Bogkøb
Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 12-02-01 17:49

Hej

Nu vil jeg til at lære c++, så jeg vil gerne høre hvilke bøger der er
gode mht. dette emne. Der skal primært udvikles under Linux og gcc, så
bogen må ikke så gerne være Windows fikseret. Jeg har erfaring i andre
programmeringssprog som Pascal og Java, så det skal ikke være en bog der
bruger de første 200 sider på at forklare om generelle
programmeringsprincipper. Findes der sådan en?

PS: HTML referencer er OK, men jeg kigger mest efter en bog der lærer
fra sig, og som senere kan bruges som reference.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Rasmus Christensen

Dato : 12-02-01 19:11

Hej hej,
Hvis du i første omgang kan klare dig med online bøger, kan du kugge på
www.itknowledge.com.
Her kan du finde en masse bøger og læse/printe dem, hvis du da ikke vil købe
dem

Rasmus

Fra : Morten Boysen

Dato : 12-02-01 22:56

> [...]

der
> bruger de første 200 sider på at forklare om generelle
> programmeringsprincipper. Findes der sådan en?

"Acceleated C++" af Andrew Koenig og Barbara Moo. Vandt titlen som
årets bog 2000 hos http://www.accu.org.

--
Morten Boysen

Fra : Claus Brinch Jensen

Dato : 16-02-01 19:19

Jakob,

Jeg har selv Bjarne Stroustrups "The C++ Programming Language" og Stanley B.
Lippmans "C++ Primer".

Det er begge to bøger, som efter min mening umiddelbart vil være for svært
tilgængelige for totalt nybegyndere udi programmering. Men jeg tror at de
begge vil være ideelle for programmører, som har erfaring fra andre
programmeringssprog.

Tag evt. et kig på Amazons læseranmeldelser på bøgerne.

Jeg kan varmt anbefale begge bøger, omend en af dem burde være
tilstrækkelig.

Claus