mail: fjern 'berry'

Fra : Jess G. Frandsen

Dato : 27-06-02 22:51

Hej Peter,

NVIDIA Quadro4 900 XGL kan bestilles hos Solid Design House A/S på
telefon 70 22 22 80.

Mvh Jess G. Frandsen
Solid Design House A/S
http://www.sdh.dk

Fra : Peter

Dato : 27-06-02 23:31

"Jess G. Frandsen" <jess.fr@nospam.ndsen.com> skrev i en meddelelse

> NVIDIA Quadro4 900 XGL kan bestilles hos Solid Design House A/S på
> telefon 70 22 22 80.

Hej Jess

Tak for den oplysning! Har I mon også 750'eren?

--
Peter
For e-mail: fjern 'berry'

Fra : Leif

Dato : 28-06-02 17:02

Peter - kig lige på denne side:
http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1013385350

Her beskrives hvordan Gforge4 Ti4100, Ti4200, Ti4600 laves om til QUADRO4
for under en femmer.

Mvh, Leif

Fra : Lars

Dato : 29-06-02 11:23

In article <3d1c87c6$0$49747$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, leif.lykke@mail.dk says...
> Peter - kig lige på denne side:
> http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1013385350
>
> Her beskrives hvordan Gforge4 Ti4100, Ti4200, Ti4600 laves om til QUADRO4
> for under en femmer.

Hej Leif

Det var noget af en overpris, når det kan gøres gratis, via soft-patching af nVidia drivere
Samtlige GeForce baserede grafikkort kan "konverteres" til Quadro ditto.

http://www.guru3d.com/rivatuner/

--
Best regards

Lars Sandberg

Fra : Leif

Dato : 29-06-02 12:42

Ja jeg må nok indrømme der er lidt for mange kræmmere til i denne branche;

Mange tak for linket - når jeg har efterprøvet softwaren, vender jeg tilbage
til NG med en rapport.

Leif

Fra : Lars

Dato : 29-06-02 13:07

In article <3d1d9c2f$0$1545$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, leif.lykke@mail.dk says...
> Ja jeg må nok indrømme der er lidt for mange kræmmere til i denne branche;
>
> Mange tak for linket - når jeg har efterprøvet softwaren, vender jeg tilbage
> til NG med en rapport.

Hej Leif, Lars Nielsen som du kender, har lavet ret omfattende test's. Vi havde en PC med et
Elsa Erazor grafikkort, der må betragtes som en temmelig værdig trængende kandidat

Jeg lover dig for at Inventor såvel som SPECviewperf® 7.0 reagerede særdeles positivt på
behandlingen

Jeg vil da lige se om jeg kan overtale Lars til at respondere på debatten her.

SPECviewperf® 7.0
http://www.specbench.org/gpc/opc.static/opcview70.html

Best regards

Lars Sandberg
TechSolution
dba IMAGINiT Technologies

Fra : N/A

Dato : 29-06-02 15:39

Fra : Leif

Dato : 29-06-02 15:39

Vel Lars & Lars

Jeg glemte nok at tage Lars 2 i ed - selvfølgelig er det her med test
"nørdearbejde"

MANGE tak for deltagelsen.

Åh jo en lille ting: Er der egentlig forskel på resultatet mellem softwaren
& modstandsarbejdet?

Leif

Fra : Lars R Nielsen

Dato : 29-06-02 16:11

Hej igen

og tak

Tror egentligt ikke der er forskel modstand/softpatch. Modstandende ( som
bare er lus ) bruges så vidt jeg ved af driveren til at finde ud af
hvorledes den skal køre Quadro/Standard mode under indstillationen.
Patchningen tvinger driveren til at vælge Softquadro-mode, så mit
umiddelbare gæt er at det ikke betyder noget.

Man skal lige bemærke at softpatchningen ikke bevirker at der står "Quadro"
under egenskaberne af skærmdriveren. Det gør der nok ved den "korrekte"
indstallation. Diverse pc-analyseprogrammer ( og Inventors HW-info ) viser
dog at der er tale om et Quadro kort.

