? om Bay Networks Nautic 200 Router
Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-06-02 09:29

Er der nogen som kender denne touter?

Kan den bruges til en Internetopkobling?

Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : N/A

Dato : 27-06-02 19:24

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-06-02 19:24

Palle Lyckegard skriver.

"Palle Lyckegard" <Palle.Lyckegaard_IPv6_@ted.ericsson.se> skrev i en
meddelelse news:3D1ADE52.9030106@ted.ericsson.se...
har den ikke ethernet og ISDN?

Jo det har den!

Men jeg kan ikke komme i forbindelse med den, formentlig noget med lås fra
tidligere bruger, men jeg får info derfra, med hvad og hvorrdan...

I så fald kan du bruge den som Internet-opkobling (almindelig
PPP-forbindelse mod din ISP) - jeg tror også at den kan NAT'e så du kan
bruge RFC1918 adresser på LAN-siden.

mvh. Palle

ps - lav filtre (UDP/TCP 137-139) hvis du har Windows-maskiner på LAN'et
- ellers kan du få en sjov stor regning fra din ISP...

Tak for info Palle

Æhhhhh - (UDP/TCP 137-139) ???

Nå pyt det er jo sommer, og min udbyder har ikke endnu meldt ud med ADSL.
Kommer hvis det går som de vil sidst i august. Så der er jo da lidt tid at
studere i.

Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Tommy Ketscher

Dato : 27-06-02 20:33

Jeg har sat flere af dem op. De kan godt bruges til internet. De er for
øvrigt nogle gode routere med god software til.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 30-06-02 17:19

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> wrote in message
> Er der nogen som kender denne touter?

ja.

> Kan den bruges til en Internetopkobling?

ja, sagtens - Via ISDN

Hvis du har låst den eller ikke kender config parametre er du lidt på den...
Men jeg har flere gange gjort dette:
1. Sat en sniffer PC på samme hub som N200 og tændt N200
Dette for at finde IP adresse på den.

2. Herefter opsatter man sin egen PC på samme subnet som N200, rent IP
messigt.
Dette for at kunne komme i kontact med den via Nautica Wizard, som er
konfigurations softwaren til routeren.
(Man kan også via CLI men det er meget besværligt)

3. Via NWizard skal man nu kunne se devicen i listen og man kan konfigurere
den.
Evt password kan man bruge er PASSWORD altså med storebogstaver.

En anden metode er af droppe en konfig til hovedet på den via tftp, men du
skal stadig kende IP først.

HTH
Martin Bilgrav