lete i tekst-filer ?
Fra : diz

Dato : 12-02-01 18:59

Hei!

Nå har jeg omsider fått til å lese hver linje i en tekst-fil ut via
en loop.
Nå skal jeg ha ut en substring fra hver enkelt linje,
men informasjonen jeg skal ha tak i, starter ikke alltid på samme
character , så jeg kan ikke bruke " mid(string, 21, 3) " for eksempel ...

Er det noen som vet hvordan jeg kan f.eks. søke på stringen "sal" i hver
linje, og deretter skrive ut karakter nummer 3-5 etter stringen "sal" i hver
linje ??
Verdien jeg søker ligger likevel alltid i samme "kolonne" (nummer 11) så
dersom
det var mulig å lese inn alle kolonnenen i en array, og skrive ut kun en av
disse ...
så kunne jeg få riktig resultat

Noen som tar utfordringen ?

Mvh, Morten

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-02-01 19:11

"diz" <m-bekkel@online.no> wrote
> Er det noen som vet hvordan jeg kan f.eks. søke på stringen "sal" i hver
> linje, og deretter skrive ut karakter nummer 3-5 etter stringen "sal" i
hver
> linje ??

Jeg er ikke sikker på at jeg har forstået dig, men kan dette bruges:

minlinie = textstream.Readline
strPos = Instr(minline, "sal") + 3
Mid(minlinie, strPos, 2)

--