Lars

Fra : Lars Jensen

Dato : 04-07-02 21:59

Hej Lars

Når du som forhandler af Inventor foreslår at hacke grafikkort, giver du så
stadig garanti på at Inventor kører 100% stabilt på disse grafikkort.

mvh

(Endnu en ) Lars Jensen

Fra : Lars

Dato : 06-07-02 20:04

In article <3d24b714$0$242$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, lars@inventordk.dk says...
> [...]
>
> Når du som forhandler af Inventor foreslår at hacke grafikkort, giver du så
> stadig garanti på at Inventor kører 100% stabilt på disse grafikkort.

Hej Lars

Lad os få nogle ting på det rene. Jeg foreslår ikke hacking af grafikkortene, jeg skriver at
det kan gøres, det er noget andet.

Vi giver ingen garanti, når folk selv vil pille!
Kunder kan ikke købe os til at hacke et grafikkort (for at udrydde evt. misforståelse)
Vi sælger end ikke løse grafikkort, kun færdige PC'er, typisk bestykket med nVidia Quadro 4
900XGL (ej hacket, dermed)

Når jeg besvarer dette indlæg ud fra den forspørgsel der var, er det henvendt til folk, der vil
pille og er klar til at tage konsekvenserne selv!
Når man kigger nærmere på den tekniske del af softpatching af GeForce kort, er metoden også
langt mere kompleks end at den almene bruger vil anvende ressurser på at gennemføre dette.

For de personer, der som nævnt er klar til at gøre forsøget og dermed tør, kan de sikkert også
afhjælpe et evt. problem, idet dette viser sig temmelig klart, inden Inventor overhovedet er
startet op. Herfra er det så heldigvis ikke så omfattende at "nulstille" forsøget

I praksis forholder det sig sådan at enten kører hhv. OS & Inventor godt, eller slet ikke.

--
Best regards

Lars Sandberg
TechSolution
dba IMAGINiT Technologies

Fra : lmfzor

Dato : 19-04-03 16:05

http://www.kandu.dk/

Fra : 2R

Dato : 21-04-03 19:35

så må spildrengene jo komme til dig :)

se lige om dette ikke er det kort du søger...

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-gfxko/gfx-wc/graf-pny750.html

.... hvis ja er det vist tid til en ny smed :)

og der findes andet en ti4600 nemlig radeon9700PRO :)
-det er forresten også billigere end quadroet

ved forresten ikke om PROconsult handler med private, men prøv google... det
funker hver gang...

Fra : Peter Blazejewicz

Dato : 21-04-03 20:41

Nu er det jo altså snart et år siden jeg købte et Quadro4 700 XGL
Tingene har ændret sig en del siden da!
Og nej - et Radeon kort er IKKE et alternativ; ATI's kort duer ikke til
noget som helst i sammenhæng med Autodesk Inventor. Om det gælder alle
OpenGL baserede 3D-applikationer ved jeg ikke, men men ikke? Jeg erfarede i
sin tid det samme med Matrox G450 - det var et lækkert kort til 2D, men
OpenGL...nope...!

Men tak for tippet alligevel.

Peter

Fra : lmfzor

Dato : 19-04-03 16:24

Hello Peter
I see that You have written this ower a Year a go . But Your Article is
the
ONLY one found with the searchword "gforge4" in the WHOLE Google.

Since You have played so long with the Graphic cards I taucht You would
be able to
help me to locate the Gforce4 graphic card on my sons computer
It stopped working after AUTOMATIC WindowsXP Update
The VIAAGP file could not be found.

And there are no Disaplay Adapters on the SYSTEM/HARDVARE/DEVICE MANAGER
list?
-Should I start from the ADD HARDWARE icon in CONTROL PANEL ??

Excuse the HOLLYWOOD but I can not write danish.

/Lmfzor

http://www.kandu.dk/