Sage stang
Fra : Leif Rune Nielsen

Dato : 27-06-02 17:53

Hej
Jeg har arvet en fluestang fra min far, det er en Sage Graphite III GFL 8100 R.

Er der nogen her som kan fortælle mig hvad klasse den er, for det fremgår ikke af
stangen.
Jeg vil jo gerne vide hvad line jeg skal bruge til den.

På forhånd tak.

Leif Rune Nielsen

Fra : Stephan Cederstrøm C~

Dato : 27-06-02 18:44

Hej Leif!
Jo, det fremgår faktisk af stangen, hvilken klasse det er! Og også længden!
8-tallet betyder, at det er en klasse 8 stang, dvs. den kaster med en klasse 8 line.
"100" betyder at stangen er 10,0 fod lang. Og sådan foregår al Sage's stangnomen-
klatur. En SLT 389-5 er eksempelvis deres nye SLT serie i en klasse 3 på 8,9 fod. -5 betyder,
at den er femdelt. Du kan selv tjekke det inde på deres hjemmeside, www.sageflyfish.com
Det er i øvrigt en rigtig lækker fluestang, du har fået dig der! Pas godt på den.

Mvh. Stephan Christiansen

Fra : Leif Rune Nielsen

Dato : 02-07-02 17:59

Hej Stephan,

Tak for hjælpen,nu kan jeg komme igang med at bruge den.
Jeg skal nok passe på den.

Mvh. Leif

Fra : Stephan Cederstrøm C~

Dato : 08-07-02 12:01

Hej Leif.
Jeg glemte måske lige at sige, at # 8 selvfølgelig betyder, at den kaster
med en DT line #8 og en WF #9. Lige for at gøre det helt klart.

Mvh. Stephan