Eksem hos New Foundlænder. Hvad gør man?
Fra : Frank

Dato : 27-06-02 18:09

Vores dejlige tæve på 3 år døjer med eksem omkring haleroden og lidt på
bugen. Vi har prøvet alle mulige slags foder og børster hende tit. Hun får
også fiskeolie.

Har du nogle gode ideér??

cyberlion@mail.tdcadsl.dk

Fra : kbdut

Dato : 27-06-02 20:13

"Frank" skrev d. 27-06-02 18:09 dette indlæg :
> Vores dejlige tæve på 3 år døjer med eksem omkring haleroden og lidt

> bugen. Vi har prøvet alle mulige slags foder og børster hende tit. Hun
> [...]

Eneste foslag er at tage den til dyrlæge og få taget en hudprøve.
Det kan jo være mange ting : loppe eksem, allegi det kan også ske at den
skal have protein fattig kost. mider i pelsen, jeg kan blive ved, så for
hundens skyld få taget den hudprøve.

Med venlig hilsen
Karsten

http://www.kandu.dk/

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 29-06-02 18:02

Hej

Jeg kender en der med stor succes har skiftet til Eucanuba´s mod allergi.
Hendes newf havde haft store plamager af sår på kroppen, og efter at have
skiftet foder var det nede til nogle tørre pletter, der også er på
tilbagetog..

Mange hilsner fra Carina

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 28-06-02 08:19

cyberlion@mail.tdcadsl.dk writes:
>Vores dejlige tæve på 3 år døjer med eksem omkring haleroden og lidt på
>bugen. Vi har prøvet alle mulige slags foder og børster hende tit. Hun får
>også fiskeolie.

Det ser vi rimelig tit hos newfen, men det er lang tid siden jeg har
observeret det hos min efter jeg har skiftet foder.

Når min havde det, pillede jeg de løse sårskorper af, og smurte stedet med
Tea-tree olie. Så forsvandt udslættet i løbet af 3-4 dage.

Giv eventuelt også din hund en tur for lopper.

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Is

Dato : 29-06-02 19:14

> [...]
> bugen. Vi har prøvet alle mulige slags foder og børster hende tit. Hun får

---
Hybebvital ! et pulver der er lavet ar tøret hyben.

Jeg har tidligere skrevet, så det er kopieret fra min sendt post:

Jeg har en hund der for snart mange år siden havde hudproblemer. En masse
røde pletter på maven og mellem bagbenene. Efter et år med div.
dyrlægebesøg der betød en indsprøjtning og nogle piller med hjem hvergang,
og efter så 14 dage begyndte det forfra. Så læste jeg i et ugeblad om
hybenvital.
Det har jeg brugt siden, og har ikke besøgt dyrlægen pga. hudproblemer
siden. ( ca. 8 år)
Det dansk produceret, og kan mig bekendt købes i Matas og helse
forretninger.

Erik Isager